דיווח: משרד המשפטים האמריקני יגיש תביעות הגבלים חדשות נגד גוגל ופייסבוק

לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, רשויות החוק - הן המדינתיות והן הפדרליות - עומדות להגיש בתחילת השנה הבאה תביעות הגבלים חדשות נגד גוגל ופייסבוק, שבמהותן יעסקו בניצול מעמדן ושליטתן של חברות הענק כדי לחנוק תחרות

ענקיות הטק על הכוונת של רשויות החוק והרגולטורים בארצות הברית. צילום: BigStock

נראה שענקיות הטק יושבות חזק על הכוונת של רשויות החוק והרגולטורים בארצות הברית: כמה חודשים בלבד לאחר שמשרד המשפטים האמריקני הגיש תביעת הגבלים נגד גוגל (Google), לפי דיווחים חדשים נראה שמצפים להן עוד כמה "קרבות" משפטיים. הוול סטריט ג'ורנל דיווח, כי רשויות החוק – הן המדינתיות והן הפדרליות – עומדות להגיש בתחילת השנה הבאה תביעות הגבלים חדשות נגד גוגל ופייסבוק (Facebook), ומבחינתה של האחרונה, תהיה זו הפעם הראשונה שהיא תיתבע על ידי הממשל בשל טענות הגבלים.

באופן עקרוני, הטענות נגד גוגל הן כי היא מנצלת את שליטתה בתחום החיפוש והפרסום כדי לחסום מתחרים פוטנציאליים. הטקטיקות שהיא עושה בהן שימוש לצורך כך, למשל, הן תשלום ליצרנים של סמארטפוני אנדרואיד כדי שישלבו במכשירים את מנוע החיפוש שלה כברירת מחדל ויתקינו בהם מראש אפליקציות ושירותים נוספים שלה. גוגל גם משלמת לאפל (Apple) כדי שתשלב את מנוע החיפוש שלה במכשירי ה-iPhone.

לגבי פייסבוק, הטענות נגדה הן כי היא מנצלת את עמדתה כדי לחנוק כל תחרות, וכי היא מסכנת את נתוני המשתמשים. התביעה תתמקד גם בבחינה של רכישתה את אינסטגרם ו-ווטסאפ.

דיווחים נוספים מעידים, שגם ועדת הסחר הפדרלית האמריקנית, ה-FTC, תגיש נגד פייסבוק תביעה בקרוב, ובכל מקרה, אין ספק שפייסבוק תהיה מתחת לזכוכית המגדלת של הרגולטורים, בייחוד בהתחשב בהתבטאויותיו של הנשיא החדש הנבחר, ג'ו ביידן, שהבהיר כי יש לו בעיה עם ההפצה של פייק ניוז ברשת החברתית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים