עכשיו זה רשמי: מיקרוסופט קנתה את אדאלום ב-320 מיליון דולר

על פי דיווחים, מיקרוסופט תקים מרכז מו''פ לסייבר על בסיס אדאלום, אולם היא סירבה לאשר זאת ● מדובר ברכישה הגדולה ביותר של הענקית מרדמונד בישראל

אסף רפפורט, מנכ"ל אדאלום

מיקרוסופט (Microsoft) השלימה את רכישתה של אדאלום הישראלית תמורת 320 מיליון דולר, עליה דווח לפני שלושה שבועות. מדובר ברכישה הגדולה ביותר של הענקית מרדמונד בישראל. על פי דיווחים, מיקרוסופט תקים בעקבות כך מרכז מו"פ לסייבר בישראל, אולם החברה סירבה לאשר זאת.

אדאלום הוקמה ב-2012 על ידי שלושה יוצאי יחידות מחשוב צה"ליות: אסף רפפורט, המשמש כמנכ"ל, שלאחר שירותו הצבאי עבד בין היתר במק'ינזי (McKinsey) בארץ ובאוסטרליה; עמי לוטבאק, סמנכ"ל הטכנולוגיות ויוצא פונאריס; ורועי רזניק, סמנכ"ל הפיתוח.

המערכת של אדאלום מאפשרת לארגונים לנטר פעילות עובדים ולזהות התנהגויות חריגות. כשהיא מזהה איום או פעילות חשודה, היא מתריעה על כך בפני מנהל אבטחת המידע בארגון. החברה מספקת לארגונים אבטחת מידע בתצורת מחשוב ענן (Security-as-a-Service) וכן אבטחה על אפליקציות בענן, בין היתר של Salesforce, גוגל (Google), בוקס (Box), דרופבוקס (Dropbox), אריבה (Ariba) ו-Office 365 של מיקרוסופט עצמה. באתר החברה נכתב כי הפלטפורמה שלה "עובדת עם כל משתמש, בכל מכשיר ובכל מיקום".

מאז הקמתה גייסה אדאלום כ-50 מיליון דולר, כאשר בין המשקיעות בה נמצאות סאקויה, EMC ו-HP, שזו השקעה ראשונה שלה בסטארט-אפ ישראלי.

המטה של החברה הישראלית אמנם נמצא בפאלו אלטו, קליפורניה, אולם יש לה מרכז פיתוח ברמת החייל, שם היא מעסיקה 50 מ-80 עובדיה. הוא צפוי להוות הבסיס להקמת מרכז הסייבר של מיקרוסופט בישראל, במידה שזה אכן יוקם. יצוין כי אדאלום התפרסמה לאחר שחשפה לפני כשנתיים וחצי פרצת אבטחה ב-Office 365 של מיקרוסופט.

"הסייבר – בעדיפות העליונה של ארגונים"

טאקשי נומוטו, סגן נשיא לשיווק ענן ומוצרים לארגונים במיקרוסופט, כתב בבלוג של החברה כי "אדאלום חדשנית בעולם אבטחת הענן ומסייעת לארגונים להגן על נכסיהם הקריטיים באופן חוצה אפליקציות ענן".

"התקשורת מלאה בכותרות על אירועים של מתקפות סייבר מתקדמות", הוסיף. "הדאגה של הלקוחות הארגוניים נמשכת והנושא נמצא בעדיפות עליונה. זהו אתגר אמיתי ל-IT, הנדרש לספק הגנה בעולם משתנה, שפונה למובייל. בעולם המחשוב החדש, ניהול זהות מהווה רכיב שליטה מרכזי בניהול המידע והאפליקציות בארגונים".

לפני פחות משנה, בנובמבר האחרון, רכשה מיקרוסופט תמורת 200 מיליון דולר סטארט-אפ ישראלי נוסף בתחום הסייבר – אאורטו (Aorato).. החברה נוסדה על ידי האחים עידן ואוהד פלוטניק ומיכאל דולינסקי. המוצר של אאורטו מספק הגנה מפני מתקפות סייבר על הרשת הארגונית, בהתבסס על לימוד וניתוח המידע משני הצדדים – הן ממשתמשי הקצה והן מאנשי הארגון שמרכזים את הנתונים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים