ארה"ב: SMIC – יצרנית השבבים החשובה בסין כיום – תוכנס לרשימה השחורה

אחת ממתנות הפרידה של הנשיא האמריקני היוצא טראמפ היא הוספת יצרנית השבבים הסינית המובילה לרשימת החברות הזרות שלכאורה נשלטות בידי הצבא והממשל הסיני, ממש כמו שקרה ל-ZTE, וואווי, ובאחרונה גם לבייט-דאנס ההורה של טיק-טוק

הבאה בתור לסנקציות אמריקניות. SMIC הסינית

SMIC, יצרנית השבבים החשובה ביותר בסין כיום, עומדת לקבל "טיפול" אמריקני בסגנון של וואווי (Huawei).

למרות שנותר כחודש וחצי עד שהוא יפנה בפועל את כסאו לנשיא הנבחר, ג'ו ביידן, הנשיא היוצא, דונלד טראמפ, ממשיך את מלחמתו המסחרית בסין, ואולי אף מגביר במקצת את המאמצים לקראת סוף הקדנציה, אחרי שהם היו על הכוונת, כפי שדיווחנו, כבר לפחות מספטמבר. עכשיו, לפי הדיווחים, הוא ערוך להכניס לרשימת הסחר השחורה את SMIC, או Semiconductor Manufacturing International Corp בשמה המלא, שהיא החברה המשמעותית ביותר בסין כיום בהיבט של ייצור שבבים בכלל ומעבדים בפרט.

לטענת הממשל, SMIC נשלטת בידי הצבא הסיני, ומדובר בהמשך למהלך בו רשימת החברות הסיניות בהן אסור לחברות אמריקניות להשקיע, או לנהל עמן עסקים, הוארכה ב-31 חברות, בהן המעורבות של הצבא הסיני גבוהה עד מוחלטת – לפחות על פי משרד הסחר האמריקני.

עוד תוצר סיני שעומד בפני חסימה בארה"ב. טיק-טוק. צילום: BigStock

עוד תוצר סיני שעומד בפני חסימה בארה"ב. טיק-טוק. צילום: BigStock

נזכיר כי וואווי סומנה במשך זמן רב כמסוכנת, וספגה שלל סנקציות. עוד לפני כן הייתה זו ZTE שקיבלה יחס אמריקני דומה, וחרם שנלווה אליו. ולבסוף, ב-14 באוגוסט, צו חירום נשיאותי הורה שאפליקציית טיק-טוק (Tik-Tok), של חברת בייט-דאנס (ByteDance), אמורה להפסיק את פעילותה בארה"ב, אם לא תחליף בעלים או תנצח בתביעתה נגד המדינה. הכל בגלל היותן חברות סיניות.

הכחשה גורפת של ההאשמות

SMIC, באופן טבעי, הכחישה את הטענות הללו. "לחברה אין קשר עם הצבא הסיני והיא לא מייצרת עבור משתמשי קצה צבאיים או שימושים סופיים אחרים של הצבא", היא הצהירה בתגובה.

למרות שמדובר בעוד מכה כואבת, ועוד הדרדרות במצב הסחר בין שתי מדינות הענק, לא מדובר במכה קטלנית. אמנם כמו יצרניות שבבים סיניות אחרות גם SMIC נסמכת על טכנולוגיה אמריקנית, שרובה נמצאת כעת מחוץ להישג ידה, אבל הממשל הסיני כבר משקיע בה זמן רב, בניסיון להפוך אותה לעצמאית בהיבט הזה – וגם כך ההשקעות האמריקניות בה די קטנות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים