בכירים בהיי-טק בוחרים את איש השנה – החלק האחרון

מי הטביעו השנה יותר מכל חותם על ההיי-טק העולמי - ועל העולם כולו? מי מהם סייעו יותר מכל לעבור את תקופת הקורונה? ואת מי נזכור גם בשנה הבאה? החלק השישי בפרויקט של אנשים ומחשבים

חנה שראל, מנכ"לית מידעטק

איש השנה שלה: אריק יואן, מייסד ומנכ"ל זום.

"זום הוא הכלי החשוב והידידותי ביותר בזמן הקורונה לקיום פגישות ולימודים, זה שמאפשר עבודה מהבית בישראל ובשאר העולם. בעבודה יוצאת דופן הצליח יואן, בזמן קצר, לתמוך בהרחבת היקף השימוש בזום ביותר מפי 30, להתגבר על בעיות אבטחה ופרטיות, וכל זאת תוך הוספת פיצ'רים חדשים והובלת החברה להישגים מדהימים".

נועה פרנקו-אוחנה, מנהלת החדשנות של סיגייט ישראל

אשת השנה שלה: עדינה פרידמן, מנכ"לית נאסד"ק.

"פרידמן עושה צעד גדול לטובת נשים בכך שהיא דוחפת דירקטוריונים להתגוון מבחינת ההרכב האנושי. היא נכנסה לתפקיד בתחילת 2017, והיא האישה הראשונה שעומדת בראש בורסה גדולה בארצות הברית – ומחזקת את מעמדה כאישה החזקה ביותר בוול-סטריט.

בשנה קשה זו של קורונה, מעורר השראה לראות יוזמה של אישה חזקה שמחזקת נשים אחרות. על פי היוזמה של בורסת נאסד"ק, ייכנסו חוקים חדשים שידרשו ממועצות המנהלים של החברות הרשומות בה לעמוד בקריטריונים מינימליים של גיוון מגדרי, גזעי וכדומה, או להסביר באופן פומבי למה הן לא נוהגות כך".

אילן סגלמן, מנהל הפיתוח העסקי למדינת ישראל בדיגיטל אלמנט

איש השנה שלו: אריק יואן.

"זום הפכה לאחת ההצלחות האדירות של תקופת הקורונה ומדי יום, יותר מ-300 מיליון איש השתתפו בפגישה באמצעותה. הגאונות היא באופן שבו החברה הצליחה לבצע דמוקרטיזציה של מודל שיחות הוועידה בווידיאו, שהיה נהוג בעבר בעיקר בפעילות העסקית, ולהפוך אותו לדבר יום יומי ונגיש לכל אחד ואחת.

לפני משבר הקורונה, חברות רבות הציעו שיחות ועידה, אך לא הצליחו להגיע לפריסה כך כל רחבה. פלטפורמת זום פרצה לחיינו עם החזון הנכון, בזמן הנכון ובפורמט הנגיש והנוח ביותר לאימוץ. זוהי דוגמה מופתית לאופן שבו מוצר יכול לחלחל מהעולם העסקי לזה הצרכני ובחזרה בסערה מושלמת בכל העולם.

אריק יואן, מייסד ומנכ"ל זום. צילום: יח"צ

אריק יואן, מייסד ומנכ"ל זום. צילום: יח"צ

המותג עצמו הפך לשם שגור בכל בית – אם בעבר היינו מציעים לעמיתים שלנו לדבר ב-'סקייפ', כיום כולם מציעים לדבר ב-'זום'. אמנם, עדיין מוקדם לומר אם המותג יהפוך לקוקה קולה או לג'יפ של העידן הנוכחי, אבל אם החברה תמשיך לשחק בקלפים שלה באותה המיומנות, היא תהיה בדרך הנכונה לשם".

אהרון לאוטמן, נציג דיינבוק ישראל

איש השנה שלו: מוחמד אלאבר, מייסד noon.com.

"ברוח הסכם השלום בין ישראל לאמירויות, בחרתי באיש עסקים אמירתי, שייסד את noon.com – ה-'אמזון' של המזרח התיכון.

בוועידת ישראל-איחוד האמירויות, שנערכה לפני כחודשיים, במסגרת כנס Gitex 2020, הוא דיבר ונגע לליבם של כל הישראלים שהיו באולם (והיו הרבה כאלה). הוא הצליח להסביר בכמה משפטים את תמצית היחסים העסקיים בין שתי התרבויות:

'כולם מדברים על איך לעשות עסקים עם ישראל, ואני אומר – אולי נוכל קודם להכיר אחד את השני?… העסקים יבואו אחר כך… תבואו אתם אלינו, אנחנו נבוא אליכם. אם אתם רוצים לדעת מה זה שלום ומי אנחנו, הערבים, או המוסלמים, תבואו לבית של אמא שלי… העסקים יבואו אחר כך'".

גיל שינפלד, סמנכ"ל הטכנולוגיות של פייבר (Fiverr)

איש השנה שלו: אריק יואן.

"זום אפשרה לעולם השנה לעבוד, ללמוד ולתקשר במקביל למגפה העולמית. היא הפכה לאופציה הראשונה לשיחות וידאו פרטיות ועסקיות, והשימוש בה הפך לתדיר ונפוץ מסביב לעולם. הכנסות החברה ברבעון שלישי צמחו ב-367% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת והמניה עלתה בשנה החולפת בכ-460%.

יואן הקים את זום ב2011, לאחר שב-וובקס החליטו לא לקדם את הרעיון שלו למוצר וידיאו קונפרנסינג פשוט. המוצר של זום הפך להצלחה גדולה בקרב ארגונים בזכות זה שהוא פשוט עובד, ועקף מוצרים של חברות כגון גוגל, סיסקו ומיקרוסופט. זום, בהובלתו של יואן, הייתה למנצחת הגדולה של מוצרי הווידיאו בזמן הקורונה בזכות מוצר מתקדם ופשוט לשימוש בהשוואה למתחרים, וטיפלה בגדילה בצמיחה בשימוש בהצלחה יתרה".

גל אורון, מנכ"ל ומייסד זום-אין

איש השנה שלו: אנטוניו נרי, נשיא ומנכ"ל HPE.

"נרי ירש את כיסאה של המנכ"לית הוותיקה מג וויטמן, ועושה זאת בהצלחה אדירה. הוא איש חזון, שמהמר בגדול על תזת השירות העצמי (Everything as a service), שאני אישית מאמין בה מאוד. לא בכדי נרי, שתפקידו הראשון בחברה היה במרכז שירות לקוחות לפני 25 שנים, חרט על דגלה של HPE את מלוא תשומת הלב בלקוחות החברה, ובמילותיו שלו – 'אנחנו קיימים בגלל הלקוחות שלנו, הלקוחות הם כוכב הצפון שלנו'.

אנטוניו נרי, נשיא ומנכ''ל HPE. צילום: יח"צ

אנטוניו נרי, נשיא ומנכ"ל HPE. צילום: יח"צ

בנוסף להיותו מנהיג מוכשר, נרי הוא מספר סיפורים מחונן וצייר שבמקביל לעבודתו מלמד אומנות ורישום. הוא מאמין גדול בלמידה ובאחת התכונות האהובות עליי – סקרנות".

לחלק א' לחצו כאן.

לחלק ב' לחצו כאן.

לחלק ג' לחצו כאן.

לחלק ד' לחצו כאן.

לחלק ה' לחצו כאן.

לחלק ו' לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים