מיקרוסופט קנתה את Secure Islands תמורת 150 מיליון דולר

החברה מצטרפת לאדאלום, Equivio ואאורטו - החברות הישראליות שהענקית מרדמונד רכשה מאז נובמבר האחרון ● בסך הכול, היא השקיעה בחברות הישראליות כשלושת רבעי מיליארד דולר

מיקרוסופט. צילום: BigStock

מיקרוסופט (Microsoft) שינתה פניה בשנה האחרונה, בכל הנוגע לחברות ישראליות: לאחר שלא השקיעה בארץ שנים, בשנה האחרונה היא השקיעה כאן כשלושת רבעי מיליארד דולר, בארבע חברות אותן רכשה. עכשיו הגיע תורה של Secure Islands, שהענקית מרדמונד קונה אותה ב-150 מיליון דולר.

Secure Islands הוקמה ב-2006 על ידי האחים אקי ויובל אלדר. אקי אלדר היה בעברו סגן נשיא למכירות בבינת ויובל היה מנהל קבוצת המו"פ בצ'ק פוינט (Check Point). יצוין כי One1 שימשה נציגתה הבלעדית בישראל וטיפלה במכירות, שיווק, הפצה ותמיכה בלקוחות.

הנרכשת פיתחה טכנולוגיה שמנטרת אחרי המיקום של מסמכים ארגוניים ברחבי הרשת. בדרך זו, רכיב תוכנה המוטמע בעת היווצרות המסמכים מאפשר לעקוב ולאתר אותם אם הם מועברים – באמצעות מכשירי קצה – אל מחוץ לרשת הארגונית, לגורמים אחרים. כך עונה המוצר על ניסיונות גניבת מידע או הדלפת קבצים מחוץ לארגון.

באתר החברה נכתב כי "Secure Islands מספקת פתרון להגנה ולבקרה על מידע ארגוני, IPC, בעידן של ארגונים ללא גבולות. אנחנו מציעים סיווג והגנה על מידע בלתי מובנה, מבוסס מדיניות ארגונית, בהסטת מוקד ההגנה מהרשת, או מהגנה של גדרות הארגון – להגנה על המידע עצמו".

בעבר אמר אקי אלדר לאנשים ומחשבים כי "התפיסה של הגנת המידע באמצעות הצפנה תופסת יותר ויותר תאוצה בעולם העסקי – ובחו"ל רואים זאת בבנקים, בארגונים מסחריים, בשוק הטלקום, בגופים ממשלתיים ועוד. ההצפנה מאפשרת לארגונים להגן על המידע הרגיש שלהם ועל ידי כך הם גם מצליחים לעמוד בדרישות הרגולציה. אנחנו מאפשרים לארגונים לאמץ פתרון הצפנה כפתרון ארגוני כולל, בצורה פשוטה וקלה".

Secure Islands גייסה 20 מיליון דולר מ-NEXT, זרוע ההשקעות של קרדיט סוויס (Credit Swiss), ומשלמה קרמר, ממייסדי צ'ק פוינט.

החברות הישראליות הנוספות

כאמור, זו הרכישה הרביעית של מיקרוסופט בישראל ב-12 החודשים האחרונים. לפני כחודש השלימה הענקית מרדמונד את קנייתה של אדאלום תמורת 320 מיליון דולר. מדובר ברכישה הגדולה ביותר של מיקרוסופט בישראל. המערכת של אדאלום מאפשרת לארגונים לנטר פעילות עובדים ולזהות התנהגויות חריגות. כשהיא מזהה איום או פעילות חשודה, היא מתריעה על כך בפני מנהל אבטחת המידע בארגון. החברה מספקת לארגונים אבטחת מידע בתצורת מחשוב ענן (Security-as-a-Service) וכן אבטחה על אפליקציות בענן.

בינואר השנה הייתה זו Equivio שנרכשה על ידי מיקרוסופט, תמורת עשרות מיליוני דולרים. החברה עוסקת במיצוי של טקסטים. היא מספקת טכנולוגיות של למידת מכונה לטובת גילוי וחיקור דיגיטלי (eDiscovery) של מידע, וכן ניתוח אוטומטי של טקסטים.

בנובמבר אשתקד קנתה הענקית מרדמונד את הסטארט-אפ אאורטו (Aorato) ושילמה תמורתו 200 מיליון דולר. המוצר של אאורטו מספק הגנה מפני מתקפות סייבר על הרשת הארגונית, בהתבסס על לימוד וניתוח המידע משני הצדדים – הן ממשתמשי הקצה והן מאנשי הארגון שמרכזים את הנתונים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים