HP: "זירוקס לא סיפקה מידע הולם, שיתמוך בהצעת הרכישה שלה"

דירקטוריון HP טען, כי הנהלת זירוקס עושה שימוש במילים ובמעשים אגרסיביים בהצעת ההשתלטות שלה, אך לא סיפקה "מידע הולם" שיתמוך בהצעתה

מוותרת על HP. זירוקס

דירקטוריון HP Inc. חזר אתמול (א') על התנגדותו להצעת ההשתלטות על ידי זירוקס, ובכך התווה דרך למאבק מדמם אפשרי בין שתי החברות.

במכתב – נוסף – שנשלח למנכ"ל זירוקס ג'ון ויסנטין, מסר דירקטוריון HP, כי "החברה בחנה, שוב, את התקשורת בין שתי החברות, וקובעת, שוב, כי זירוקס לא סיפקה כל מידע חדש מעבר למכתבך מה-5 בנובמבר". על פי HP, "הנהגת זירוקס משתמשת במילים ובפעולות אגרסיביות במסגרת הצעת ההשתלטות שלה, אך עושה זאת בלא לספק מידע הולם, כזה שיתמוך בהצעה".

"אנו חוזרים ומדגישים כי אנו דוחים את ההצעה של זירוקס, כיוון שהיא מעריכה בחסר משמעותי את HP. בנוסף, היא הצעה מותנית וחסרת ודאות", כתב דירקטוריון HP במכתב שפורסם באתר החברה. "בפרט, ממשיכה להיות אי ודאות ביחס ליכולת של זירוקס לגייס את חלק המזומנים של התמורה המוצעת. כן קיימים חששות לגבי נטל החוב המופרז שייווצר בשל הרכישה – גם אם יתקבל המימון עבורה. בשל כך, ההצעה אינה מהווה בסיס לבדיקת נאותות, או למשא ומתן". עוד נכתב כי "ברור, במילים ובמעשים האגרסיביים, כי זירוקס מתכוונת לכפות שילוב בין שתי החברות מתוך מניעים אופורטוניסטיים ומבלי לספק מידע הולם. כאשר היינו בדיונים פרטיים איתך באוגוסט וספטמבר, העלינו שוב ושוב את שאלותינו. לא הצלחת להתייחס אליהן, ובמקום זאת הלכת משם ובחרת לנקוט גישה עוינת ולא להמשיך בדרך פרודוקטיבית יותר. אבל סוגיות יסוד אלו לא נעלמו. הדחיפות הפומבית שלך עכשיו להאצת עסקה, בלא להתייחס לשאלות אלו, רק מגבירה את הדאגה שלנו לגבי העסקה וסיכויי הצלחתה".

במכתבו לדירקטוריון HP בשבוע שעבר, אמר ויסנטין, כי הוא מוכן לקחת את ההצעה שלו "ישירות לבעלי המניות של HP". הוא חזה שההצעה תקבל "תמיכה מוחצת" מצד בעלי המניות של HP. ויסנטין נתן במכתבו לדירקטוריון HP מועד אחרון לתגובה, היום אחר הצהריים שעון ארה"ב (הלילה, שעון ישראל). "עליכם להסכים לבדיקת נאותות הדדית כדי לתמוך במיזוג הידידותי", כתב, והוסיף כי לאחר מועד זה, זירוקס תעביר את ההצעה ישירות לבעלי המניות של HP. זו אמורה לדווח על הכנסותיה הרבעוניות מחר (ג').

לפני ימים אחדים, דירקטוריון .HP Inc דחה פה אחד את הצעתה של זירוקס לרכישת החברה, מכיוון שהיא "לא לטובת בעלי המניות ומשקפת ערך חסר ל-HP". זירוקס הציעה לרכוש את HP לפי ערך של 22 דולר למניה, המשקף שווי שוק של 33 מיליארד דולר. HP גדולה ביותר מפי שלושה מזירוקס: ערכה של הנרכשת עומד על 27 מיליארד דולר וזה של הרוכשת – על שמונה מיליארד. בעבר דווח שזירוקס קיבלה התחייבות לא רשמית למימון הרכישה מבנק גדול.

במכתב שנשלח לויסנטין כתבו חברי הנהלת HP, כי "בדקנו את ההצעה. היא נתונה בתוך סד של הגבלות, ויש בה חוסר ודאות גבוה והשפעה פוטנציאלית של רמות החוב הגדולות על מניות החברה המשולבת. יש לציין את ירידת הכנסותיה של זירוקס מ-10.2 מיליארד דולר ל-9.2 מיליארד דולר מאז יוני 2018", כתבו חברי הדירקטוריון, "מה שמעלה אצלנו שאלות משמעותיות לגבי מפת הדרכים העסקית העתידית של החברה והסיכויים העתידיים שלה".

"בנוסף", ציינו, "אנחנו מאמינים שחיוני לנתח בצורה קפדנית את הסינרגיות שיתקבלו מהמיזוג. עם מעורבות מהותית מצד הנהלת זירוקס וקבלת גישה למידע עליה, לצורך ביצוע בדיקת נאותות". הם ציינו, כי במקרה שכזה, "אנחנו מאמינים שנוכל להעריך במהירות את יתרונות העסקה".

המצב בשוק לא מאיר פנים ל-HP ולזירוקס כאחד

HP, מיצרניות המדפסות הגדולות בעולם, וזירוקס, מהספקיות הגדולות של מכונות צילום, נאבקות כל אחת על עתידה הכלכלי, בשל פגיעה בליבה העסקית של השתיים: התעניינות הולכת וקטנה של ארגונים בהדפסות משרדיות. גם עסקי המחשבים של HP לא צומחים.

שתי החברות הגיבו לשינויים בשוק על ידי קיצוץ בעלויות. HP החלה בארגון מחדש, גדול, תחת המנכ"ל החדש שלה, אנריקה לורס, שהחל בתפקידו בראשית החודש שעבר.

השנה הודיע לורס ש-HP תפטר 7,000 עד 9,000 מעובדיה. מדובר בצעד דרמטי של פיטורי ענק, בסדר גודל של בין 13% ל-16% מכוח האדם בחברה, שעומד על 55 אלף עובדים. HP מסרה כי הצעד, שעלותו מוערכת בכמיליארד דולר, יביא לחיסכון של סכום דומה עד 2022. בשנה החולפת, החברה הפסידה כמעט שליש מערכה – מנייתה ירדה ב-29% ושווי השוק שלה עומד כיום, כאמור, על 27 מיליארד דולר. זירוקס, מצדה, אמרה שתקצץ השנה בהוצאותיה 640 מיליון דולר. היא צפתה כי המיזוג בין השתיים יניב חיסכון של לפחות שני מיליארד דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים