למה נפטר וורן באפט ממניות אפל רבות?

מנכ"ל ברקשייר הת'אווי מכר ברבעון השלישי של 2020 כ-36 מיליון ממניות ענקית ה-iPhone, וצמצם את נכסיו בחברה בכ-3.7%, כך על פי הגשה שלו ל-SEC ● האם הפסיק להאמין באפל או שמא הסיבה היא רצון להתמקד בהשקעות עדכניות בעידן הקורונה?

לא מתלהב מאפליקציות השקעות. וורן באפט. צילום: מארק הירשי, מתוך ויקיפדיה

האם וורן באפט, מנכ"ל ברקשייר האת'ווי (Berkshire Hathaway), משנה את פורטפוליו ההשקעות שלו עקב מגמות שהכתיבה מגיפת הקורונה, ויותר מכך – האם אפל (Apple) תשלם על כך מחיר כבד?

באפט מכר ברבעון השלישי של 2020 כ-36 מיליון מניות של ענקית הטכנולוגיה מקופרטינו, וצמצם את נכסיו בחברה בכ-3.7%, כך על פי הגשה אחרונה שלו לוועדה לניירות ערך ולבורסות האמריקנית, ה-SEC. ההגשה מיום ב' חשפה כי חברת האחזקות של באפט, ברקשייר האת'ווי, נפרדה ברבעון ממניות אפל בשווי של כ-4 מיליארד דולר.

רוצה נתח ברווחי חיסוני הקורונה? וורן באפט. צילום אילוסטרציה: BigStock

רוצה נתח ברווחי חיסוני הקורונה? וורן באפט. צילום אילוסטרציה: BigStock

לצד השינוי במיקומה של אפל בתיק ההשקעות שלה, ברקשייר האת'ווי ביצעה גם כמה שינויים גדולים אחרים, כולל רכישת מניות באחוזים נכבדים של חברות תרופות כמו AbbVie – ומדובר ב-21.3 מיליון מניות; חברת מרק (Merck) – והפעם 22.4 מיליון מניות; ואיך לא – פייזר (Pfizer) -שבאפט דווקא הסתפק ברכישת 3.7 מיליון מניות שלה "בלבד"). בנוסף ובתחום אחר, על פי דיווח של CNBC, באפט וחברת ההשקעות בהובלתו הוסיפו לעצמם גם כ-2.4 מיליון מניות של חברת T-Mobile ברבעון האחרון.

חברת האחזקות צמצמה גם את חלקה במניות של בנקים גדולים. כך למשל צמצמה ברקשייר האת'ווי את אחזקותיה בג'יי פי מורגן (JP Morgan) ב-96% וצמצמה את חלקה ב-PNC Financial ב-64%.

בנק אוף אמריקה, אמריקן אקספרס, קוקה קולה ואפל הן עדיין ארבע החברות העיקריות בתיק ההשקעות של ברקשייר האת'ווי, ולפי הדו"ח הן ייצגו בחודשים האחרונים כ-70% מהשווי הכולל של נכסי חברת האחזקות.

יצוין כי למרות המכירה הזו, ברקשייר האת'ווי עדיין מחזיקה במניות אפל בשווי של כ-111.7 מיליארד דולר, ונותרה המשקיעה השנייה בגודלה של החברה. אנליסטים סבורים כי מכירת כמות קטנה של מניות אפל, ביחס לאלה שבבעלותה, אינה נובעת מחוסר אמון בעתידה של אפל, אלא מהרצון לגוון השקעות מסוימות, במיוחד בתחום התרופות וחיסוני הקורונה העדכני, הלוהט כעת במיוחד.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דן

    באפט יושב על מזומנים חופשי.אפל היא ההשקעה המובילה ממנה מכר קמצוץ.מוקדם להסיק מכך שימשיך למכור.מניות הבריאות שקנה הם השקעה דפנסיבית וחכמה.

אירועים קרובים