דיווח: גוגל מאשימה את בעלי Ask.com בניצול לרעה של דפדפן כרום

לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, ביקורת של גוגל העלתה כי תוסף IAC לדפדפן כרום מרמה את המשתמשים ומוביל אותם להקליק על תכנים המובילים לפרסומות וכי סרגלי הכלים של Ask.com הותקנו אוטומטית מבלי שהמשתמש התכוון לכך, ולכן שוקלת להסיר מהחנות שלה את תוסף IAC עבור דפדפן כרום

מפירה את הכללים של גוגל? Ask.com

דיווח: גוגל (Google) שוקלת להסיר את תוסף IAC (הבעלים של Ask.com) עבור דפדפן כרום מהחנות שלה, לאחר שביקורת שערכה חשפה התנהלות שיווקית מטעה – כך לפי פרסום בוול סטריט ג'ורנל, שמתבסס על מסמכים שהגיעו לידיו ועל גורמים המקורבים לנושא.

Interactivecorp) IAC), הנסחרת בנאסד"ק, היא הבעלים של כמה אתרים, בהם Ask.com, Investopedia, Vimeo, Daily Beast ועוד, והיו"ר שלה הוא בארי דילר, המשמש גם כיו"ר של קבוצת Expedia.

לדברי גוגל, כך דווח, הביקורת העלתה כי תוסף IAC מרמה את המשתמשים ומוביל אותם להקליק על תכנים המובילים לפרסומות. בנוסף, היא טוענת כי דפי הבית של הדפדפן שונו, וכי סרגלי הכלים של Ask.com הותקנו אוטומטית מבלי שהמשתמש התכוון לכך.

בתגובה לדיווח, הגיבה IAC וציינה, כי מוצריה אינם מפירים את המדיניות של גוגל וכי הצעדים נגדה יחסלו את עסקיה הקשורים לדפדפן.

אמנם גוגל עדיין לא החליטה כיצד תנהג, בייחוד על רקע החשש כי היא תיראה כמי שפועלת לפגיעה בתחרות, ובייחוד על רקע תביעת הגבלים עסקיים שהוגשה נגדה באוקטובר האחרון על ידי משרד המשפטים האמריקני ודיווחים על תביעות נוספות שיוגשו נגדה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים