ארה"ב: הממשל הגיש תביעת הגבלים עסקיים נגד גוגל

בוושינגטון מאשימים את החברה כי היא מנעה תחרות בכך שהוציאה מיליארדי דולרים כדי להבטיח שמנוע החיפוש שלה יהיה ברירת מחדל בכמה שיותר מכשירי אנדרואיד ● מדובר בהחרפה במאבק בין הממשל לענקיות הטק, שעלולות להיות לה השלכות על התעשייה כולה

סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל ואלפבית.

עודכן ב-19:10.

קרוב לשנה לאחר תחילת החקירה, משרד המשפטים של ארצות הברית הגיש היום (ג') תביעת הגבלים עסקיים נגד אלפבית, החברה האם של גוגל, בטענה כי השתמשה בדרכים שונות על מנת לסכל תחרות. לצד הממשל משתתפות בתביעה 11 ממדינות ארצות הברית: טקסס, אריזונה, פלורידה, ג'ורג'יה, אינדיאנה, קנטאקי, לואיזיאנה, מישיגן, מיזורי, מונטנה ודרום קרוליינה. הדיווח הראשון על כך שהממשל האמריקני עומד להגיש את התביעה פורסם היום בוול-סטריט ג'ורנל.

מדובר בצעד הבולט ביותר במאבק של הממשל האמריקני נגד ענקיות עמק הסיליקון לפחות ב-20 השנים האחרונות, ועלולות להיות לו השלכות על חברות נוספות ואולי אף על התעשייה כולה. זאת, לאחר שבשנים האחרונות עומדות ענקיות הטק תחת העין הציבורית והחוקית במדינות רבות – בכל הנוגע להגבלים עסקיים ולנושאים נוספים. בהקשר זה ניתן להזכיר בין היתר את חקירות ההגבלים העסקיים נגד ענקיות טק באירופה, כולל נגד גוגל, ואת השימועים של מנכ"לי החברות הללו בקונגרס האמריקני.

האישומים נגד גוגל הם שהיא החתימה ספקיות ויצרניות סלולר על חוזים מגבילים, על מנת לוודא שמנוע החיפוש שלה יהיה ברירת המחדל במכשירים שמריצים את מערכת ההפעלה שלה, אנדרואיד. זאת, בתמורה לסכום כולל של מיליארדי דולרים, שעל פי האישומים היא שילמה לחברות אלה.

שליטה של 80% בשוק הפרסום באינטרנט בארה"ב

האישומים נגד גוגל מקבלים משנה תוקף על רקע השליטה שלה (ושל פייסבוק) על עולם הפרסום באינטרנט, בעיקר בארצות הברית, שם נתח השוק שלה עומד, על פי ההערכות, על 80%.

בממשל טראמפ קיוו שהתביעה, שהוגשה בבית משפט פדרלי, תזכה לתמיכה גם מהמפלגה הדמוקרטית, אבל זה לא קרה: אף תובע כללי דמוקרטי לא חתם עליה. זאת, על אף שהאישום בא בעקבות חקירות הגבלים עסקיים שנוהלו בשנה האחרונה נגד גוגל ב-48 מבין 50 מדינות ארצות הברית, כמו גם במחוז קולומביה, שם נמצאת העיר וושינגטון, ובפורטו ריקו, כאשר בחלק מהן שולטת המפלגה הדמוקרטית.

חקירת ההגבלים העסקיים הפדרלית האחרונה של הממשל האמריקני נגד גוגל נוהלה לפני שבע שנים, אולם אז המקרה נסגר מבלי שהגיע לבית המשפט.

לא נתקבלה תגובה מגוגל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים