רבעון מצוין ל-AMD: זינוק של יותר מפי 10 ברווח הנקי

שנת הקורונה האירה פנים לחברת הענק, שסיימה אותה ואת הרבעון האחרון שלה עם עליות בולטות הן בהכנסות והן ברווחיות

ד"ר ליסה סו, מנכ"לית AMD. צילום מסך: תערוכת CES

AMD סיימה את שנת הקורונה ואת הרבעון האחרון שלה עם תוצאות מצוינות: בשתי התקופות היא רשמה עליות בולטות בהכנסות וקפיצות ברווח הנקי – כך עולה מהדו"חות הכספיים שהיא פרסמה אמש (ג'). מעניין לציין שלמרות זאת, שער המניה שלה יורד, נכון לפרסום שורות אלה, ביותר מ-5%.

התקופה האחרונה טובה מאוד לחברת הענק, על רקע ההצלחות שלה מול המתחרות, כגון אינטל ואנבידיה, ועל רקע העובדה שהשבבים שלה נמצאים ביותר ויותר מכשירים – לפטופים, דסקטופים, מכשירי מובייל וקונסולות המשחקים המובילות פלייסטיישן ו-xBox. באוקטובר האחרון היא רכשה את זיילינקס תמורת 35 מיליארד דולר – חמישה מיליארד יותר מההערכות המוקדמות. לאור כל אלה, אין פלא שהיא השיגה תוצאות כספיות מרשימות.

במהלך השנה, ההוצאות שלה אמנם עלו ב-37.6% ל-8.4 מיליארד דולר, אבל הכנסותיה זינקו ב-45% ל-9.8 מיליארד. על רקע זה, הרווח התפעולי השנתי גדל ביותר מפי שניים ל-1.4 מיליארד דולר וזה הנקי – בפי 7.3 ל-2.5 מיליארד.

ברבעון האחרון: עליות בולטות יותר מבשנה כולה

גם הרבעון האחרון של השנה האיר פנים ל-AMD, ויותר מהסיכום השנתי. גם כאן, העלייה בהכנסות הייתה גדולה יותר מאשר בהוצאות: זינוק של 52.5% ל-3.2 מיליארד דולר לעומת עלייה של קצת יותר מ-50% ל-2.67 מיליארד. הרווח הנקי קפץ ביותר מפי 10.5 ל-1.8 מיליארד דולר, בעיקר לאחר שהחברה קיבלה החזר מס של 1.23 מיליארד, לעומת חבות של 35 מיליון ברבעון האחרון של 2019. הרווח הרבעוני למניה רשם עלייה מעט מתונה יותר – של פי 9.66 – ועמד על 1.45 דולר.

צלילה עמוקה יותר לנתונים מעלה כי ההוצאות הגולמיות הרבעוניות זינקו ב-52.2% ל-1.8 מיליארד דולר, הרווח הגולמי צמח ב-52.9% ל-1.5 מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד על 45%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות גדלו ב-46.6% ל-881 מיליון דולר והרווח האמיר ב-64.8% ל-570 מיליון.

מטבע הדברים, ד"ר ליסה סו, נשיאת ומנכ"לית AMD, הביעה שביעות רצון מהתוצאות. היא אמרה כי "במהלך השנה החולפת העצמנו את הגידול של החברה בצורה ממשית. התחזית שלנו ל-2021 חיובית, כי פורטפוליו המוצרים שלנו רחב מאוד והביקוש להם גבוה".

AMD

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים