הלמ"ס: שיעור הנשים שפונות ללימודי מדעים – מחצית מהגברים

רק 14% מהסטודנטיות החדשות פנו ללימודי מקצועות ה-STEM – מדעים, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה, לעומת 29% מהגברים ● גם הגידול הכללי במספר הפונים והפונות ללימודים אלה בשנת הקורונה לא שינה את היחס

עדיין: פער גבוה בין מספר הסטודנטים לזה של הסטודנטיות במקצועות המדעים והטכנולוגיה. צילום אילוסטרציה: BigStock

על אף שנשים משתלבות יותר מגברים בלימודים אקדמיים, הן עדיין עושות זאת פחות באופן משמעותי כשזה מגיע ללימודי ה-STEM (מדעים, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה) – כך עולה מנתונים שפרסמה אתמול (ד') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. המספרים מראים שבעוד ש-14% מהנשים משתלבות בלימודים אלה, אצל הגברים השיעור עומד על 29%. בנוסף, אשתקד גדל שיעור הגברים שלומדים את המקצועות המדעיים-טכנולוגיים, בעוד שאצל הנשים הוא לא השתנה. בלמ"ס מציינים שלעומת הגברים, שיעור הנשים שפונות ללימודים אלה לא מושפע ממגמות בענף ההיי-טק.

נתונים נוספים של הלמ"ס מראים כי 30% מהסטודנטיות שפונות ללימודי המדעים והטכנולוגיה מגיעות מרקע קודם – לימודי חמש יחידות במתמטיקה ובגרות מוגברת במדעים, ורק 5% מהן מגיעות מתחומים אחרים. הנתונים המקבילים אצל הגברים הם 48% ו-13%, בהתאמה. כמו כן, רק 42% מהנשים שיש להן ציון פסיכומטרי גבוה – 700 ומעלה – פונות ללימודים מדעים-טכנולוגיים, לעומת 60% מהגברים בעלי ציון דומה.

מקור: הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה

מקור: הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה

הסקר מעלה בנוסף שלנשים שלומדות את מקצועות ה-STEM יש ייצוג רב יותר מעמיתיהן הגברים בתחום המדעים הביולוגיים – 23% אל מול 6%. לעומת זאת, הייצוג החסר שלהן בתחומי ההנדסה והאדריכלות עדיין קיים אם כי מצטמצם – והצטמצם במיוחד אשתקד. כמו כן, הנתונים מראים שנשים נוטות ללמוד יותר מתמטיקה וביולוגיה, ופחות הנדסת מכונות והנדסת חשמל.

על פי הסקר, הפערים בין נשים לגברים גדולים יותר באוכלוסייה הערבית, שם בנות שסיימו לימודי בגרות מוגברים במקצועות ה-STEM נוטות פחות להמשיך ללימודי תואר ראשון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים