אמזון: עוד ציון דרך במסע ההיפרדות מבסיסי הנתונים של אורקל

השלימה את ההעברה של חטיבת ריצוי הלקוחות במלואה לבסיסי נתונים ב-AWS ● אמזון לא סיפקה תאריך יעד לסיום התהליך אבל המטרה, לפי ההערכה, היא הרבעון הראשון של 2020, כך שנותרה קצת פחות משנה

אמזון. צילום: BigStock

אמזון רשמה עוד ציון דרך במסע ההיפרדות שלה מבסיסי הנתונים של אורקל, על כל הטכנולוגיות המתלוות אליה.

החברה הודיעה שהיא השלימה את ההעברה של חטיבת ריצוי הלקוחות במלואה לבסיסי נתונים ב-AWS, כשהפעילות תהיה מבוססת מעתה על Aurora PostgreSQL ועל DynamoDB.

ההודעה של החטיבה זכתה לברכה מיידית של וורנר ווגל, ה-CTO של אמזון, אך הוא לא סיפק פרטים ולא לוח זמנים להמרה של המערכות שעדיין מורצות מעל בסיסי נתונים של אורקל. מאידך סיום ההמרה של חטיבת ריצוי הלקוחות הייתה בהחלט סיבה טובה להזכיר שהמטרה היא 100% פרידה.

למרות שאמזון אינה מציינת תאריך יעד, המטרה לפי ההערכה היא הרבעון הראשון של 2020, כך שנותרה קצת פחות משנה.

"אה, הו, תמשיך לדבר לארי"

מעבר למספר ציוצים, החברות שהפכו ליריבות מרות לא סיפקו תגובות רשמיות להכרזה הזו, למרות שבעבר, בעיקר לאחר ההחלטה של אמזון לחסוך במידה רבה את דמי השימוש שהיא שילמה עבור ההסתמכות על בסיס הנתונים של אורקל, שתי החברות בהחלט סיפקו קרב של מילים.

כך, לאחר ההכרזה של אמזון על תחילת מסע הפרידה, מייסד אורקל, לארי אליסון, סיפר בדצמבר 2017 כי אמזון משלמת לאורקל 50 מיליון דולרים ברבעון על השימוש בטכנולוגיה שלה, ולכן הוא חושב "שהם לא יכולים לעשות את זה".

בנובמבר האחרון מנכ"ל AWS, אנדי ג'אסי, חשף שהחברה העבירה את חטיבת העסקים הצרכנית ממחסן נתונים מבוסס אורקל לענן של AWS, ואף הוסיף ציוץ, "אה, הו, תמשיך לדבר לארי".

למרות שאמזון שמה את ההמרה הזו כמטרה עילאית, והיא, כפי שניתן לראות, מתגאה לאורך התהליך ביכולת הטכנולוגית שלה לעשות זאת, המעבר אינו חלק. לפי דיווחים שפורסמו לאחרונה המעבר גרם לפגיעה באיכות בסיס הנתונים, לפחות באופן זמני, שהובילה לבעיות שירות בחגיגות ה-Prime Day בשנה שעברה, כולל הדממה למשך זמן מה.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים