סן פרנסיסקו: לעובדים אסור להפגין נגד יוטיוב בגוש גוגל במצעד הגאווה

מה שנחשב כמזכר פנימי של ענקית הטכנולוגיה - הבעלים של יוטיוב - הגיע לידי התקשורת וחשף: החברה אוסרת על הגוגלרים מקהילת הלהט"ב, שילכו יחד עם עובדיה במצעד הגאווה בסן פרנסיסקו, למחות נגד התנהלות פלטפורמת הסרטונים בנוגע להשפלת הקהילה על ידי יוטיובר מוכר, ורווחי במיוחד

גאים ומחשבים - על גאווה והכלה בחברות היי-טק. צילום אילוסטרציה: BigStock

הענקית גוגל, שחורטת על דגלה באופן מובהק את רצונה להיות פלורליסטית, מכילה ומגוונת, אוסרת על עובדיה מלהביע מחאה כנגד מדיניות הלהט"ב של יוטיוב, שבבעלותה, במהלך מצעד הגאווה של סן פרנסיסקו, המתוכנן לסוף השבוע הקרוב.

על הדברים דיווח לראשונה The Verge ביום ב', בהתבסס על תזכיר פנימי, לכאורה, שפנה אל צוות גוגל ודלף לתקשורת.

עיתונאית The Verge שהמסמך הגיע לידיה סיפרה כי על פי הנאמר בו "כל מי שבוחר ללכת במצעד כנציג של גוגל ולהשמיע קול של מחאה ייחשב כמפר את קוד ההתנהגות של החברה". יש לציין כי הענקית אמרה שעובדים שלה יכולים למחות על הנושא, אבל מחוץ לגוש החברה במצעד.

על פי הדיווח המדיניות שהוצגה במזכר נועדה לסכל מחאות מתוכננות מראש על ידי כמה מעובדי החברה המשתייכים לקהילת הלהט"ב.

המשבר שעומד מאחורי מחאת העובדים המתכוננת, לכאורה, החל מתגובתה של יוטיוב לערוצו של סטיבן קראודר – ימני קיצוני, אשר לו 3.8 מיליון מנויים. קרודר נטה להשמיץ באופן קבוע את כתב Vox, קרלוס מאזה, שהוא הומו מוצהר, ולכנות אותו בתארים מזלזלים, חלקם בתייחס להשתייכותו לקהילה.

יוטיוב בחרה עד לאחרונה להותיר את תכני השנאה וההומופוביה של קראודר חיים ובועטים על הפלטפורמה והואשמה שעשתה זאת מטעמי רווח ומשום שהם מביאים לה ולמפרסמים טראפיק נאה. בתחילה טענה החברה שקרודר אינו מפר את מדיניותה נגד בריונות ברשת ואף אמרה כי "כפלטפורמה פתוחה, חשוב לנו לאפשר לכל אחד – מיוצרים ועד עיתונאים למארחי תכניות לייט נייט בטלוויזיה – להביע את דעותיו במסגרת המדיניות שלנו. היא גם ציינה כי "חוות הדעת יכולה להיות פוגעת מאוד, אבל אם הדברים לא יפרו את המדיניות שלנו, הם יישארו באתר שלנו". לבסוף, לאחר לחץ חברתי חזק, הודיעה ממלכת סרטוני הווידאו כי תסיר לאלתר תוכן קיצוני מהפלטפורמה שלה, בלי לציין ספציפית את קראודר.

אפרוריות מנטלית במטה גוגל הצבעוני במאונטיין וויו? צילום: BigStock

אפרוריות מנטלית במטה גוגל הצבעוני במאונטיין וויו? צילום: BigStock

"להרחיק את היוצרים מקהילת הלהט"ב, כדי לרקד בפני המפרסמים"

אבל הנזק והפגיעה בקרב חברי הקהילה הגאה כבר היו לעובדה. או אז התייצבו הן סוזן וויציצקי, מנכ"לית יוטיוב, והן סונדר פיצ'אי, מנכ"ל החברה האם, והתנצלו בפני הלהט"בים. פיצ'אי התראיין בלעדית באמצעות דוא"ל ל-The Verge והתחייב כי יוטיוב תנקוט ב"בחינה נוקשה" של מדיניותה בכל הנוגע בהטרדות חברי הקהילה. אך כעת נדמה שהתנצלות לחוד – ואפשור להתבטא נגד מהלכיה של גוגל כחלק מהיותך עובד בה לחוד.

או כפי שמאזה עצמו ציין בטוויטר בעקבות הדיווחים על האיסור של גוגל למחאות עובדים כחלק מהגוש שלה באירוע הגאווה החשוב: החברה ממשיכה במקביל "להרחיק את היוצרים מקהילת הלהט"ב, כדי לרקד בפני המפרסמים".

דוברת של גוגל אמרה בתגובה ל-Engadget כי לא היה בכלל מזכר פנימי. חבר ב-Gayglers (שהיא קבוצה של עובדים להט"בים של גוגל), נפגש עם צוות העובדים של הענקית בכדי לדון בשאלה אם עובדים שצועדים במצעד הגאווה כחלק מגוש גוגל יכולים למחות נגד החברה באותו זמן. נאמר לו כי אם העובדים יבחרו למחות נגד החברה באירוע, הם יצטרכו לעשות זאת באופן עצמוני ולא בהקשר להיותם עובדי גוגל.

לפי הדוברת, העובד שלח בדוא"ל את הסיכום של הפגישה למקבץ עובדים אחרים, ולמסמך זה התייחסה עיתונאית The Verge כאל מזכר.

יצוין כי הענקית ממאונטיין וויו משתתפת במצעדי גאווה ברחבי העולם כבר מאז 2007. אבל היחסים המתערערים עם הקהילה בגלל כל שאירע עם יוטיוב הפרו לא במעט את ההרמוניה הזו.

לפי Engadget, מוקדם יותר החודש קבוצה של פעילים – כולל עובדי גוגל בהווה ובעבר – דרשה שהחברה תמנע מהשתתפות במצעד הגאווה הקרוב בסן פרנסיסקו בישיבת מועצת המנהלים, עקב הסתירה המגולמת בדברים.

הדרישה לא התקבלה. גוגל עדיין מתכוונת להגיע כגוש למצעד, אבל בעקבות הדיווחים האחרונים הללו לא ברור איך תתקבל על ידי המשתתפים האחרים באירוע הגאווה הענק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים