אפל וג'ונסון אנד ג'ונסון יחקרו יחד זיהוי מוקדם של שבץ

החברות יבחנו כיצד מכשירי ענקית הטכנולוגיה מקופרטינו, ה-Apple Watch וה-iPhone, עשויים לסייע למנוע אירוע מוחי, וזאת לאחר שכבר התגלה שהשעון החכם יודע לאתר ב-97% תופעה של פרפור פרוזדורים, שיכולה להעיד על שבץ קרב

חברת אפל קיבלה אתמול (ג') אישור לפטנט על טכניקות המספקות למכשירים אלקטרוניים שיטות וממשקים מהירים ויעילים יותר לניהול ניטור בריאות, כשההתמקדות של החברה היא בעיקר בשעון החכם שלה, Apple Watch או ב-iPhone. ליתר דיוק, הפטנט של אפל מכסה את השימוש שלה בממשק משתמש של א.ק.ג. (ECG App UI).

הסיבה לרישום הפטנט וקבלת האישורים היא שאפל בעצם מעלה כעת הילוך, כדי להתמודד עם מחקר חדש מתחום הבריאות, שקשור למניעת שבץ באמצעות מכשיר iPhone או Apple Watch.

ג'ונסון אנד ג'ונסון

ג'ונסון אנד ג'ונסון

אתמול אחר הצהריים הוכרז כי אפל תחל בשיתוף פעולה עם הענקית ג'ונסון אנד ג'ונסון, שמטרתו לזהות ולהפחית את הסיכון לשבץ בקרב בני 65 מעלה.

מי שיענה לקריטריוני הגיל והוא בעל אחד מהמכשירים, יהיה זכאי להשתתף במחקר הקליני באמצעות אפליקציית Heartline Study.

ידוע כבר כי השעונים החכמים של הענקית מקופרטינו מסייעים לזיהוי ולמניעת התקפי לב, או ליתר דיוק – מזהים חריגות בקצב הלב בדיוק של 97%. כפי שפורסם במרץ 2019, הם עושים זאת באמצעות תכונות בריאות הלב שנכללות בדגמי Apple Watch. למעשה, המחקר בשיתוף J&J עוסק גם הוא בתופעה שכבר הוכח כי השעון של אפל מסייע באיתורה – פרפור עליות או פרפור פרוזדורים (AFib). מדובר במחלה שכיחה יחסית, שבה מדורי הלב העליונים (הפרוזדורים) פועמים במהירות ובצורה בלתי מבוקרת, המשפיעה על זרימת הדם בלב ויוצרות דופק לא סדיר. לעתים התופעה מלווה בתחושה של דפיקות בחזה.

ללא זיהוי וטיפול עלול ה-AFib להחמיר ולהביא להתקף לב וכן לנבא על שבץ מוחי קרב, נושא שבו יתמקדו החוקרים הפעם. 

תורם לבריאות. Apple Watch. צילום: הארדיאן, BigStock

תורם לבריאות. Apple Watch. צילום: הארדיאן, BigStock

ד"ר פול ברטון, סגן נשיא לענייני רפואה ביחידת Janssen Pharmaceutical Companies של ג'ונסון אנד ג'ונסון, אמר ל-CNN כי "אנו מביאים ציוד לביש דיגיטלי מדהים לבריאות, למטופלים ולרופאים".

ראש אגף יוזמות אסטרטגיות בתחום הבריאות באפל, מיונג צ'ה, הצהיר בהודעה לתקשורת כי "מחקר קו הלב יעזור להבנה נוספת כיצד הטכנולוגיה שלנו יכולה לתרום גם למדע וגם לסייע בשיפור תוצאות הבריאות, כולל הפחתת הסיכון לשבץ מוחי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים