נוימן ו-WeWork עמוק בבוץ: ה-SEC ופרקליטות ניו יורק חוקרות בעניינם

הרשות לניירות ערך האמריקנית והתובעת הכללית של ניו יורק פתחו בחקירות פרשת ניסיון ההנפקה שנכשל והתנהלות החברה תחת המייסד, והמנכ"ל שלה לשעבר, הישראלי אדם נוימן

נוסדה על ידי נוימן, הסתבכה וכשלה. WeWork.

התובעת הכללית של ניו יורק, לטיטיה ג'יימס, פתחה בחקירה נגד WeWork, כך על פי מקורות פנימיים שציטט רויטרס. התפתחות זו עלולה להוסיף צרות לחברת השכרת חללי העבודה המשותפים, בזמנים שבהם היא נאבקת להציל את המוניטין שלה בעקבות הניסיון הכושל להנפיק את עצמה בבורסה.

WeWork אישרה כי ג'יימס פנתה אליה: "קיבלנו הודעה ממשרד התובעת הכללית בניו יורק ואנו משתפים פעולה בנושא", אמרה דוברת החברה לתקשורת.

חקירתה של ג'ונס נוגעת לעסקאות עצמיות, כביכול, של המייסד השותף של WeWork ומנכ"לה לשעבר, אדם נוימן, שהתבצעו לכאורה בכדי להשיג תועלת כספית אישית. אף על פי שפרטים הנוגעים לחקירה זו עדיין נדירים, נודע כי נוימן, כבעלים ייעודי של חלק מהבניינים שהוחכרו על ידי WeWork, גבה דמי שכירות מהחברה שלו במשך מספר שנים, עניין שייצר קונפליקט בין האינטרסים שלו לאלו של החברה.

יתרה מזאת, החברה סיפקה כספים לנוימן מספר פעמים, במתכונת של הלוואות זכייניות הנושאות ריבית מינימלית. בנוסף, המנכ"ל לשעבר תכנן להרוויח גם 5.9 מיליון דולר מהחברה, בגין הזכויות לשימוש בסימן המסחרי We. עם זאת, הדירקטוריון של WeWork נאלץ לבטל את החלטה הזו, הנוגעת לסימן המסחרי, בעקבות הזעם הציבורי שהיא עוררה.

אדם נוימן, מייסד WeWork. צילום: מתוך ויקיפדיה

אדם נוימן, מייסד WeWork. צילום: מתוך ויקיפדיה צילום: מתוך ויקיפדיה

ה-SEC תעמיק לבחון הנהלים שהביאו לכישלון ה-IPO

קודם לחקירת הפרקליטות של ניו יורק, בשבוע שעבר, דיווח בלומברג על חקירה נפרדת שהושקה על ידי הרשות לניירות ערך של ארה"ב, ה-SEC, במטרה לחקור הפרות אפשריות של כללים החלים על ההנפקה ראשונית לציבור (IPO) שבוטלה. עם זאת יש לציין כי חקירת ה-SEC נמצאת בשלב ראשוני, וכנראה שלא תוביל לכתב אישום רשמי, כך נטען בדיווחים בתקשורת.

מאידך, אגף האכיפה של ה-SEC בוחן את הגילוי העסקי וזה של המשקיעים של WeWork, שסופטבנק היפנית היא הדומיננטית שבהם ובעלת השליטה כיום בחברה – אחרי שהזרימה לקופתה הריקה 6.5 מיליארד דולר בחוב ובהון עצמי, ולממן עסקת יציאה למחזיקי מניות בסך 3 מיליארד דולר, שכוללת מיליארד דולר לחלק ממניותיו של נוימן עצמו.

על פי הדיווח בוול סטריט ג'ורנל, החוקרים מעוניינים במיוחד בכללי הדיווח הכספי הלא סדירים של WeWork, כולל מדד רווחיות שהחברה כינתה "מרווח תרומה", אך שלדעת ה-SEC עלול היה להטעות את הציבור. יתרה מזאת, על פי מספר אנליסטים, WeWork הייתה צריכה לפרט בבירור את הציפיות להחמרה לטווח הקצר בהפסדיה, במסגרת הגשת המסמכים טרום-הנפקה, דבר שלא עשתה.

בנוסף, החברה לא הצליחה לספק הצהרת תזרים מזומנים שתתאר את האסקלציה במצוקת הנזילות שלה, בהיעדר מימון נחוץ להנפקה הציבורית. מידע מהותי הושמט גם מההגשות להנפקה, כאשר החברה לא הכריזה על הכללתו של נוימן בוועדת התגמולים של הדירקטוריון.

הפסדים ופיטורים

WeWork דיווחה בשבוע שעבר כי הפסידה 1.25 מיליארד דולר בשלושת החודשים שהסתיימו בספטמבר, יותר מפי שניים מכפי שהחברה הפסידה באותה תקופה אשתקד. מצגת ארגונית שהועברה למשקיעים חשפה כי WeWork פתחה כמעט מחצית מהמקומות החדשים שלה ב-12 החודשים שהסתיימו בספטמבר. רבים מהלוקיישנים הללו מפסידים כסף, וככל הנראה הם שכילו את מזומני WeWork, שבסוף ספטמבר עוד עמדו על 2 מיליארד דולר.

השבוע (א') נודע כי WeWork מתכוננת לקצץ לפחות 4,000 איש מכוח העבודה שלה, כחלק מהניסיונות לייצב את עצמה לאחר המשבר הגדול שחוותה, כך אמרו שני אנשים המכירים את העניין לניו יורק טיימס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים