אינטל במו"מ למכירת הפטנטים שלה לקישוריות אלחוטית מול קונה יחיד

באינטל לא מדווחים מול מי מתנהלים המגעים ואולם נשמעות ספקולציות שמדובר בלא אחרת מאשר אפל ● ההערכה היא שבכל מקרה כנראה שמכירת חבילת הפטנטים כולה תלווה גם במכירות חטיבת המודמים כולה, או לפחות כל המידע הטכני הקשור לייצור המודמים בפועל

אינטל. צילום: BigStock

מספר שבועות בלבד אחרי שאינטל הוציאה למכרז את ערמת הפטנטים שלה לגבי קישוריות אלחוטית, נכנסה החברה לתקופה בה היא משהה את המכירה הפתוחה לטובת משא ומתן מול קונה יחיד. אינטל הודיעה על כך בהודעת דואר אלקטרוני, אותה שלחה לכל מי שכבר גילה עניין ב-8,500 הפטנטים הרשומים שהוציאה למכירה – 8,000 המשויכים לקישוריות סלולרית ו-500 שקשורים לפורטפוליו של פתרונות להתקנים מקושרים.

ההערכות בשוק הן שייתכן שמדובר במשא ומתן מול אפל ש"עזרה" לאינטל, לאחר שהסכסוכים מול קוואלקום הגיעו לסיומם, לקבל את ההחלטה לצאת משוק קישוריות הסלולרית ולהפסיק לייצר מודמים בכלל. למרות קבורת הגרזן מול יריבתה ושותפתה המרה, באפל עדיין חושבים על הקמת חטיבת מודמים עצמאית – ולאינטל כבר יש דריכה בשוק ה-5G, עם פטנטים מתאימים שבאו לידי ביטוי גם בהכרזה על מודמים מתאימים לשוק הטלפונים בפרט, והמיחשוב בכלל.

בנוסף, מכיוון שבמהלך תקופת המשפטים והחרם ההדדי בין אפל לקוואלקום החליטה הראשונה להתקין במכשירי ה-iPhone את המודמים של אינטל, יש היכרות טובה עם פורטפוליו הפטנטים שמציעה אינטל כעת למכירה.

באופן רשמי, באינטל לא מדווחים מול מי מתנהל המשא ומתן, אך ההערכה היא שבכל מקרה כנראה שמכירת חבילת הפטנטים כולה תלווה גם במכירות חטיבת המודמים כולה, או לפחות כל המידע הטכני הקשור לייצור המודמים בפועל.

מיד לאחר שאינטל פרסמה את ההצעה שלה לרכישת הפטנטים זכתה ההצעה לעניין רב. אנליסטים בשוק מציינים שמאז מכירת הפטנטים של נורטל ב-2011, שפשטה בזמנו את הרגל, לא הייתה מכירה גדולה כזו של פטנטים בשוק הטלקום. המכירה אז הסתכמה ב-4.5 מיליארד דולרים לטובת קונסורציום של חברות שניצל את גוגל והורכב בין השאר מאפל, סיסקו, מיקרוסופט ועוד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים