עוד רכישה למיקרוסופט בישראל: CyberX – תמורת 170 מיליון דולר

הענקית מרדמונד לא נחה לרגע בישראל ומבצעת רכישה חמישית של חברת סייבר מקומית בשנים האחרונות ● CyberX פועלת בעולם ה-IIoT ובאבטחת מערכות בקרה תעשייתיות

הסתבכה? מיקרוסופט. צילום: BigStock

יום אחרי האקזיט הענק של מוביט, שנמכרה לאינטל, נראה שאקזיט ממשמש ובא נוסף: מיקרוסופט תרכוש בקרוב את CyberX הישראלית תמורת 165-170 מיליון דולר – כך דווח היום (ד'). נראה שמיקרוסופט לא נחה לרגע בישראל: זו הרכישה החמישית שהיא מבצעת של חברת סייבר ישראלית.

CyberX פועלת בעולם האינטרנט של הדברים התעשייתי (IIoT) ובאבטחת מערכות הבקרה התעשייתיות. החברה נוסדה ב-2013 על ידי ניר גילר, סמנכ"ל הטכנולוגיות, ועומר שניידר, המשמש כמנכ"ל – שניהם יוצאי יחידת מצו"ב שבאגף התקשוב בצה"ל. היא מונה יותר מ-100 עובדים – כמחצית מהם פועלים במרכז המו"פ שלה בארץ.

הנרכשת מספקת הגנה לאינטרנט של הדברים התעשייתי ולמערכות בקרה תעשייתיות באמצעות ניתוח מלא, מבוסס אלגוריתמים, של הסביבה הרשתית, התעבורה בה וזיהוי אנומליות. CyberX מאפשרת ללקוחותיה הארגוניים לקבל התראות מהירות על מתקפות סייבר ותקלות תפעוליות, ולמנוע, או לקצר, השבתות של הפעילות. כך יכולים צוותי אבטחת המידע בארגוני התעשייה לעצור ולחזות איומים על תשתיות קריטיות. לחברה לקוחות גלובליים מתחומי האנרגיה, המים, הפארמה, הכימיקלים, תעשיות הגז, מפעלי הייצור ועוד. הושקעו בה עד כה 48 מיליון דולר, כך שמדובר במכפיל של יותר מפי שלושה.

רכישת סייבר חמישית של הענקית מרדמונד בארץ

מיקרוסופט מתעניינת במיוחד בחברות אומת הסייבר ולראייה, זו הרכישה החמישית שהיא מבצעת של חברה ישראלית בתחום. ב-2014 היא קנתה תמורת 200 מיליון דולר את הסטארט-אפ אאורטו, שהמוצר שלו סיפק הגנה מפני מתקפות סייבר על הרשת הארגונית, בהתבסס על לימוד וניתוח המידע משני הצדדים – הן ממשתמשי הקצה והן מאנשי הארגון שמרכזים את הנתונים.

ב-2015 היא קנתה את אדאלום תמורת 320 מיליון דולר. מדובר ברכישה הגדולה ביותר של הענקית מרדמונד בישראל. מיקרוסופט הקימה בעקבות כך מרכז מו"פ לסייבר בישראל. אחד ממקימי אדאלום, אסף רפפורט, היה עד לאחרונה מנהל מרכזי המו"פ של החברה בישראל. המערכת של אדאלום מאפשרת לארגונים לנטר פעילות עובדים ולזהות התנהגויות חריגות. כשהיא מזהה איום או פעילות חשודה, היא מתריעה על כך בפני מנהל אבטחת המידע בארגון. החברה מספקת לארגונים אבטחת מידע בתצורת מחשוב ענן (Security as a Service) וכן אבטחה על אפליקציות בענן.

עוד באותה השנה רכשה הענקית מרדמונד את סקיור איילנדס תמורת 150 מיליון דולר. זו פיתחה טכנולוגיה שמנטרת אחרי המיקום של מסמכים ארגוניים ברחבי הרשת.

ב-2017 מיקרוסופט הוסיפה לפורטפוליו החברות שלה את הקסאדיט תמורת עשרות רבות של מיליוני דולרים. זו פעלה בתחום ניהול התגובות לאירועי סייבר, מתוך מטרה לקצר את משך התהליך ולצמצם את הזמן בו ההאקרים משוטטים בחופשיות במערך ה-IT הארגוני, לאחר שפרצו אותו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים