נשים ומחשבים: אליאור ציפור, EX.CO

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: אליאור ציפור, מנהלת קריאייטיב ולקוחות אסטרטגיים בישראל וב-EMEA בחברת EX.CO

אליאור ציפור, מנהלת קריאייטיב ולקוחות אסטרטגיים בישראל וב-EMEA בחברת EX.CO. צילום: EX.CO

שם ותפקיד: אליאור ציפור, מנהלת קריאייטיב ולקוחות אסטרטגיים בישראל וב-EMEA בחברת EX.CO.

ותק בתפקיד: שבעה חודשים ב-EX.CO ובסך הכל 15 שנים בעולם המדיה והשיווק. התחלתי את הקריירה שלי בגיל 14 כעיתונאית צעירה, מאז עבדתי בתפקידי ניהול בגופי התקשורת המובילים בישראל (מעריב, ידיעות אחרונות) וליוויתי חברות ומותגים מובילים בארץ ובעולם בבניית אסטרטגיית השיווק והתוכן שלהם.

תפקידים קודמים: מנהלת קריאייטיב בכירה, מנהלת מחלקת תוכן ומדיה חברתית.

שירות צבאי: מש"קית מודיעין בקמ"פ קמ"ג.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

מאז ומתמיד נמשכתי לתחום הטכנולוגיה, בכל תפקיד שבו כיהנתי הובלתי ושילבתי חדשנות טכנולוגית, החל מאפיון ופיתוח מוצרים ונכסים דיגיטליים ועד בניית שיתופי פעולה מעניינים עם סטארט-אפים חדשים רגע לפני שכולם מגלים אותם. אחרי שנים בעולם המדיה והשיווק רציתי מאוד לעשות את המעבר לעולם ההיי-טק, ובשיא תקופת הקורונה הגיעה ההצעה לעבוד ב-EX.CO בתפקיד אחד שמשלב את שני העולמות – אסטרטגיית תוכן וקריאייטיב לצד טכנולוגיה. הניסיון שלי אפשר לי להביא זווית הוליסטית לחברה טכנולוגית, המספקת פתרונות משמעותיים וכלים מתקדמים ליצירת תוכן אינטראקטיבי וחווייתי עבור מותגים ואתרי תוכן בכל העולם.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

אני חושבת שאי אפשר להתכחש לעובדה שמרבית המנהלים והעובדים במשרות הליבה ועמדות המפתח בהיי-טק הם גברים. עם זאת, בשנים האחרונות אנחנו עדים לעלייה משמעותית בשיעור הנשים המועסקות בהיי-טק הישראלי. קהילות כמו ;she codes ו"פורום נשים בתעשייה – קהילת המנהלות" עושות חיל בנושא, וכולי תקווה שהמגמה הזו רק תמשיך ותתעצם. בנוסף לכך, כל התעשייה צריכה לעשות מאמץ כדי שלא תהיה הבחנה בין תפקידים "גבריים" ו"נשיים" ושנשים ישתלבו בכל שדרות העשייה.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

לשמחתי, מעולם לא. מאז שנולדתי, אמא שלי חינכה ולימדה אותי שאוכל לעשות ולהיות הכל אם רק ארצה, ואני רק יכולה להודות לה על הביטחון שזה נסך בי. אני מאמינה בעבודה קשה ואוהבת ליצור יש מאין, זה תקף גם להזדמנויות תעסוקה. נקודת ההתחלה שלי היא שהכל אפשרי. אני מאמינה שאנחנו, כנשים, לא צריכות לחכות לקבל הזדמנות – אלא ליצור אותה עבור עצמנו. השאיפה היא שנגיע למציאות כזו, שבה משתנים כמו גיל, מגדר או כל דבר אחר הם לא רלוונטיים – רק היכולות שלנו. כשהצטרפתי ל-EX.CO שמחתי לראות שכמעט 50% מעובדי החברה הן נשים יוצאות דופן, המאיישות תפקידי מפתח במחלקות השונות ובהנהלה הבכירה, ונושא הגיוון והשוויון המגדרי הוא בראש סדר העדיפויות.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יובל

    בהצלחה בדרך! השמועות אומרות שדברים מאוד טובים קורים שם.

  2. עדן

    אלופה, בחורה מוכשרת ומלאת טוב שתצליחי אהובה.

אירועים קרובים