טיפול בסיוטי לילה פוסט טראומטיים בעזרת אפליקציה לשעון אפל

מינהל המזון והתרופות האמריקני אישר למכירה את אפליקציית NightWare, שנועדה לטפל בסיוטי לילה פוסט טראומטיים

אפליקציית Nightware לטיפול בהפרעות שינה פוסט טראומטיות. צילום: nightware

Apple Watch – השעון החכם של אפל (Apple), עשוי להיות אחד הפתרונות לטיפול בהפרעות שינה, המתבטאות בסיוטי לילה, בעזרת אפליקציית NightWare שפותחה על ידי חברה בשם זהה, וקיבלה בימים אלה אישור מכירה ממינהל המזון והתרופות האמריקני, ה-FDA.

אחת מהתופעות הקשות והנפוצות הקשורות להפרעת דחק פוסט-טראומטית (PTSD) היא הפרעות שינה הקשורות בסיוטי לילה, ואפליקציית NightWare מאבחנת מתי למשתמש יש סיוטי לילה באמצעות נתונים של תנועה ודופק הנאספים מהשעון, ואז מרעידה קלות את השעון, מבלי להעיר את העונד אותו, אבל בעוצמה שמספיקה להפריע לחלום הרע ולאפשר את המשך השינה.

אפליקציית NightWare לא ניתנת להורדה בחינם, אלא רק במרשם, והחברה מדגישה, כי היא אינה מהווה טיפול בפני עצמו, אלא חלק מטיפול מקיף, הכולל תרופות.

"NightWare היא פלטפורמה ריפויית, המשתמשת באפליקציה קניינית בשעון אפל, שמסייעת לאנשים הסובלים מסיוטים טראומטיים להשיג שנת לילה רגועה יותר", מציינת החברה באתר שלה. "זוהי טכנולוגיה לבישה, שלומדת את תבניות השינה של המשתמש ומתאימה טיפול לכל אחד בצורה אישית, תוך שהיא מפריעה לחלום הבלהות כך שהסובלים ממנו יכולים להגיע לשנת לילה טובה. האפליקציה זמינה רק למי שקיבלו הפניה מרופא".

כמובן, אין ערובה לכך שהאפליקציה תפעל, למרות שקיבלה את אישור ה-FDA, שציין כי מחקר הוכיח איכות שינה טובה יותר עם האפליקציה לעומת קבוצת ביקורת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים