ניצחון משפטי לעובדת NSO מול פייסבוק

בית המשפט המחוזי הורה לפייסבוק לשחרר את החסימה של אחת מעובדות חברת הסייבר הישראלית ● החשבון נחסם לאחר שהרשת החברתית תבעה את NSO בטענה שהיא ניצלה פרצה בווטסאפ כדי לרגל אחרי משתמשים

קיבל שנת מאסר נוספת - אבל יישב רק עוד 45 ימים. אילוסטרציה: BigStock

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, רחמים כהן, קיבל היום (ג') את חלק מתביעתם של עובדי NSO נגד פייסבוק והורה לחברה להשיב – עד מחר – לפעילות מלאה את חשבונות המדיה החברתית של אחת העובדות, אורית עזרזר.

בנובמבר האחרון חסמה פייסבוק חשבונות של עובדי NSO ברשת החברתית וברשת הבת שלה, אינסטגרם, בעקבות תביעה שהגישה חודש לפני כן נגד חברת מודיעין הסייבר לבית משפט המחוזי בסן פרנסיסקו, בטענה שזו ניצלה פרצה בשירות אחר שלה – ווטסאפ – לצורך מעקב אחרי לפחות 100 עיתונאים, דיפלומטים, פעילי זכויות אדם, מתנגדים פוליטיים, בכירים בממשל ואחרים. כך, טענה החברה, התוקפים יצרו קשר בשיחת וידיאו עם הקורבנות, שכלל לא היו אמורים להשיב לשיחה, ואז שתלו את פגסוס, הרוגלה של NSO, שמספקת יכולת השתלטות על הטלפונים החכמים של הקורבנות.

NSO דחתה את טענתה של פייסבוק בכל תוקף ובעקבות סגירת החשבונות, העובדים הגישו לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה ובקשה למתן סעד זמני. הם דרשו שפייסבוק תפתח את החשבונות שלהם ושל בני משפחותיהם עד להכרעה בתביעתם. בתביעת העובדים נכתב כי "פייסבוק העולמית הפרה את ההסכם בינה לבין התובעים, בכך שחסמה את חשבונות הפייסבוק והאינסטגרם הפרטיים שלהם, באופן פתאומי, גורף ובלא כל הודעה מוקדמת. יתרה מכך, פייסבוק לא העלתה כלפי העובדים אף טענה בדבר הפרה כלשהי של ההסכמים בינם לבינה ולא סיפקה עילה לחסימת חשבונותיהם". העובדים טענו כי "פייסבוק הפעילה 'עונש קולקטיבי' על העובדים, בכך שבחרה לחסום את חשבונותיהם הפרטיים – בשל הליך משפטי שהיא מנהלת נגד מקום עבודתם". לדבריהם, הם הגישו את התביעה "לאחר פניות חוזרות ונשנות לפייסבוק בבקשה לשחרר את חשבונותיהם הפרטיים – פניות שלא קיבלו מענה עד למועד הגשת התביעה".

את העובדים מייצגים עורכי הדין רן שפרינצק, נעמה ארליך ודר רג'ואן ממשרד ארדינסט, בן נתן, טולידאנו ושות'.

"פייסבוק לא הגישה כל ראייה למה שנטען על ידה"

השופט כהן כתב בהחלטתו כי "אין מחלוקת שתנאי השירות של פייסבוק ואינסטגרם מהווים חוזה בין הצדדים. עובדי NSO עמדו בנטל המוטל עליהם לשכנע את צדקת התובענה. פייסבוק חסמה את החשבונות שלהם באופן חד צדדי ובלא כל הודעה מוקדמת – ביום בו היא הגישה תביעה, עם ווטסאפ, נגד NSO. פייסבוק לא הגישה כל ראייה למה שנטען על ידה כלפי NSO, לא כל שכן כלפי עובדיה באופן אישי".

בפסק הדין נכתב כי "לעובדי NSO יש טענות שלא ניתן להקל בהן ראש. פייסבוק היא מונופול בתחומה ובהתנהלותה היא מפרה את חוק התחרות הכלכלית. לא שוכנעתי ולו לכאורה שלפייסבוק ייגרם נזק אם חשבונותיה של אחת העובדות ישובו לפעילות. המאזן נוטה בבירור לטובת השבת החשבונות של עזרזר לפעולה".

השופט לא קיבל את טענת פייסבוק לפיה עובדי NSO נהגו בחוסר ניקיון כפיים. "לנוכח האמור לעיל", כתב, "פייסבוק תשיב לפעילות מלאה את חשבונותיה של עזרזר עד מחר".

מ-NSO נמסר כי "החלטת בית המשפט והעובדה כי דחה את טענות פייסבוק מהווה ניצחון חשוב של עובדי החברה. אנו בטוחים כי בהמשך לאמירות החד משמעיות של בית המשפט, פייסבוק תחזור בה מהפעולה בה נקטה כלפי עובדים נוספים בחברה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים