WeWork דיווחה למשקיעים: הפסדנו 1.25 מיליארד דולר ברבעון השלישי

ההפסד המדווח יותר מכפול, לעומת נתוני הרבעון הזה בשנת 2018, ומגיע לאחר ניסיון ההנפקה שנכשל, המידע על המצב הפיננסי ה"לא מזהיר" של ענקית הנדל"ן השיתופי, והתפטרותו של אדם נוימן, המייסד, מתפקידי המנכ"ל והיו"ר

נוסדה על ידי נוימן, הסתבכה וכשלה. WeWork.

ברבעון השלישי של שנת 2019 בלבד, רשמה WeWork הפסד נקי של 1.25 מיליארד דולר, כך דיווחה בלומברג אתמול (ג').

על פי הדיווח, לבעלי אגרות החוב הוצג מסמך פיננסי שהצביע על הכנסות רבעוניות על 934 מיליון דולר והפסדים נטו של 1.25 מיליארד דולר.

ההפסד הנוכחי שעליו דיווחה החברה, 1.25 מיליארד דולר, מייצג למעשה עלייה של יותר מ-150% לעומת הפסד של 497 מיליון דולר שנרשם בתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות שדווחו, 934 מיליון דולר, כמעט שהוכפלו, לעומת 482 מיליון הדולר שדווחו באותו פרק זמן ב-2018. מהחברה נמסר עוד כי שיעורי התפוסה ירדו ל-79% – הנתון הנמוך ביותר של WeWork מאז אמצע 2017 – כתוצאה מבנייה מהירה של חללים משרדיים חדשים.

עד ספטמבר האחרון עסקה החברה הבינלאומית, שייסד אדם נוימן הישראלי, במסע הוצאות לקראת ההנפקה הציבורית הראשונית (IPO) שתכננה, אלא שאז החברה, שמציעה חללי עבודה משותפים להשכרה לטווח קצר, החלה להיתקל בקשיים רבים בדרכה ליישום המהלך ולכניסה לבורסה.

לאחר פרסום התשקיף הציבורי באוגוסט, הועלו שאלות לגבי יכולתה של WeWork להפוך לרווחית וזאת אחרי שהחברה דיווחה על הפסד של יותר משני מיליארד דולר בשנת 2018.

אדם נוימן, מייסד WeWork. צילום: מתוך ויקיפדיה

אדם נוימן, מייסד WeWork. צילום: מתוך ויקיפדיה צילום: מתוך ויקיפדיה

בספטמבר, תחת לחץ כבר מצד המשקיעים בכלל והמשקיעה הראשית סופטבנק בפרט – עם לחץ ישיר ממסאיושי סאן, מייסד התאגיד – התפטר נוימן מתפקיד המנכ"ל. מספר ימים לאחר מכן, WeWork הודיעה שהיא מבטלת רשמית את הגשת ההנפקה שלה. בהמשך הוכרז שנוימן עוזב כליל את החברה, משמע גם את מקומו במועצת המנהלים ואת תפקידו כיו"ר הדירקטוריון, וכן שיקבל סכום עתק של 1.7 מיליארד דולר כפיצוי. את מקומו תפסו באופן זמני צמד מנכ"לים – מנהל הכספים של החברה, ארטי מינסון, וסגן היו"ר לשעבר, סבסטיאן גוניהם. אך השניים הוגדרו כזמניים, וכעת החברה מחפשת מחליף קבוע, כשהשבוע עלה שמו של ג'ון לגרה, מנכ"ל טי-מובייל, שנמצא על הכוונת להיות המנכ"ל במקום נוימן.

בינואר, לקראת ההנפקה, הוערך שוויה של WeWork ב-47 מיליארד דולר. בספטמבר, באיבן של הטלטלות שעברה, הוא כבר הוערך קרוב יותר ל-15 מיליארד דולר. כעת נשמעות הערכות זהירות שהחברה שווה רק בין 7.5 ל-8 מיליארד דולר.

בלומברג דיווח כי WeWork כבר הייתה בדרך לכלות את הכסף שלה עד נובמבר ו"הייתה זקוקה למימון חירום מהמשקיע הגדול ביותר שלה, SoftBank Group, כדי להישאר בחיים". ואכן, כך קרה, כשסופבנק השתלטה למעשה על החברה עם השקעה נוספת של בין ארבעה לחמישה מיליארד דולר ותשלום כספי הפיצויים לנוימן.

במקביל, WeWork החלה בהצטמצמות, והודיעה שהיא מוכרת חמישה עסקים ש"אינם עסקי ליבה", ובכללם מיט-אפ – מארגן אירועים אונליין, ו-The Wing, חברה באוריינטציה נשית שאמונה על שיתופי פעולה עסקיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים