פייסבוק מבקשת למחוק את תביעת עובדי NSO; החזירה את חשבונותיהם

החברה השביתה חשבונות של כמה מעובדי NSO לאחר שהיא "ביצעה מתקפת סייבר נגד ווטסאפ" ● בפייסבוק טוענים להתנהלות דיונית פסולה של NSO, בעוד שבחברה הישראלית אומרים שהרשת החברתית לא רוצה לגלות מסמכים, ולכן מגישה את הבקשה

הבכירה נשלחה למעצר בית והיועצת - למעצר.

פייסבוק הגישה בתחילת השבוע בקשה למחוק את התביעה שהגישו נגדה עובדים ב-NSO, לאחר שהיא השביתה את החשבונות שלהם ברשת החברתית. בבקשה כתבו עורכי הדין של פייסבוק כי החברה החזירה את החשבונות של העובדים לפעילות, ולכן התביעה מתייתרת.

לבקשה יש הקשר רחב יותר, שמצוי בהליכים משפטיים שמתנהלים בין פייסבוק ל-NSO בישראל ובארצות הברית. הפרשה החלה בתביעה שהרשת החברתית הגישה באוקטובר האחרון לבית המשפט בקליפורניה נגד חברת הסייבר הישראלית, בטענה שזו ביצעה מתקפת סייבר נגד ווטסאפ, שנמצאת בבעלות פייסבוק. על בסיס אותה מתקפה, פייסבוק החליטה להשבית חשבונות של כמה עובדים בחברה. כחודש לאחר מכן הגישו עובדים ב-NSO תביעה לבית המשפט בתל אביב וכן בקשה לסעד זמני, להחזרת החשבונות לפעילות.

בינתיים, פייסבוק החזירה את החשבונות – אחד מהם בהתאם להחלטת בית המשפט והיתר מיוזמתה היא. זאת, לדבריה, כדי שלא לפגוע בתביעה שלה נגד NSO. בפייסבוק טוענים ש-NSO "פועלת מאחורי הקלעים ומנסה, באופן לא גלוי, לחתור או 'לחבל' בתביעה התלויה ועומדת בארצות הברית". עוד טוענת הרשת החברתית כי חברת הסייבר עושה "שימוש לרעה" בהליך בישראל, בדמות בקשות לגילוי מסמכים שלדבריה לא קשורים להליך, כדי, אולי, להיטיב את מצבה בתביעה בקליפורניה. או, כפי שהרשת החברתית מנסחת זאת בבקשה, יש כאן מאמץ של NSO "לנסות לקבל לידיה מסמכים (בישראל – י"ה), שייתכן שהיא תוכל 'למנף' לטובתה במסגרת התביעה בארצות הברית". בפייסבוק אומרים כי מדובר בהתנהלות דיונית פסולה, שהיא מסרבת לתת לה יד "בכל תוקף".

לעומת זאת, ב-NSO אומרים כי פייסבוק "לא מוכנה לגלות מסמכים ולהשיב על שאלונים שנשלחו אליה בהליך בישראל". עובדי NSO טרם השיבו לבקשה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים