הטכנולוגיה שיוצאת מחדר המחשוב כדי לרפא את העולם

יואן יוארד, פרופיליטי: "עד לפני כמה שנים ההתמקדות הייתה בתפעול מערכת המחשוב, ועכשיו רואים כיצד הטכנולוגיה יוצאת מחדר המחשוב החוצה, ומשתמשים בה יותר ויותר כדי שאנשים ירגישו טוב יותר" ● פרופיליטי מספקת נתוני זמן אמת שתורמים לאיכות קבלת ההחלטות לאורך תהליך הטיפול

"אני עובר שנים רבות וארוכות בתחום ה-IT של מערכות הבריאות, ועד לפני כמה שנים ההתמקדות הייתה בתפעול של מערכת המחשוב. עכשיו רואים כיצד הטכנולוגיה יוצאת מחדר המחשוב החוצה, ומשתמשים בה יותר ויותר כדי שאנשים ירגישו טוב יותר, וזה טוב לכולם", כך פתח יואן יוארד מחברת פרופיליטי, את הרצאתו ב-dHealth 2019, כנס הבריאות הדיגיטלי הגדול של קבוצת אנשים ומחשבים, שנערך בסוף השבוע באולם האירועים לאגו שבראשון לציון.

יוארד סיפר למאות אנשי המקצוע ואנשי הרפואה שהגיעו לכנס על תכנון טיפול ברמה האישית, וכיצד זה מבוצע בפועל. הוא גם הזכיר שפרופיליטי היא חברת הזנק שפועלת בתחום האנליטיקה הפרואקטיבית, ולדבריו זהו תחום שצפוי לצבור תאוצה, במיוחד בתחום הרפואה.

"בתחום הזה קל ליפול בהתייחסות לממוצע, אבל זה לא נכון, כי בני האדם שונים זה מזה. למעשה, כשבודקים מגלים, שבעצם אף אחד לא מתאים לאדם הממוצע, ולכן אם תנסה לבנות על סמך זה מערכת חיזוי רפואית אתה כנראה תיכשל. מה שאנחנו עושים הוא מינוף של הגישה לביג דטה כדי להפוך אותו למידע שמאפשר לקבל תובנות, ובמקרה שלנו הביג דטה זה תיקי חולים", הוא אמר.

אחת הנקודות שבהן פרופיליטי מבדלת את עצמה מפתרונות אחרים, לדבריו, היא היכולת לבנות למעשה אשכולות הומוגניים של חולים בתהליך שמוגדר "מלמטה למעלה". התהליך שמציעה החברה בונה את האשכולות הללו תוך שהוא מתבסס על הפרופילים האישיים של כל מטופל מסוים, ובניית האשכול מאפשרת לאבחן מאפיינים משותפים, וכך בסופו של דבר ניתן להשתמש בהם כדי להבין את היעילות של טיפולים שונים, המוענקים בידי מקורות טיפוליים שונים, עם ההתאמה הנדרשת לכל מטופל בפני עצמו.

הכלים הללו נולדו מתוך ההבנה, כי הדרך לגרום לשינוי במערכת הבריאות היא לספק תובנות שיכולות להוביל לפעולה בכל נקודת טיפול. גם בתחום הרפואה מגישי הטיפול צריכים לקבל סיבה לשנות את הדרכים שהם משתמשים בהן יום יום, והדרך היחידה שלהם לאמץ דרכים וכלים חדשים היא להראות ולהוכיח להם שהכלים הללו מוסיפים ערך לזרימת העבודה שלהם – ופרופיליטי מספקת להם נתוני זמן אמת, שאכן יכולים לתרום לאיכות של קבלת ההחלטות לאורך כל תהליך הטיפול, וגם לתכנון שלו מהרגע שהחולה נכנס לטיפול ועד שהוא חוזר לביתו.

פרופיליטי היא אחת מבוגרות תוכנית ההאצה של יבמ ב-2016, והיא חברה שמפתחת, כאמור, כלים מבוססי אנליטיקה, שמסייעים בקבלת החלטות. לדבריו של יוארד, ניתן ליישם את הטכנולוגיה של החברה בכמה תחומים, אבל היא בחרה להתרכז בטיפול רפואי, "כי המידע הרב שאנחנו יכולים להוציא מהביג דטה הוא חדשות טובות למטופלים וגם לחברה, כי זה חוסך כסף למערכת הבריאות", הוא סיכם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים