סטיב ווזניאק תובע את יוטיוב על סרטוני הונאה של ביטקוין

היזם המפורסם, ממייסדי אפל, הצטרף ל-17 תובעים אחרים, שהחליטו לטעון כנגד פלטפורמת סרטוני הווידיאו שבבעלות גוגל שעליה להיענש, וכן להסיר את כל הסרטונים, בהם מובטחים באופן שקרי מתנות בשמו

עם הראש בחלל. סטיב ווזניאק. צילום: ניקולס הריסון, מתוך ויקיפדיה

סטיב ווזניאק, מייסד משותף של אפל (Apple), היה אחד מ-18 התובעים שהגישו תביעה נגד יוטיוב (YouTube) בשבוע שעבר.

התביעה מבקשת לקיים משפט עם חבר מושבעים, לגזור עונש על יוטיוב וכן להסיר את כל הסרטונים בהם מובטחים באופן שקרי מתנות, עם קשר לווזניאק. בתביעה נטען גם כי יוטיוב הייתה מודעת להונאות שקשורות למתנות המובטחות, אשר מוצגות על הפלטפורמה שלה, אך למרות זאת טרם הסירה את הסרטונים.

בתביעה, שהוגשה לבית המשפט העליון בקליפורניה, נטען כי יוטיוב מארחת, מקדמת ועושה רווחים מסרטונים שהועלו לפלטפורמה, והטוענים כי ווזניאק מקדם את מטבע הביטקוין. הסרטונים מפתים משתמשים לשלוח ביטקוין לכתובת הנמסרת להם, ונאמר בהם שב"תמורה", ווזניאק יעניק להם סכום כפול. עוד נטען כי בהונאות דומות לזו, נעשה שימוש בדמויות הדומות לביל גייטס, אילון מאסק ומייקל דל.

"התובע ווזניאק ניסה שוב ושוב לגרום ליוטיוב להפסיק את השימוש הבלתי מורשה בשמו ובדמותו, אשר 'בשמו' נערכו הרבה הונאות של כל כך הרבה משתמשים בפלטפורמה, אולם יוטיוב לא הגיבה. למרות הפניות וההצהרות החוזרות ונשנות של התובעים ושל משתמשים אחרים, יוטיוב 'משכה זמן' עד לסיום הונאת הביטקוין, או שסירבה כלל לעשות זאת".

אמצעי מוצלח להונאה. ביטקוין. אילוסטרציה: 3DSculptor, BigStock

אמצעי מוצלח להונאה. ביטקוין. אילוסטרציה: 3DSculptor, BigStock

בהצהרה שפורסמה ביום ה' האחרון, יוטיוב אמרה, "אנו לוקחים ברצינות שימוש לרעה בפלטפורמה שלנו, ונוקטים פעולה במהירות כאשר אנו מגלים הפרות של המדיניות שלנו".

בראד גרלינגהאוס, מנכ"ל ריפל (Ripple), טען את אותם טיעונים של ווזניאק, כאשר תבע באפריל השנה את יוטיוב ואת גוגל (Google), הבעלים שלה. יוטיוב אמרה כי אינה יכולה לעשות דבר, כי היא פועלת בהתאם לסעיף 230 בחוק ההגינות לתקשורת.

בשל האנונימיות הקיימת בעולם מטבעות הקריפטו, אמצעי תשלום זה אינו זר, בלשון המעטה, למבצעי ההונאות. אולם מומחים ציינו כי התחום קיבל יותר תשומת לב באחרונה.

כזכור, לפני כמעט שבועיים האקרים פרצו לטוויטר (Twitter) וערכו הונאת ביטקוין מאוד דומה, בתוך שהם מפרסמים בשם דמויות ממאוד מוכרות כג'ף בזוס, ברק אובמה, ג'ו ביידן ואחרים, בקשות למשלוח ביטקוין אל כתובת דואר אלקטרוני, לכאורה לצורך כך שהמיליארדרים, הפוליטיקאים המוכרים והסלבס יכפילו את תרומתם למען מאבק בקורונה וסיוע לנפגעיה. בפועל הם פשוט רצו לגנוב מאנשים תמימים כספים בצל המשבר העולמי ואף הצליחו להשיג כ-110 אלף דולר מהפעולה המתוחכמת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים