גוגל ויוטיוב התנצלו בפני הקהילה הגאה על הטיפול הכושל בלהט"בפוביה

להתנצלותה הפומבית של סוזן וויציצקי, מנכ"לית יוטיוב, שנשמעה בתחילת השבוע, הצטרף כעת סונדר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל - הבעלים של שירות הזרמת הסרטונים ● הוא הבטיח לעובדיו חברי הקהילה לערב אותם יותר בשיקול הדעת, וכן התחייב כי יוטיוב שקועה בבדיקת שינויים במדיניות למען תיקון עוולות כנגדם

סונדר פיצ'אי, מנכ"ל אלפבית וגוגל. צילום: טוויטר

מנכ"ל גוגל, סונדר פיצ'אי, פנה באחרונה אל קהילת הלהט"ב+, לאחר תרעומת קשה שהושמעה מטעמה על האופן שבו יוטיוב – שנמצאת בבעלות הענקית ממאונטיין וויו – מטפלת בתכנים להט"בפוביים.

פיצ'אי התראיין בלעדית באמצעות דוא"ל ל-The Verge, והתחייב כי יוטיוב תנקוט ב"בחינה נוקשה" של מדיניותה בכל הנוגע בהטרדות חברי הקהילה. לפי הדיווחים, פיצ'אי ובכירים אחרים מגוגל ויוטיוב גם נפגשו עם נציגי עובדי גוגל שהם חברי הקהילה השבוע.

יוטיוב. צילום אילוסטרציה: BigStock

יוטיוב. צילום אילוסטרציה: BigStock

קראודר – פגיעה בקהילה שיוטיוב לא חסמה

מה שהצית את המשבר הנוכחי היה תגובתה של יוטיוב לערוצו של סטיבן קראודר – ימני קיצוני, אשר לו 3.8 מיליון מנויים. קרודר נוטה להשמיץ באופן קבוע את כתב Vox, קרלוס מאזה, שהוא הומו מוצהר, ומכנה אותו בתארים מזלזלים כמו Anchor baby – מושג שמכוון למי שילד שנולד לאם שאינה אזרחית במדינה וילדה בכדי להשיג אזרחות לה ולבני משפחה אחרים – או lispy queer – שמשמעותו הסלנגית היא 'מתרומם'.

יוטיוב בחרה עד לאחרונה להותיר את תכני השנאה וההומופוביה של קראודר חיים ובועטים על הפלטפורמה והואשמה שעשתה זאת מטעמי רווח ומשום שהם מביאים לה ולמפרסמים טראפיק נאה.

מנגד טענה החברה עד לאחרונה שסרטוניו של קרודר אינם מפרים את מדיניותה נגד בריונות ברשת, למרות שהשפה בהם "פוגעת בבירור".

"כפלטפורמה פתוחה, חשוב לנו לאפשר לכל אחד – מיוצרים ועד עיתונאים למארחי תכניות לייט נייט בטלוויזיה – להביע את דעותיהם במסגרת המדיניות שלנו", צייצה יוטיוב שהמשיכה וכתבה: "חוות הדעת יכולה להיות פוגעת מאוד, אבל אם הדברים לא יפרו את המדיניות שלנו, הם יישארו באתר שלנו".

בשבוע שעבר (ד'), לאחר לחץ חברתי חזק, הודיעה ממלכת סרטוני הווידאו כי תסיר לאלתר תוכן קיצוני מהפלטפורמה שלה, בלי לציין ספציפית את קראודר. אבל הנזק והפגיעה בקרב חברי הקהילה הגאה כבר היו לעובדה.

שני המנכ"לים נזעקו לכיבוי שריפות ובקרת נזקים

לאחר מכן, ועקב הניסיון לפייס את הפגועים, השעתה יוטיוב את היכולת של ערוצו של קראודר להרוויח כסף מפרסום, אבל כעת נזעק גם פיצ'אי ומגיב בניסיון להרגיע את הרוחות ולהבטיח עוד שינויים עתידיים.

פיצ'אי הודה בפני The Verge כי "קהילת הלהט"ב+ הרגישה הרבה כאב ותסכול מהאירועים האחרונים". הוא הבטיח כי "סוזן (ווייצצקי המנכ"לית של יוטיוב – ג"פ) והצוות כבר מחויבים לבחינה נוקבת של מדיניות ההטרדה, ויעשו זאת בהתייעצות עם קבוצות רבות, כולל אנשים שחוו בעצמם הטרדה. אנחנו גם חושבים על דרכים ליותר שיתוף של קהילת הלהט"ב ברגעים חשובים, ולקבל תובנות מה-ERG (ר"ת employee resource group) שלנו ונציגיהם".

עוד לפני פיצ'אי הייתה זו וויציצקי עצמה שהתנצלה על האירועים. היא עשתה זאת בכנס קוד שבו השתתפה, שם ביקשה מהקהילה לסלוח לחברה על תגובתה הלא מוצלחת לבדיחות ההומופוביות והגזעניות בסרטונים של קרודר.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יסמין הנגבי

    אחלה, גוגל מתמודדים עם אתיקה ומוסר ומתי דעה מזיקה לחפים מפשע? אה, מתי שתגידו! זה היתרון באינטרנט, שדעה הופכת להסתה, שאף אחד לא זכאי להציג מישהו באופן שגורם לתחושה מעצבנת ולא נעימה. וזה אמיתי. וגוגל לא ערסים ומצידי ...

אירועים קרובים