נטישת אורקל יצרה כשל במערכות אמזון ב-Prime Day

מעבר משימוש במסד הנתונים של אורקל היה הסיבה העיקרית להפסקת הפעילות באחד המחסנים הגדולים ביותר של קמעונאית האונליין הענקית, ודווקא ביום הקניות החשוב שלה ● המקרה מדגיש קשיים פוטנציאליים לנוכח כוונת אמזון לעזוב באופן מלא את שירותי אורקל עד 2020

ה-Prime day של אמזון

המעבר של אמזון משימוש בתוכנת אורקל הוא ככל הנראה הסיבה למספר בעיות במשלוחים שלה, שאותם חוותה הענקית בזמן הכי גרוע – באירוע המכירות הענק שלה, ה-Prime Day, כך על פי מסמכים פנימיים שהושגו על ידי CNBC.

לפי הדו"ח הפנימי בן 25 העמודים, הבעיה נבעה במידה רבה מההחלטה של אמזון לנטוש את העבודה עם בסיס הנתונים של אורקל לטובת טכנולוגיה משלה. מהדו"ח ניתן ללמוד גם כי אמזון נאבקה בכדי לאתר את הגורם לבעיה שחוותה ב-Prime Day, לאחר העברת מסד הנתונים.

אורקל צפויה לטעון כי זוהי הוכחה שהחברה לא יכולה להעביר באופן מלא את מסד הנתונים שלה מאורקל עד 2020, כפי שהצהירה שבכוונתה לעשות, ושהתוכנה שלה יעילה יותר במובנים מסוימים מאשר זו המתחרה שפיתחה אמזון, ששמה Aurora PostgreSQL. יצוין כי בקטע שכותרתו "לקחים", כתבו מהנדסי אמזון כי התוכנה של אורקל הייתה מטפלת בנושא בצורה יעילה יותר.

דובר אמזון: "פגיעה רק באחוז מהמשלוחים"

נראה שתוכנת אורקל וה-Aurora PostgreSQL הן שתי טכנולוגיות שונות של מסדי נתונים, המטפלות באופן שונה במה שמכונה savepoints.

ביום המכירות הדומיננטי של אמזון, שחל ב-15 ביולי, נוצר מספר מופרז של savepoints, ותוכנת אורורה של אמזון לא הייתה מסוגלת להתמודד עם הלחץ, דבר שהאט את הביצועים הכוללים של מסד הנתונים, כך על פי המפורט בדו"ח.

דובר אמזון הקטין בערך הבעיה ובהצהרה ששלח בדוא"ל לתקשורת אמר כי הדברים לא הגיעו לכדי הפסקה בתפקוד המערכת, וזאת למרות שהמסמך הפנימי קובע שמסד הנתונים חווה "האטה שהביאה לפיגורים ולהפסקות מוחלטות" בשירות.

"חשוב לציין כי מעולם לא הייתה הפסקת פעילות במתקן, והעניין רק גרם לעיכוב משלוחים של כאחוז מהחבילות, לפרק זמן קצר", אמר הדובר והוסיף כי "בעיה זו אובחנה במהירות ונפתרה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים