מנכ"ל זירוקס יפנה לבעלי המניות של HP שיסכימו לרכישה

המאבק לרכישה נמשך, ולאחר שורת דחיות של דירקטוריון HP להצעה של זירוקס - ג'ון ויסנטין, המנכ"ל, אמר כי החברה תפנה ישירות לבעלי המניות של .HP Inc

מוותרת על HP. זירוקס

ג'ון ויסנטין, מנכ"ל זירוקס, אמר כי החברה תפנה ישירות לבעלי המניות של .HP Inc על מנת שאלה יתמכו בהשתלטותה המוצעת. זאת, בעקבות שורת דחיות של דירקטוריון HP להצעה של זירוקס.

במכתב שהועבר לדירקטוריון HP, שפורסם באתר זירוקס שלשום (ג'), ויסנטין כתב כי "אמנם אינכם מעריכים את הטקטיקות 'האגרסיביות' שלנו, אך לא נתנצל עליהן. הדרך היעילה ביותר להוכיח את היקף ההזדמנות הזו בוודאות היא באמצעות בדיקת נאותות הדדית, שאתם ממשיכים לסרב לה, ואילו אנו מחויבים לה ודורשים אותה. בכוונתנו ליצור קשר ישיר עם בעלי המניות של HP, כדי לבקש את תמיכתם בדחיפת מועצת המנהלים של HP – לעשות את הדבר הנכון ולקבל את ההזדמנות המשכנעת הזו".

ויסנטין גם כתב כי "הצענו הצעה משכנעת – כזו שתאפשר לבעלי מניות של HP לממש את שווי המזומנים המיידי וליהנות מהשתתפות שווה בגובה המהותי הצפוי לנבוע משילוב שתי החברות". לגבי הרצון של דירקטוריון HP לקבל הצעת רכישה גבוהה יותר, אמר מנכ"ל זירוקס כי "ההערה שלכם ביחס לשווי החוזה הכולל אינה אלא הסחת דעת… זה לא נכון שההצעה שלנו 'לא בטוחה' כטענתכם".

ביום א' השבוע, דירקטוריון HP חזר על התנגדותו להצעת ההשתלטות על ידי זירוקס, ובכך התווה דרך למאבק "מדמם" אפשרי בין שתי החברות.

במכתב – נוסף – שנשלח למנכ"ל ויסנטין, מסר דירקטוריון HP, כי "החברה בחנה, שוב, את התקשורת בין שתי החברות, וקובעת, שוב, כי זירוקס לא סיפקה כל מידע חדש מעבר למכתבך מה-5 בנובמבר". על פי HP, "הנהגת זירוקס משתמשת במילים ובפעולות אגרסיביות במסגרת הצעת ההשתלטות שלה, אך עושה זאת בלא לספק מידע הולם, כזה שיתמוך בהצעה".

"אנו חוזרים ומדגישים כי אנו דוחים את ההצעה של זירוקס, כיוון שהיא מעריכה בחסר משמעותי את HP. בנוסף, היא הצעה מותנית וחסרת ודאות", כתב דירקטוריון HP במכתב שפורסם באתר החברה. "בפרט, ממשיכה להיות אי ודאות ביחס ליכולת של זירוקס לגייס את חלק המזומנים של התמורה המוצעת. כן קיימים חששות לגבי נטל החוב המופרז שייווצר בשל הרכישה – גם אם יתקבל המימון עבורה. בשל כך, ההצעה אינה מהווה בסיס לבדיקת נאותות, או למשא ומתן".

עוד נכתב: "ברור, במילים ובמעשים האגרסיביים, כי זירוקס מתכוונת לכפות שילוב בין שתי החברות מתוך מניעים אופורטוניסטיים ומבלי לספק מידע הולם. כאשר היינו בדיונים פרטיים איתך באוגוסט וספטמבר, העלינו שוב ושוב את שאלותינו. לא הצלחת להתייחס אליהן, ובמקום זאת הלכת משם ובחרת לנקוט גישה עוינת ולא להמשיך בדרך פרודוקטיבית יותר. אבל סוגיות יסוד אלו לא נעלמו. הדחיפות הפומבית שלך עכשיו להאצת עסקה, בלא להתייחס לשאלות אלו, רק מגבירה את הדאגה שלנו לגבי העסקה וסיכויי הצלחתה".

HP

HP

לפני ימים אחדים, דירקטוריון .HP Inc דחה פה אחד את הצעתה של זירוקס לרכישת החברה, מכיוון שהיא "לא לטובת בעלי המניות ומשקפת ערך חסר ל-HP". זירוקס הציעה לרכוש את HP לפי ערך של 22 דולר למניה, המשקף שווי שוק של 33 מיליארד דולר. HP גדולה ביותר מפי שלושה מזירוקס: ערכה של הנרכשת עומד על 27 מיליארד דולר וזה של הרוכשת – על שמונה מיליארד. בעבר דווח שזירוקס קיבלה התחייבות לא רשמית למימון הרכישה מבנק גדול.

במכתב שנשלח לויסנטין כתבו חברי הנהלת HP, כי "בדקנו את ההצעה. היא נתונה בתוך סד של הגבלות, ויש בה חוסר ודאות גבוה והשפעה פוטנציאלית של רמות החוב הגדולות על מניות החברה המשולבת. ירידת הכנסותיה של זירוקס במיליארד דולר מאז יוני 2018, מעלה אצלנו שאלות משמעותיות לגבי מפת הדרכים העסקית העתידית של החברה והסיכויים העתידיים שלה".

המצב בשוק: לא מאיר פנים ל-HP ולזירוקס כאחד

HP, מיצרניות המדפסות הגדולות בעולם, וזירוקס, מהספקיות הגדולות של מכונות צילום, נאבקות כל אחת על עתידה הכלכלי, בשל פגיעה בליבה העסקית של השתיים: התעניינות הולכת וקטנה של ארגונים בהדפסות משרדיות. גם עסקי המחשבים של HP לא צומחים.

שתי החברות הגיבו לשינויים בשוק על ידי קיצוץ בעלויות. HP החלה בארגון מחדש, גדול, תחת המנכ"ל החדש שלה, אנריקה לורס. השנה הודיע לורס ש-HP תפטר 7,000 עד 9,000 מעובדיה – פיטורי ענק של בין 13% ל-16% מכוח האדם בחברה – 55 אלף עובדים. הצעד, שעלותו מוערכת בכמיליארד דולר, יביא לחיסכון של סכום דומה עד 2022. בשנה החולפת, החברה הפסידה כמעט שליש מערכה – מנייתה ירדה ב-29%. 

זירוקס, מצדה, אמרה שתקצץ השנה בהוצאותיה 640 מיליון דולר. היא צפתה כי המיזוג בין השתיים יניב חיסכון של לפחות שני מיליארד דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים