הודו: ווטסאפ מחקה שני מיליון חשבונות לחודש – כדי למנוע פייק ניוז

ענקית המסרים המידיים עשתה זאת בתגובה למקרי אלימות במדינה שהחלו בהודעות כוזבות ומסיתות באפליקציה ● הודו היא השוק הגדול ביותר של ווטסאפ

ווטסאפ. צילום: BigStock

ווטסאפ הודיעה אתמול (ד') כי מחקה בהודו שני מיליון חשבונות לחודש, כחלק ממאמציה למנוע את השימוש בפלטפורמה הפופולרית שלה לצורך הפצת פייק ניוז.

החברה פרסמה את הנתונים הללו כחלק מ-"הנייר הלבן" בנושא "להפסיק את ההתעללות", שהושק בהודו אתמול. המדינה השנייה באוכלוסייתה בעולם היא השוק הגדול ביותר של ווטסאפ, שכולל יותר מ-200 מיליון משתמשים. הודו גם הייתה השוק המאתגר ביותר מבחינת ענקית הטכנולוגיה, שזכתה לביקורות לא אוהדות מממשלת הודו על חלקה בלינצ'ים ההמוניים שהתרחשו בה, שלפי הידיעות קיבלו עידוד משמועות מסיתות שהופצו באפליקציית המסרים.

כחלק מתגובתה למקרי האלימות, הגבילה ווטסאפ בהודו לחמישה את מספר האנשים שניתן לשלוח להם הודעה קבוצתית – מגבלה שבחודש שעבר הורחבה לשאר מדינות העולם. החברה אף הודיעה כי תעודד משתמשים לדווח ותיישם טכנולוגיה של לימוד מכונה כדי לנפות חשבונות שנראים ככאלה שנשלחות מהם נפחים גדולים של הודעות.

"אנחנו פה לא כדי לספק לאנשים רמקול, אנו פה לצורך הודעות אישיות", אמר מאט ג'ונס, המוביל את צוות הנדסת האנטי ספאם בחברה. הוא הוסיף שהחברה גילתה חשבונות "תוקפים", שבעליהם מהנדסים את החומרה כדי שיוכלו לעשות שימוש ולנהל כמה חשבונות במקביל, או כאלה שהשתמשו בתוכנות כדי להריץ חשבונות רבים על אותו מחשב.

לפי החברה, כ-95% משני מיליון החשבונות שנחסמו מדי חודש אותרו בעקבות התנהגות לא סבירה בווטסאפ, וזוהו על ידי החברה ולא כתוצאה מדיווחי משתמשים. למשל, חשבונות חשודים היו כאלה שנשלח מהם נפח גדול של הודעות מיד לאחר שנרשמו, או כאלה שאותרו בעקבות הודעות שנשלחו על ידי חשבונות אוטומטיים, שרק לעתים נדירות הוצג בהם המצב "מקליד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים