שופטת עיכבה תביעת AWS שהפסידה בפרויקט הענן במיליארדים של הפנטגון

מפנה בתביעת אמזון נגד הפנטגון בנוגע לפרויקט המיליארדים של הענן: השופטת נעתרה לבקשת הפנטגון להפסיק את הליכי התביעה כדי לאפשר לצבא לשקול מחדש את ההיבטים של ההחלטה

אמזון ממשיכה להילחם נגד הזכייה של מיקרוסופט במכרז הענן של הפנטגון

בית משפט החליט ביום ו' האחרון לעכב את תביעתה של AWS, שלא זכתה במכרז הענן של הפנטגון, בהיקף מיליארדי דולרים.

השופטת, פטרישיה קמפבל סמית, נעתרה לבקשת הפנטגון להפסיק את הליכי התביעה, כדי לאפשר לצבא לשקול מחדש את ההיבטים של ההחלטה, שלפיה מיקרוסופט – ולא אמזון, שהייתה הפייבוריטית לזכייה –  היא שתזכה במכרז. היא הורתה כי הדיון בתביעה יעוכב עד ה-17 באוגוסט וציינה, כי ניתן יהיה להאריך או לקצר את המועד בהתאם למשך הבחינה מחדש של הצבא.

אמזון תבעה את הפנטגון בבית המשפט פדרלי בנובמבר, לאחר שהוכרז באוקטובר, כי מיקרוסופט היא הזוכה בחוזה בשווי 10 מיליארד דולרים לעשור.

שופט פדרלי קבע בפברואר השנה, כי על הפנטגון לעצור את יישום חוזה הענן המשותף שלו לתשתית ההגנה הארגונית (JEDI) עם מיקרוסופט, לנוכח ערעור מצד אמזון על הליך הבחירה בה. AWS פנתה לבית המשפט האמריקני בטענה, כי הבחירה במיקרוסופט נעשתה באופן לא הוגן, כשבבסיס הטענה אמונתו של ג'ף בזוס, מנכ"ל אמזון, שהחיכוכים האישיים שלו ושל נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הם הסיבה שאמזון לא זכתה בחוזה.

החוזה המדובר הוא חלק ממאמצי הפנטגון לחדש את התשתית הטכנית שלו, ובמכרז לספקית בלעדית של השירות השתתפו יבמ, גוגל, אורקל, מיקרוסופט ואמזון – כשהשתיים האחרונות עלו לשלב הסופי. לאחר שהזכייה הוענקה למיקרוסופט, משרד ההגנה האמריקני אמר: "כל ההצעות במכרז טופלו בהגינות והוערכו בעקביות על פי קריטריוני ההערכה המוצהרים של המדינה". אלא שאמזון חלקה על טענה זו בחריפות, וציינה ליקויים, טעויות ו"הטיה שאי אפשר לטעות בה" בהליך ההערכה של המתמודדות במכרז. את ההטיה נגדה, טענה אמזון, הוביל לא אחר מאשר טראמפ עצמו.

בזוס, מייסד אמזון ומעשירי תבל, הוא גם הבעלים של הוושינגטון פוסט. טראמפ נוטה לבקר בקביעות את העיתון, על שלכאורה לא מסקר אותו בהגינות, מכביד בסיקור שלילי, וכן שאמזון לא משלמת מיסים כנדרש.

בפברואר נודע שאמזון רוצה שטראמפ יתייצב לחקירה בנוגע להליך הבחירה במיקרוסופט. אמזון מבקשת לחשוף מידע נוסף על מה שקרה לפני ואחרי שטראמפ הורה על עריכת ביקורת למכרז. בחומרים שהגישה החברה לבית המשפט היא ציטטה תגובה, לכאורה, שהתפרסמה בספר בשנה שעברה, ובה צוין, כי טראמפ אמר באופן פרטי לשר ההגנה דאז, ג'ים מאטיס, "לדחוק את אמזון" מהחוזה. הענקית מסיאטל ביקשה גם לתחקר את מזכיר ההגנה הנוכחי, מארק אספר, ואנשי ממשל אחרים.

השופטת קמפבל סמית הנפיקה במרס השנה חוות דעת, שלפיה אמזון עשויה להצליח בטיעון המרכזי שלה, שלפיו "הפנטגון העריך בצורה לא נכונה את אחסון הנתונים של מיקרוסופט בתרחיש תמחור אחד". לדבריה, סביר להניח שאמזון תצליח להוכיח כי התרחיש של מיקרוסופט לא היה "בר ביצוע מבחינה טכנית" כפי שהעריך הפנטגון. בחוות הדעת של השופטת טראמפ לא הוזכר והיא לא התייחסה לטענות בדבר השפעה לא ראויה על ההליך.

אמזון לא הגיבה על החלטת השופטת מסוף השבוע האחרון. מזכיר ההגנה אספר דחה את הטענות שלפיהן היו הטיות במכרז ואמר, שהבחירה הייתה הוגנת ונקייה מהשפעות חיצוניות.

מבקר הפנטגון הוציא דו"ח ביום ד' האחרון, ובו נקבע, כי אף שהיו "מעט בעיות" בהליך המכרז, הרי ש"הליך הזכייה תאם בדרך כלל את החוקים ואת מדיניות הרכש הפדרלית", למרות תלונות של המתמודדות שהפסידו, או פרשו מהמכרז. עוד הוסיף, כי בתום חקירה ממושכת, אין ביכולתו לקבוע האם הבית הלבן השפיע על הליכי המכרז.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים