מיקרוסופט: אמזון חוסמת את פרויקט הענן בפנטגון; AWS: היא בריון

המאבק על מכרז הענק בשווי עשרה מיליארד דולרים - נמשך בשבוע שעבר הגישה אמזון מחאה חסויה, נוספת, נגד משרד ההגנה בנושא, זאת לאחר שבחודש שעבר הפנטגון ביקש לעכב את הדיון בתביעה של AWS כי לבדוק שוב את ההיבטים של ההחלטה על זכיית מיקרוסופט

אמזון ממשיכה להילחם נגד הזכייה של מיקרוסופט במכרז הענן של הפנטגון

נדמה היה כי המאבק על המכרז להקמת תשתיות ענן עבור משרד ההגנה האמריקני, בשווי עשרה מיליארד דולרים, יגיע לסיומו לאחר ההכרזה על הזוכה. אז זהו, שלא.

JEDI (ר"ת Joint Enterprise Defense Infrastructure) של הפנטגון, הוא מכרז שהוציא משרד ההגנה האמריקני לאספקת שירותי ענן למגזר הביטחוני-ציבורי בארצות הברית. זאת, כחלק ממאמצי הפנטגון לחדש את התשתית הטכנית שלו. במכרז לספקית בלעדית של השירות נכללו לאורך החודשים יבמ, גוגל, אורקל וכן מיקרוסופט ואמזון. השתיים האחרונות עלו לשלב הגמר, ובאופן מפתיע, הענקית מרדמונד היא שזכתה בו, ולא AWS של אמזון, וזו התלוננה, כי הנשיא דונלד טראמפ סיכל את זכיית AWS  למרות שהצעתה היא הטובה ביותר, ומיקרוסופט טענה שהיא זכתה בו באופן הגון. מאז פברואר השנה, מימוש הפרויקט הושהה.

בשבוע שעבר הגישה אמזון מחאה חסויה, נוספת, נגד משרד ההגנה בנושא. פרנק שו, סמנכ"ל התקשורת של מיקרוסופט, כתב פוסט מריר בבלוג: "החלטת הפנטגון ללכת למכרז תשתית ההגנה הארגונית ולספק למגזר הביטחון ענן מעודכן טכנולוגית עשויה להיות צעד נהדר קדימה. אבל רק אם אמזון תפנה את הדרך". "הודיעו לנו", כתב שו, "כי אמזון הגישה מחאה נוספת – הפעם, מחוץ לעיני הציבור וישירות מול משרד ההגנה – על שהפסידו את מכרז הענן. התלונה של אמזון היא חסויה, כך שאיננו יודעים מה כתוב בה. עם זאת, אם התלונה האחרונה שלהם משקפת את הוויכוחים שאמזון העלתה בבית המשפט, סביר להניח שמדובר בעוד ניסיון לכפות על משרד ההגנה לפעול מחדש (כלומר, לקבוע שאמזון, ולא מיקרוסופט היא הזוכה, י.ה.). זאת כי הם הציעו מחיר גבוה והפסידו בפעם הראשונה.

"הדבר היחיד שבטוח בתלונה החדשה של אמזון", כתב שו, "הוא שהיא תאלץ את הלוחמים האמריקנים לחכות עוד יותר זמן לטכנולוגיה של המאה ה-21, שהם כה זקוקים לה. כך יונצח שיא של אמזון: להעדיף את האינטרסים שלה על פני האינטרסים של הלוחמים".

בתגובה, כתב דרו הרדנר, סמנכ"ל התקשורת של אמזון, מאמר, ובו הטיח, כי הפוסט בבלוג של שו הוא "צדקני", וכי הוא מתעלם ממהות התלונות (של AWS, י.ה.) ויוצר מסך ערפל. "מאז שהגשנו את המחאה שלנו", כתב, "כוונתנו הייתה ברורה: אנחנו לא חושבים שהזכייה במכרז הוחלטה באופן הוגן, אנו חושבים שהתערבות פוליטית השפיעה באופן בוטה על ההחלטה למי להעניק את הזכייה במכרז… גם לא נאפשר להתערבות פוליטית בוטה, או לטכנולוגיה נחותה – להיות סטנדרט מקובל".

בחודש שעבר נעתר בית משפט לבקשת הפנטגון לעכב את תביעתה של AWS נגד הזכייה של מיקרוסופט, כדי לאפשר לצבא לשקול מחדש את ההיבטים של ההחלטה, שלפיה מיקרוסופט –  ולא אמזון, שהייתה הפייבוריטית לזכייה – היא שתזכה במכרז. הדיון בתביעה עוכב עד ה-17 באוגוסט וניתן יהיה להאריך או לקצר את המועד בהתאם למשך הבחינה מחדש של הצבא.

בפברואר השנה שופט פדרלי קבע כי על הפנטגון לעצור את יישום חוזה הענן עם מיקרוסופט, לנוכח ערעור מצד אמזון על הליך הבחירה בה. הענקית מסיאטל פנתה לבית המשפט האמריקני בטענה כי הבחירה נעשתה באופן לא הוגן, כשבבסיס הטענה אמונתו של מנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס, שהחיכוכים האישיים שלו ושל נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הם הסיבה שאמזון לא זכתה בחוזה בשנה שעברה.

לאחר שאושר כי פרויקט JEDI הוענק למיקרוסופט, משרד ההגנה האמריקני אמר, כי "כל ההצעות במכרז טופלו בהגינות והוערכו בעקביות על פי קריטריוני ההערכה המוצהרים של המדינה". אלא שאמזון חלקה על טענה זו בחריפות, תוך שהיא מציינת ליקויים, טעויות וכן, "הטיה שאי אפשר לטעות בה" בתהליך ההערכה של המתמודדות במכרז.

בזוס, מעשירי תבל ומייסד אמזון, הוא גם הבעלים של הוושינגטון פוסט. טראמפ נוטה לבקר בקביעות את העיתון על שהוא מסקר אותו באופן שלילי וטוען שאמזון לא משלמת מיסים כנדרש.

בחומרים שהגישה החברה לבית המשפט באחרונה היא ציטטה תגובה, לכאורה, שהתפרסמה בספר בשנה שעברה, ובה צוין, כי טראמפ אמר באופן פרטי לשר ההגנה דאז, ג'ים מאטיס, "לדחוק את אמזון" מהחוזה.

הענקית מסיאטל טענה, כי לטראמפ יש "עוינות אישית מתועדת היטב" כלפי מנכ"לה והוושינגטון פוסט, שבבעלותו. באמזון אומרים כי טראמפ הוא היחיד שיכול להעיד על "מכלול השיחות שלו והמסר הכללי שהוא העביר" בנוגע להליך ההצעה. ההחלטה להקפיא את JEDI יצרה כמובן תסכול רב במיקרוסופט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים