ווטסאפ בוחנת תכונות חדשות להבלטת הודעות שהועברו בין רבים

הצורך להבליט מידע שעובר כאש בשדה קוצים בווטסאפ הוא חלק מניסיונות החברה שבבעלות פייסבוק להילחם בתופעת הפייק ניוז ● החדשות המזויפות שמופצות דרך הפלטפורמה הביאו עד כה אפילו למוות של חפים מפשע בהודו, שם השירות נפוץ במיוחד בשימוש והעיסוק בבעיתיות הפך למשמעותי ערב הבחירות הכלליות של 2019

שיחות קול ווידיאו בווטסאפ גם בדסקטופ

אפליקציית המסרים המיידים והצ'אטים ווטסאפ עורכת ניסויים כלים לתכונות חדשות שיבליטו הודעות שהועברו בין משתמשים רבים, בתקווה שאלו יסייעו לה להילחם בהתפשטות חדשות מזויפות דרכה.

לפי דיווחים, החברה, שנמצאת בבעלות פייסבוק, החלה בבדיקות בטא של שתי תכונות חדשות בעבור הודעות שהועברו. אתר WABetaInfo, שהיה הראשון לדווח על החידוש, סיפר על שתי התכונות  – האחת שמה "מידע על ההעברה" (Forwarding Info) והשנייה "הועבר לעתים קרובות" (Frequently Forwarded) – שעתידות לסייע למשתמשים לדעת את מספר הפעמים שהודעה הועברה עד שהגיעה אליהם.

'מידע על ההעברה' יודיע למשתמשים על מספר הפעמים שהודעה הועברה עד כה, ואם תיכנס לפעולה לאחר הפיילוט תהיה זמינה בקטע 'פרטי הודעה' של האפליקציה. לתכונה יש קטץ' קצת מוזר כיוון שלפי הדיווח ניתן להשתמש בה רק לאחר משלוח ההודעות על ידי המשתמש, זאת אומרת שאם משתמש רוצה לדעת את מספר הפעמים שההודעה שקיבל הועברה, עליו להעביר אותה הלאה, ורק לאחר מכן יוכל לבחון את מספר העברות ב'פרטי בהודעה'.

כדי להקל על המשתמשים לדעת בכל זאת מתי מדובר בהודעה שתפוצתה עלולה להיות ויראלית לשווא, הודעות שהועברו יותר מארבע פעמים יודגשו בתווית מוצמדת מעל בועת ההודעה, שתחשוף כי המידע  המסוים 'הועבר לעתים קרובות'.

צרות מוחשיות עד כאב עם פייק ניוז בהודו

יצוין כי נראה שהסיבה המרכזית לבחינת התכונות היא הצרות שיש לווטסאפ בהודו. בעיית הפייק ניוז של ווטסאפ מוחשית עד כאב במדינה העצומה, שהיא השוק הגדול ביותר שלה. בתחילת פברואר הודיעה החברה כי היא מוחקת במדינה כשני מיליון חשבונות לחודש, כחלק ממאמציה למנוע את השימוש בפלטפורמה הפופולרית שלה לצורך הפצת פייק ניוז.

יותר מ-200 מיליון בני אדם משתמשים בווטסאפ במדינה, שהיא השנייה באוכלוסייתה בעולם. השוק הזה הוא גם המאתגר ביותר מבחינת ענקית הטכנולוגיה, משום שזכתה לביקורות לא אוהדות מממשלת הודו על חלקה בלינצ'ים ההמוניים שהתרחשו בה, שלפי הידיעות קיבלו עידוד משמועות מסיתות שהופצו באפליקציית המסרים.

מבצעי הלינץ' רצחו מאז חודש מאי האחרון עשרות בני אדם, מתוך שלהוב יצרים וכיוון שחשדו כי מדובר בחוטפי ילדים, אבל למעשה הכל התחיל בפרסומת שנועדה לקדם בטיחות של קטינים, ושנוצרה בכלל על ידי פקיסטן, כמו גם צולמה בה ולא בהודו. אלא שבסרטון, שהופץ באופן מטעה בווטסאפ בהודו, נראה לכאורה מקרה חטיפה שאירע במדינה, ומשם הדברים התדרדרו ללא מעצורים ובאופן מחריד במיוחד, שגבה חיים מאנשים שהיו ככל הנראה חפים מפשע.

כחלק מתגובתה למקרי האלימות הוסיפה ווטסאפ תוויות "הועבר" (forwarded) להודעות ביולי האחרון. כמו כן היא הגבילה בהודו לחמישה את מספר האנשים שניתן לשלוח להם הודעה קבוצתית – מגבלה שהורחבה לאחר מכן לשאר מדינות העולם. החברה אף הודיעה כי תעודד משתמשים לדווח ותיישם טכנולוגיה של לימוד מכונה בכדי לנפות חשבונות שנראים ככאלה שנשלחות מהם נפחים גדולים של הודעות.

הבדיקה האחרונה של התכונות החדשות מגיעה בזמנים שלפני הבחירות הכלליות בהודו, שעתידות להתקיים בין אפריל למאי הקרובים, ובניסיון לספק מענה לאפקט הפייק ניוז הכל כך מסוכן ונורא במדינה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים