לא רק מנכ"ל זום: אנשי השנה של בכירי ההיי-טק

מי הטביעו השנה יותר מכל חותם על ההיי-טק העולמי - ועל העולם כולו? מי מהם סייעו יותר מכל לעבור את תקופת הקורונה? ואת מי נזכור גם בשנה הבאה? החלק הרביעי בפרויקט של אנשים ומחשבים

רן רייכברג, מנכ"ל טינגז, חטיבת הדיגיטל של וואן

איש השנה שלו: אילון מאסק, מייסד ומנכ"ל SpaceX וטסלה.

"עם SpaceX שלו, מאסק תומך באופן פעיל בחלום הטיסה וההתיישבות במאדים. החברה הפכה בחודש שעבר לחברה הפרטית הראשונה ששיגרה צוות שלם של אסטרונאוטים לחלל, ואלה מתוכננים לבלות חצי שנה בתחנת החלל ולערוך מחקרים על גרביטציה. כמו כל ענף שיוצא מחסות המדינה לידיים פרטיות, החללית של SpaceX משדרת חוויית לקוח מתקדמת, דיגיטלית. אפילו הבגדים של האסטרונאוטים נראים כאילו נלקחו מסרט מדע בדיוני עכשווי ולא ממתפרה מיושנת בנאס"א.

מאסק הוא איש חזון יוצא דופן, שמנסה להיאבק בנטייה של בני האדם לזהם ולהרוס את כדור הארץ, ובמסגרת זו אף השתלט על טסלה, שמייצרת מכוניות חשמליות, לאחר שסיכן את כל הונו".

ערן וגנר, שותף מנהל ב-i3 Equity Partners

איש השנה שלו: סאטיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט.

"נאדלה המשיך השנה להפוך את מיקרוסופט מ-'אימפריית רשע' מיושנת לחברה חדשנית ומוערכת. מאז שנכנס לתפקיד ב-2014, הוא מחולל בחברת הענק מהפך, שהוביל לעלייה ניכרת בשוויה, מעבר לטריליון דולר. הוא הוביל בחברה שינויים מרחיקי לכת, שכללו מיקוד חדש בכל התחומים וכניסה מסיבית למחשוב הענן.

סאטיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט. צילום: יח"צ

סאטיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט. צילום: יח"צ צילום: יח"צ

בנוסף לזה, נאדלה הביא סגנון ניהולי חדש. דרך מנהיגות חיובית, הוא מתמקד בהעצמת העובדים וטיפוח של מעורבות, הקניית תרבות ארגונית של למידה, ומתן ערך ויישור קו בין הערכים של החברה לערכים שהעובדים מביאים. כמנהיג, הוא מצליח לסחוף את העובדים, הלקוחות ובעלי המניות ולהוביל את מיקרוסופט להצלחה שאין עליה עוררין – הצלחה שבולטת במיוחד לנוכח משבר הקורונה, שאותו עברנו השנה ואנחנו ממשיכים לעבור. אני מחכה ליום שסוג כזה של מנהיגות יגיע גם לפוליטיקה הישראלית והעולמית".

יעל פאינרו, מנכ"לית סינמדיה ישראל

איש השנה שלה: ג'ק דורסי, מנכ"ל טוויטר.

"דורסי יצר שתי חברות ענק – סקוור וטוויטר, ששתיהן יצרו סטנדרטים חדשים בתעשיות שבהן הן פועלות, בעזרת טכנולוגיה וחדשנות עסקית. מעבר לכך, הוא מוכיח את עצמו יותר ויותר כמנהיג שלא מפחד ללכת נגד הזרם ולקבוע כללים חדשים לחברה טובה יותר. במהלך השנה הוא תרם מיליארד דולר לטובת קרן Covid למלחמה בקורונה, אבל תרומתו לחברה תיזכר בעיקר בכך שלפי הנחייתו, טוויטר החלה להזהיר משתמשים מהודעות מטעות ומידע כוזב, ופעלה להסרתם. בכך הוא אפשר מערכת בחירות הוגנת יותר בארצות הברית והחזיר למרכז הבמה את הדיון בחשיבות של תקשורת מהימנה, שהיא הבסיס לחברה חופשית ודמוקרטית".

ג'ק דורסי, מנכ"ל טוויטר. צילום: מתוך פרופיל הטוויטר של דורסי

ג'ק דורסי, מנכ"ל טוויטר. צילום: מתוך פרופיל הטוויטר של דורסי

איתן אלי, מנהל פעילות APC בשניידר אלקטריק ישראל

איש השנה שלו: טים סוויני, מייסד ומנכ"ל אפיק גיימס, החברה שיצרה את פורטנייט.

"סוויני עומד מאחורי ההצלחה העולמית והפנומנאלית של אחד ממשחקי הרשת הפופולריים ביותר. בחודש מאי השנה הודיעה אפיק גיימס שלמשחק רשומים 350 מיליון משתמשים, ושבחודש אפריל – במהלך שיאו של סגר הקורונה הראשון – שיחקו בו 3.3 מיליארד שעות.

מהפת הדיגיטל באה בדרכים ובצורות שונות, ואחת מהן היא הנפוצות של משחקי האונליין, שפורטנייט הוא נציג בולט שלהם. סוויני הצליח להראות לעולם שגיימינג זה ממש לא רק משחק ילדים, אלא תעשייה וביזנס לכל דבר ועניין, עם הכנסות של מיליארדי דולרים בשנה, מאות מיליוני שחקנים ומרכיב חשוב בתרבות הפנאי שנוצרה בשנה שבה האנושות הסתגרה בבתים יותר מבכל שנה קודם לכן".

עמיר פיסלויץ', מנכ"ל אינסנטיבס סולושנס

איש השנה שלו: מארק בניוף, מנכ"ל סיילספורס.

"מעבר לתפקיד המכריע שבניוף מילא השנה בסיוע לניהול מרחוק של צוותי מכירות בתקופת הקורונה וברכישה האסטרטגית של סלאק, הוא מתגלה כמנהיג מקורי, שחותר להפוך את חברות הטכנולוגיה לכוח מיטיב בעולם. קרן סיילספורס יצרה מודל חדש של פילנתרופיה ארגונית, שעל פיו חברות תורמות לקהילה 1% מההון שלהן, 1% משעות העובדים ו-1% מהמוצר. יותר מ-700 חברות, ביניהן גוגל, הצטרפו למודל הזה, שרותם את החדשנות המחשבתית למען קהילות שתעשיית ההיי-טק חבה להן תודה".

מארק בניוף, מייסד ומנכ"ל סיילספורס. צילום: נחמה אלמוג

מארק בניוף, מייסד ומנכ"ל סיילספורס. צילום: נחמה אלמוג

אילן משיח, סמנכ"ל הנדסה וטכנולוגיות בבינת יישום מערכות

איש השנה שלו: אריק יואן, מייסד ומנכ"ל זום.

"2020 הייתה שנה מדהימה עבור זום. היא החלה את השנה כעוד אפליקציית תקשורת וידיאו חינמית וסיימה אותה כאחד הסמלים הבולטים של תקופת הקורונה. אי אפשר לתאר את החיים שלנו במהלך השנה האחרונה, כשריחוק חברתי נכפה עלינו, ללא האפשרויות הבלתי נגמרות שנתנה לנו זום כדי להמשיך ולתקשר – בעסקים, בלימודים ובמשפחה. אפליקציית זום הפכה בתקופה הזו לתשתית אנושית קריטית, שאפשרה להמשיך לקיים חיים בעיצומה של מגפה כלל עולמית. יואן הוביל את החברה להצלחה ולזינוק אקספוננציאלי במספר המשתמשים שלה – מ-10 מיליון בסוף 2019 לכ-300 מיליון משתמשים יומיים חודשים ספורים לאחר מכן. הוא זכה בתואר איש העסקים של השנה על ידי המגזין טיים, והוא איש השנה שלי".

לחלק א' לחצו כאן.

לחלק ב' לחצו כאן.

לחלק ג' לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים