מיהו איש השנה? בכירים בהיי-טק כבר בחרו

מי הטביעו השנה יותר מכל חותם על ההיי-טק העולמי - ועל העולם כולו? מי מהם סייעו יותר מכל לעבור את תקופת הקורונה? ואת מי נזכור גם בשנה הבאה? החלק השלישי בפרויקט של אנשים ומחשבים

ואיש השנה הוא... צילום אילוסטרציה: GearSTD, BigStock

שולמית גילן, מנכ"לית MGS Language Services

איש השנה שלה: ריד הייסטינגס.

"נטפליקס, שהייסטינגס הוא המנכ"ל שלה, היא ללא ספק אחת המרוויחות הגדולות של מגפת הקורונה. כולם נותרו נצורים בבתים, מה שהביא לעוד ועוד צפייה בסטרימינג בכלל ובנטפליקס בפרט. כללית, לצד המהפכה שחולל בתחום הבידור, הייסטינגס חולל גם מהפכה ניהולית, שמוכיחה את עצמה מזה שנים רבות. הוא יצר תרבות ארגונית של חופש ואחריות, ובכך הפך את נטפליקס לאחד ממקומות העבודה המבוקשים בעולם. הייסטינגס מאמין שארגון חייב להעסיק את האנשים הטובים ביותר בשוק, לתגמל אותם, לשלם להם את השכר הגבוה ביותר בשוק ולצפות מהם לביצועים מצוינים. הוא פרסם השנה ספר מרתק (שיצא גם בעברית), שמתאר את סגנון הניהול שלו".

ריד הייסטינגס, מנכ"ל נטפליקס. צילום: ויקיפדיה

ריד הייסטינגס, מנכ"ל נטפליקס. צילום: מתוך ויקיפדיה

אלון קור, סמנכ"ל מערכות המידע של AIG ישראל

איש השנה שלו: אילון מאסק.

"מאסק הוא צירוף מושלם של גאון מטורף, איש חזון וחולם גדול. רובנו מכירים אותו כיזם פייפאל, כמוביל רעיון הרכב החשמלי וכמנכ"ל הססגוני של טסלה, אבל מאסק הוא איש רב פעלים – החל מרכבות מהירות שיחצו את כדור הארץ ועד לחלליות שיטוסו למאדים באמצעות הרקטות של SpaceX. אלא שמה שעושה אותו לדמות מופת בעיניי הוא היכולת להתמיד לנוכח כישלון. מספר הפעמים שהרקטה של SpaceX התרסקה היה שולח יזם אחר הביתה בתחושת החמצה, אבל דומה שאצלו, כל כישלון הוא נקודת זינוק למיזם הבא. ואולי זה הסוד הגדול: חלומות נישאים על רצון ברזל והתמדה".

פרופ' אסף אברהמי, מנכ"ל חשבשבת

איש השנה שלו: אריק יואן.

"יואן הצליח למנף את משבר הקורונה לטובת פריצה חדה, מהירה ואגרסיבית של זום למרכז הבמה של סדר היום התקשורתי, תוך גריפת נתח שוק משמעותי, שלכאורה היה מונח לפתחן של המתחרות הענקיות שלו – מיקרוסופט וגוגל. הוא לא רק רשם לזכותו הצלחה עסקית פנומנלית, אלא גם הצליח להפוך את שם החברה לגנרי ושגור בכל פה לשיחות וידיאו באשר הן. בין אם זה בעבודה, לבית הספר או לשיחות עם המשפחה, מילדים ועד קשישים, כולם ובכל העולם מכירים בזמן הקורונה בעיקר מילה אחת – זום".

תומר שרון, מנכ"ל אואזיס

איש השנה שלו: אריק יואן.

"יואן היא דוגמה קלאסית להפיכתו של מוצר מורכב לפשוט וזמין לכולם, ללא התפשרות על איכותו. זום לא המציאה את הגלגל ונכנסה לשוק רווי מתחרים, עם פתרונות מסורתיים ואפליקציות מתקדמות בתחום. פתרון פשוט, מונגש ונוח ליישום בשילוב תבונה עסקית הם שהובילו את החברה למיצובה כמובילת שוק. בעידן הנוכחי של מגפת הקורונה, זום הפכה בתוך כמה חודשים בודדים לשם נרדף לשיחות וידיאו. התוכנה שלה עונה על הצורך בתקשורת תוך שמירה על ריחוק חברתי, פשטות בתפעול וללא פשרה על איכות. זום הפכה למוצר צריכה בסיסי עבור המשכיות פעילות עסקית, חינוכית וחברתית".

איציק קוטלר, מייסד שותף וסמנכ"ל הטכנולוגיות של סייפבריצ'

איש השנה שלו: אלכס בז'ניוק.

"בז'ניוק הוא אחד המייסדים וסמנכ"ל הטכנולוגיות של אקליפסיום, שמתעסקת באבטחת מידע של Firmware (תוכנה שרצה על השבבים). הוא מומחה אמיתי לאבטחת מידע, מנהל מעולה שבנה צוות מנצח של חוקרי אבטחה ויזם של סטארט-אפ חדשני ומצליח. החברה מתעסקת בתחום פורץ דרך ומציעה גישה חדשה לאבטחת מחשבים וחומרה. המוצרים שלה יוצאי דופן באיכות שלהם, והם מצליחים להשפיע על גופי ענק בתעשייה".

ג'וני סרוג'י, סגן נשיא בכיר לחומרה באפל. צילום: קובי קנטור ז"ל

ג'וני סרוג'י, סגן נשיא בכיר לחומרה באפל. צילום: קובי קנטור ז"ל

אורי תדמור, נשיא KLA ישראל

איש השנה שלו: ג'וני סרוג'י.

"ביוני האחרון קיבל סרוג'י, סגן נשיא בכיר לחומרה באפל, את הכבוד להכריז על החלטת החברה לעבור ממעבדים מתוצרת אינטל למעבדים מתוצרת עצמית במחשבי ה-Mac. אפל הייתה לקוחה של אינטל במשך 15 שנים, והמהלך הזה עומד לטלטל ולקדם את תעשיית השבבים כולה. במסגרת תפקידו הופקד סרוג'י על אחת היכולות הכי בולטות שמאפיינות את אפל – אינטגרציה בין חומרה לתוכנה. סרוג'י הוא בן למשפחה ערבית-נוצרית, שגדל בוואדי ניסנאס בחיפה ולמד בטכניון, וכיום הוא חלק מהכוורת המצומצמת של טים קוק ונמנה על הישראלים הבכירים ביותר בעולם במגזר ההיי-טק. כמו כן, הוא מודל יוצא דופן ומרגש לחיקוי בכל הנוגע להטמעת תרבות ארגונית של גיוון והכלה".

לחלק א' לחצו כאן.

לחלק ב' לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים