סיטיבנק תורם לקידום סטארט-אפים באוכלוסיות מגוונות בישראל

הקרן של סיטי תרמה באחרונה חצי מיליון דולר לפרזנטנס – ארגון שמסייע לקידום אוכלוסיות מגוונות באמצעות יזמות והקמת סטארט-אפים ● הסכום ישמש להמשך הפעילות הקיימת של הארגון ולהרחבתה

אריאלה רוזן וחולוד עיוטי, המנכ"ליות המשותפות של פרזנטנס. צילום: שני נחמיאס

בסיטי פאונדיישן, הקרן של סיטי – קבוצה שאחת החברות הבולטות בה היא סיטיבנק, ממשיכים לקחת חלק במגמת המגוון בשוק התעסוקה בכלל ובהיי-טק בפרט, ולעשות זאת גם בישראל. באחרונה הכריזה הקרן כי העמידה תרומה של חצי מיליון דולר לפרזנטנס – ארגון שמפעיל (באחרונה בדיגיטל, בעקבות הקורונה) תוכנית לקידום יזמים וסטארט-אפים בקרב אוכלוסיות מגוונות, לרבות החברה הערבית. סכום זה ישמש את פרזנטנס להמשיך את פעילותו ביפו, דרום תל אביב, חיפה וירושלים, ולהרחיב אותה לערים נוספות. עד כה העניקה סיטי לארגון סכום כולל של כשני מיליון דולר.

פרזנטנס פועל יותר מעשור בפריפריה החברתית והגאוגרפית, לקידום אוכלוסיות שונות בחברה הישראלית. אריאלה רוזן וחולוד עיוטי, המנכ"ליות המשותפות של הארגון, מעריכות כי על אף הקורונה, כ-3,000 יזמים, צעירים ובני נוער מאוכלוסיות מגוונות ייחשפו בשנה הקרובה לתוכנית ההכשרה וההאצה שהוא מפעיל בתחומי הטכנולוגיה, החדשנות והיזמות. לדבריהן, עד כה יצאו מהתוכנית של הארגון יותר מ-850 סטארט-אפים ומיזמים, וסך הגיוסים של החברות בוגרות פרזנטנס עומד על 285 מיליון דולר.

התוכנית הזו מבקשות ליצור אקו-סיסטמים מקומיים בקרב קהילות מגוונות, על מנת לקדם את ייצוגן בחברה בכלל ובאומת הסטארט-אפ בפרט. הן עושות זאת באמצעות כלי יזמות ומנהיגות, לצד הכשרת סוכני שינוי מקומיים, על מנת לאפשר המשכיות ואימפקט בר קיימא. בין היתר, הארגון הפעיל ומפעיל אקסלרטורים בחברה הערבית, בחברה החרדית (לנשים) ובערים כגון לוד, אופקים ואשקלון. כמו כן, פרזנטנס מקיים פעילות משותפת עם עיריית תל-אביב-יפו – כאמור, בדרום תל אביב – במרכז היזמות הרציף בנווה שאנן, וביפו – במרכז הצעירים שברחוב יפת.

רוזן ועיוטי מסרו כי "ארגון פרזנטנס ימשיך לפעול להעצמת אוכלוסיות מגוונות באמצעות יזמות. התמיכה המתמשכת של שותפינו בסיטי מאפשרת לנו להרחיב את פעילותנו ליצירת שינוי חברתי באמצעות יזמות, ולסייע ליחידים וקהילות מהחברה הערבית לקחת חלק בגידול כלכלי אקספוננציאלי. דווקא בתקופה הזו, של שסעים בחברה ומאות אלפי מובטלים, אנחנו עדים לכוחה של יזמות לצמצם פערים חברתיים-כלכליים ולקדם גיוון והכלה, תוך יצירת שפה משותפת בין הקהילות בישראל".

הן ציינו כי "לאור משבר הקורונה ועל מנת לאפשר יציבות ליזמים יצרנו פלטפורמת אקסלרציה דיגיטלית, שכוללת תוכנית ליווי, כלי יזמות חיוניים, פלטפורמה חברתית, מיט-אפים ועוד. למעשה, המרחק מתבטל, אבל ההאצה ממשיכה".

התרומה – חלק מהתוכנית העולמית של סיטי

התמיכה בפרזנטנס היא חלק מהתוכנית העולמית של סיטי פאונדיישן, שבמסגרתה היא העניקה בשלוש השנים האחרונות סכום כולל של 100 מיליון דולר לתוכניות לקידום תעסוקה ויזמות של צעירים מרחבי העולם, ובמיוחד בקרב אוכלוסיות מוחלשות.

ניל קורני, מנכ"ל סיטי ישראל, אמר כי "אנחנו שותפים לתפיסה שלפיה יזמות היא כלי להעצמה אישית, פיתוח קהילה מקומית וחיזוק כלכלה מקומית. בשש השנים האחרונות אנחנו פועלים יחד עם פרזנטנס בישראל ועדים לכוחה של יזמות לצמצם פערים ולעודד צמיחה, גיוון והכלה חברתית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים