אפקט הקורונה: אפל מנסה למנוע פייק ניוז ב-App Store

החברה עדכנה את דף המפתחים של החנות, כדי להבטיח שאפליקציות שמעבירות מידע בקשר לנגיף הקורונה ובריאות באופן כללי יגיעו ממקורות אמינים בלבד ● גוגל ריכזה רשימה של אפליקציות רלוונטיות בעמוד אחד ב-Google Play

App Store.

אחת המלחמות הקשות המלוות את ההתפרצות וההתפרסות של נגיף הקורונה בעולם היא המלחמה בחדשות הכזב, הלוא הן הפייק ניוז. באפל החליטו להרים את הכפפה ולתרום להורדת מפלס הפאניקה.

כדי להבטיח שהלקוחות של החברה שמשתמשים בחנות האפליקציות שלה, AppStore, לא יקבלו מידע כוזב, אפל החליטה לעדכן את דף המפתחים שלה. היא הוסיפה פסקה חדשה, תחת הכותרת "הבטחת אמינות המידע בנוגע לבריאות ובטיחות". פסקה זו, כך טוענת החברה, תאפשר לה להבטיח שאפליקציות שמעבירות מידע בקשר לנגיף הקורונה בפרט, אך גם בקשר לנושאים רפואיים בכלל, יגיעו ממקורות אמינים בלבד.

בהיבט של הקורונה, אפל ציינה במפורש כי היא תקבל לחנות רק אפליקציות שמגיעות מארגונים ממשלתיים, ארגונים אחרים הממוקדים בבריאות, חברות שיש להן אמינות וקרדיט ארוך שנים בתחום הבריאות, וכן ממוסדות רפואה וחינוך. משחקים שקשורים לנגיף לא יתקבלו, וגם לא אפליקציות בידוריות.

"חנות האפליקציות צריכה תמיד להיות מקום בטוח עבור המשתמשים שרוצים להוריד אפליקציות. כעת, יותר מתמיד, התחייבות זו מקבלת משמעות מיוחדת, כשהעולם נלחם במגפת הקורונה. קהילות ברחבי העולם תלויות באפליקציות שצריכות להיות מקור לחדשות אמינות – לעזור למשתמשים להבין את החידושים האחרונים בתחום הרפואה, וכן לגלות היכן הם יכולים לקבל עזרה במידת הצורך או לספק סיוע", מסרה אפל.

מן העבר השני, המתחרה הגדולה, גוגל, פתחה דף מיוחד ב-Google Play בו היא מציגה את האפליקציות שהיא בחרה כמוצלחות יותר להתמודדות בכל ההיבטים עם המחלה, בהן האפליקציות של המרכז האמריקני למניעת מחלות (CDC), הצלב האדום האמריקני, יישומון למקרי חירום, האפליקציה News360 וטוויטר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים