"הממשלה הבאה צריכה לשים את החינוך הדיגיטלי כיעד אסטרטגי"

"אני מצפה מממשלות ישראל הבאות להרים את הכפפה ולהקצות משאבים אדירים למערכת החינוך, לרבות לחינוך הדיגיטלי", כך אמרה מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד

יפה בן דוד, מזכ''לית הסתדרות המורים. צילום: ניב קנטור

"מערכת החינוך עברה בשנה האחרונה טלטלה שמשפיעה עלינו רבות, ובמרכז – המעבר ללמידה מרחוק והצורך בהשקעות רבות יותר באוריינות לדיגיטל ובחינוך הדיגיטלי. אני מצפה ממשרד החינוך ומממשלות ישראל הבאות להרים את הכפפה ולהקצות משאבים אדירים למערכת החינוך", כך אמרה מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד.

בן דוד דיברה בפאנל שעסק בחינוך דיגיטלי ובעמדות של מפלגות שונות בענייני טכנולוגיה, לקראת הבחירות, שיתקיימו ב-23 במרץ. הפאנל נערך אתמול (א') על ידי מערכת אנשים ומחשבים בשיתוף קרן אתנה, מפעילת תוכנית מחשב לכל מורה, ובהנחיית יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה. לצד בן דוד, השתתפו בו ח"כ יאיר לפיד, יו"ר יש עתיד, השר מיכאל ביטון (כחול לבן), יזהר שי, עד לאחרונה שר המדע והטכנולוגיה, הח"כים קטי שיטרית (הליכוד), עודד פורר (ישראל ביתנו) וד"ר יפעת שאשא-ביטון, עד לאחרונה יו"רית ועדת הקורונה (תקווה חדשה), פרופ' ירון זליכה, יו"ר המפלגה הכלכלית, אורי בן ארי, מייסד ונשיא קרן אתנה, ואחרים.

היא אמרה כי "החינוך הציבורי חייב להיות חזק ולאפשר הזדמנות שווה לכל ילד וילדה בכל מקום בארץ. אם מדינת ישראל תשקיע בדברים הנכונים בחינוך נוכל להגיע להישגים מרשימים ולאפשר לדור העתיד שלנו עתיד בטוח ומוצלח. יש להשקיע בהעלאת השכר, בהקטנת הכיתות, בהפחתת השעות הפרונטליות ובהרחבת החינוך הדיגיטלי. אני מקווה שמי שירכיב את הממשלה הבאה יראה בחינוך, לרבות בחינוך הדיגיטלי, כנושא וכתיק אסטרטגיים, ושיבוא למערכת שר שמעריך ומוקיר חינוך".

"גדל הצורך בפתרונות דיגיטליים למערכת החינוך"

בן ארי אמר כי "הלמידה בעידן הקורונה השתנתה. אנשים הבינו עד כמה חשוב.ה המורה ועד כמה חשוב לתת לו.ה את הכלים על מנת ללמד מרחוק. ב-2014 חזו שב-2030 תפקיד המורה ישתנה, אבל זה כבר קרה: בעידן הקורונה, המורה עובדת מרחוק, היא מנחה ומנטורית, ומרצים באוניברסיטה מקליטים הרצאות ומדברים עם הסטודנטים דרך הווידיאו. גדל הצורך בפתרונות דיגיטליים למערכת החינוך וחל שינוי במעמד ובתפקיד המורה".

אורי בן ארי, נשיא ומייסד קרן אתנה. צילום: יח"צ

אורי בן ארי, נשיא ומייסד קרן אתנה. צילום: יח"צ

הוא ציין כמה נתונים: "למעל 50% מהמורים.ות אין מחשב זמין בבית ו-50% לא עברו הכשרה דיגיטלית – אם כי זה קצת זורז בעידן הקורונה. מחצית מהמורים.ות והגננים.ות ציינו שהמחשב משמש בני משפחה נוספים. זה משפיע על הלימודים ובעיקר על תלמידים חלשים. כמו כן, מדינת ישראל נמצאת במקום ה-40 בשירותים המקוונים – נמוך ממדינות דומות לנו. בנוסף, יש 3,500 שירותים לעסקים ואזרחים בישראל".

על מנת לפתור את הנושא ולקדם את החינוך הדיגיטלי, בן ארי קרא לממשלה "לדאוג לפריסה כלל ארצית מזורזת של רשתות סיבים אופטיים, להציב יעד כמותי של השקעה שנתית קבועה בדיגיטל בכל משרד ממשלתי ובכל רשות מקומית, למנות סמנכ"ל אחראי לשירות הדיגיטלי ברשויות המקומיות ובמינהל החינוך – לתת מחשב נייד והכשרה מקצועית לכל מורה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רמי

    מה שהמשבר הנוכחי הוכיח זה כמה מערכת החינוך ובראש המורים פשוט לא בנויים לתת מענה לצרכים. הגברת בן-דוד ישר רוצה תקציבים עדיף לפרוייקטים שלא יידרשו מהמורים לעבוד, הרי זה מה שהיא נלחמה עליו כול תקופת המשבר. מה שהמשבר מראה זה שהמערכת צריכה להתחיל לעבור ללמידה מקוונת כולל שינוי מבנה, שינוי בתפקיד המורה (כנראה מכיתה ד'-ה' והלאה) צריך לבנות מערך שיעורים / קורסים דיגיטאלי שיתוכננו ויועברו ע"H אנשי מקצוע שמבינים גם בחינוך, בלימוד ובטכנולוגיה. לא צריך 140,000 מורים שמעבירים את החומר, זה מיותר מגדיל את הסיכוי לכמעט 100% שהתלמיד יפגוש מורה לא מתאים. משרד החינוך צריך לייצר את הכלים הדיגיטאלים האלו והמורים הם צריכים להפוך למתרגלים, מסייעים עוזרים הם לא צריכים לברבר שעות מול הכיתה דבר שהם ממילא עושים בצורה גרועה (בטח בזום) השיעורים צריכים להיות הרצאות קצרות ממוקדות כאלו שמעבירות את החומר בצורה ברורה ומקצועית. המורה/מתרגל יהיה שם בשביל התלמיד לעזרה, לענות על שאלות, לבדוק הבנה. ביום שהמורים יעיפו אנשים כמו יפה בן-דוד מייצוג שלהם ויבחרו מורה אז אפשר יהיה להתחיל לדבר על כלי העבודה וההכשרה הטכנולוגית שהמורה אמור לקבל (את בן דוד מעניין רק עוד יום חופש בפורים), על תנאי עבודה נכונים בכיתות/בבית הספר ובבית של המורה

אירועים קרובים