מיהו איש השנה של בכירים בהיי-טק?

מי הטביעו השנה יותר מכל חותם על ההיי-טק העולמי - ועל העולם כולו? מי מהם סייעו יותר מכל לעבור את תקופת הקורונה? ואת מי נזכור גם בשנה הבאה? חלק שני בפרויקט של אנשים ומחשבים

איש השנה 2020 של בכירים בהיי-טק. מקור: BigStock

בועז הראל, סמנכ"ל פיתוח של מרכז המחקר והייצור של ספקטרוניקס אמרסון

איש השנה שלו: אילון מאסק.

"כבר מזה זמן אילון מאסק מוביל את אחת הקבוצות החדשניות בעולם, במטרה לפתור אתגרים טכנולוגיים גלובליים – מתחבורה המבוססת על אנרגיה ירוקה, עבור בנהיגה אוטומטית בטוחה ובפתרונות חסכניים לטיסות לחלל, וכלה ביצירת מהפכה בנסיעות ברחבי העולם. בכל הפרויקטים הללו הוא מסוגל לייצר טכנולוגיות דמיוניות בנות השגה, ובו בזמן לעמוד ביעדים הכלכליים שהקבוצה הציבה לעצמה".

אילון מאסק, מנכ"ל טסלה ו-SpaceX. צילום: מתוך ויקיפדיה

אילון מאסק, מנכ"ל טסלה ו-SpaceX. צילום: מתוך ויקיפדיה

אורלי בן חמו, מנהלת משותפת של מפעל Fab28 של אינטל בקריית גת

איש השנה שלה: פרופ' טל זקס.

"פרופ' זקס הוא המנהל הרפואי של מודרנה, שפיתחה חיסון לקורונה בשיטת mRNA, עם הטכנולוגיה הכרוכה בכך. פרופ' זקס, הצנוע והשאפתן כאחד, הוביל את מניית החברה לזינוק של יותר מ-200% ביום אחד – מ-45 דולר ל-140 דולר למניה. הוא איש של חזון ואופטימיות – עוד בתחילת הדרך הוא האמין שהחיסון יהיה אפקטיבי. פרופ' זקס עזב תפקיד מבטיח של סמנכ"ל בסנואפי לטובת סטראט-אפ מתחיל, לקח סיכון והלך אחרי הטכנולוגיה והחזון. את לימודי הרפואה שלו הוא עשה באוניברסיטת בין גוריון שבנגב, והשנה הוא זכה באות בן גוריון ואות הבוגר של אוניברסיטת בן גוריון".

דרור ליטבק, מנכ"ל אקספריס

איש השנה שלו: אלעד וולך.

"וולך הוא מייסד ומנכ"ל Aidoc – שחקנית חדשה ובולטת בתחום הבינה המלאכותית לניתוח תמונות רדיולוגיה, שעשויה לחולל מהפכה באופן שבו בתי החולים מטפלים בהן. לא רבים יודעים, אבל אלדוק קיבלה אישור מה-FDA לבדיקה ייחודית שלה לפענוח הדבקת קורונה על ידי צילום חזה של המטופל – דבר שעוזר לבודד חולים שמגיעים לטיפולים בבתי חולים. הפרויקט שלכם הוא המקום לתת במה לחברת היי-טק שלא תמיד מקבלת כותרות, אך עסוקה בהצלת חיים מדי יום".

מרים שטילמן-לבזובסקי, סמנכ"לית תפעול ומשנה למנכ"ל פיליפס-אלגוטק

איש השנה שלה: ד"ר דמיס חסאביס.

"ד"ר חסאביס הוא המנכ"ל והמייסד של דיפ מיינד שבבעלות גוגל. הוא גאון שחמט מילדותו, חוקר בינה מלאכותית וחוקר מוח. ד"ר חסאביס עומד מאחורי שורה של פריצות דרך בתחום הבינה המלאכותית, במטרה ליצור מערכות מחשב בעלות יכולות בינה מלאכותיות ויכולת פתרון בעיות באופן עצמאי. הוא ואנשיו הצליחו למצוא השנה, בעזרת מערכות הבינה המלאכותית שפיתחו, פתרון לאחד האתגרים הגדולים של עולם הביולוגיה – בעיית קיפול החלבונים, שקובע את מבנהו התלת ממדי של החלבון. ייתכן שהישג זה ישנה את פני המחקר הרפואי בעולם".

ד"ר דמיס חסאביס, מנכ"ל ומייסד דיפ מיינד. צילום: מתוך ויקיפדיה

ד"ר דמיס חסאביס, מנכ"ל ומייסד דיפ מיינד. צילום: מתוך ויקיפדיה

תומר שוייצר, מנכ"ל ומייסד Y-tech

איש השנה שלו: אריק יואן.

"יואן, היזם והמנכ"ל של זום, פיתח פתרון שמאפשר למיליוני אנשים ברחבי העולם להתנהל ולקיים סוג של שגרה בתקופת הקורונה. עסקים אימצו את המודל ועברו לעבודה מהבית תוך כדי שימוש יומיומי בתוכנה. מיליוני תלמידים המשיכו ללמוד, לראות חברים ולשוחח עם המורים והמחנכים – גם באמצעותה. קשה מאוד לדמיין איך היינו מתנהלים בעידן הקורונה ללא האפשרות לקיים פגישות וירטואליות ולשוחח. בסיכומו של דבר, יואן הוביל את זום להצלחה חסרת תקדים, למרות כל הספקות ביכולתו, ואפשר לה לשנות את פני העולם העסקי, הפרטי, המוסדי והפדגוגי".

אריק יואן, מייסד ומנכ"ל זום. צילום מסך

אריק יואן, מייסד ומנכ"ל זום. צילום מסך

נתי דרוטין, מנכ"ל ומייסד ווידיגאיט

איש השנה שלו: אילון מאסק.

"מאסק, מנכ"ל טסלה ו-SpaceX, מסמל בעיניי את ההליכה נגד הסטטוס-קוו. רבים בתעשייה לא מסכימים עמו, אבל כמעט בלתי אפשרי שלא לעקוב אחריו ולהעריך את פעולותיו והצלחותיו. מאסק הוא אדם מאוד יצירתי, שהקים לאורך הדרך גם חברה מובילה בתחום התחבורה על פני כדור הארץ וגם את השחקנית החשובה בעולם בתחום התחבורה בחלל. הוא שופע אינספור רעיונות, שמטרתם לשנות את חיי היומיום".

גם מערכת אנשים ומחשבים בחרה באילון מאסק לאיש השנה. למה? לחצו כאן.

לחלק א' של הפרויקט לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים