דיווחים: WeWork תמשיך בקיצוצים ומתכננת פיטורי אלפי עובדים

לפחות 4,000 איש מכוח העבודה שלה, כחלק מהניסיונות לייצב את עצמה לאחר המשבר הגדול שחוותה החברה, כך אמרו שני אנשים המכירים את העניין לניו יורק טיימס ● לא נמסר האם הפיטורים יפגעו גם בעובדים בישראל

אחד מאתרי WeWork בלונדון. צילום: BigStock

WeWork מתכוננת לקצץ לפחות 4,000 איש מכוח העבודה שלה, כחלק מהניסיונות לייצב את עצמה לאחר המשבר הגדול שחוותה החברה, כך אמרו שני אנשים המכירים את העניין לניו יורק טיימס, שדיווח על התכניות אתמול (א').

כזכור, לאחר שהתגלו הפסדים כבדים, שהובילו אותה עד לסף התמוטטות, החלה החברה בשינויים האדירים שביצעה – ראשית בסילוקו של המייסד, היו"ר והמנכ"ל, אדם נוימן, ואז בחיסול חלקים מעסקיה ומכירת חברות שרכשה. במקביל החברה, כמובן, ירדה מתכניותיה להנפקה ראשונית לציבור (IPO) והבעלות עליה עברה בעיקר לידי התאגיד היפני סופטבנק.

כעת עתידים לחול הקיצוצים המדווחים, הצפויים להתפרסם כבר השבוע, על פי הדיווחים, ואלו יתקיימו ברחבי העסקים הגלובליים של WeWork. על פי התוכנית, עסקי הליבה של החברה להשכרת שטחי משרדים יפטרו 2,000 עד 2,500 עובדים, אמר אחד האנשים. 1,000 עובדים נוספים יעזבו בזמן ש-WeWork תמשיך למכור או לסגור עסקים מתחומים אחרים, כמו בית ספר פרטי במנהטן, שהקימה החברה בניצוחו של נוימן. בנוסף, כ-1,000 עובדי אחזקת מבנים יועברו לקבלן חיצוני. יחד, עובדים אלה מייצגים כשליש מתוך 12,500 האנשים שנכון לסוף יוני הועסקו על ידי WeWork. אחד האנשים אמר עם זאת כי החברה יכולה לקצץ עד 5,000 עד 6,000 עובדים. לא פורט האם הפיטורים עתידים לפגוע גם בעובדים בישראל.

 WeWork. צילום: BigStock

WeWork. צילום: BigStock

תכנית שיקום בת חמש שנים

צמצום הצוות עתיד להיכלל בתכנית של חמש שנים, לשיקום WeWork, שעשויה להיות מוצגת לעובדים כבר ביום ג' הקרוב, כך הוסיפו ודיווחו הגורמים לטיימס, שדיברו בתנאי אנונימיות כדי לדון בתכניות הפיטורים.

חברת SoftBank – שהיא, כאמור, בעל המניות החיצוני הגדול ביותר ב-WeWork – הודיעה כבר בחודש שעבר על תכנית לחילוץ החברה מהבוץ שבו היא שקועה, וכעת היא מנסה לייצב את העסק. אך לא ברור עד כמה התקדמה התכנית, הנשענת על מכירת מיליארדי דולרים של אגרות חוב WeWork חדשות למשקיעים. מחירי איגרות החוב הקיימות של החברה צנחו בימים האחרונים, סימן לכך שהמשקיעים חוששים מהסיכויים שלה.

WeWork דיווחה בשבוע שעבר כי הפסידה 1.25 מיליארד דולר בשלושת החודשים שהסתיימו בספטמבר, יותר מפי שניים מכפי שהחברה הפסידה באותה תקופה אשתקד. מצגת ארגונית שהועברה למשקיעים חשפה כי WeWork פתחה כמעט מחצית מהמקומות החדשים שלה ב-12 החודשים שהסתיימו בספטמבר. רבים מלוקיישנים הללו מפסידים כסף, וככל הנראה הם שכילו את מזומני WeWork, שבסוף ספטמבר עוד עמדו על 2 מיליארד דולר.

יצוין כי במהלך ההתרחשות האחרונה בחברה, הקימו עובדים קבוצה, WeWorkers Coalition שמה, שבין היתר עסוקה בקידום מתן חבילות פיטורין מכובדות וראויות יותר לתפישתה לעובדים המפוטרים, בתוך התייחסות לחבילה שקיבל נוימן, בסך 1.7 מיליארד דולר, שמקוממת רבים באופן יוצא דופן. בנוסף סופגת החברה כבר עכשיו תביעות שונות, חלקן מעובדים מפוטרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים