השמש של פרג' שוב קורעת את הים

רבים וטובים התכנסו ביום ה' כדי לחגוג את פתיחת מתחם הצילום החדש של משפחת פרג' - שלושה דורות של צלמים מיתולוגיים, שתיעדו ומתעדים את ההיסטוריה של כולנו

13/11/2018 16:13
צ"צ - צלם וצ'ייסר: סיון פרג' ואיתי הרמן. צילום: סטודיו פרג'

"השמש של פרג' קורעת את הים", שרה עפרה חזה בשיר הפרחה, והתכוונה (טוב, נו… – כותב המילים, אסי דיין, התכוון) לסטודיו הצילום המיתולוגי של משפחת פרג' בדיזנגוף פינת ארלוזורוב בתל אביב. או, כמו שאמרו הגששים באחד המערכונים שלהם: דיזנגובה פינת ארלוזורובה.

הסטודיו הוותיק עדיין קיים, באותו המקום, אבל מפעל החיים של הפרג'ים התרחב למקומות נוספים בארץ, ובסוף השבוע הוא הגיע להוד השרון, שם פתח הצלם סיון פרג', דור שני למשפחה המצלמת, את מתחם הצילום הגדול בישראל. הכתובת היא, למקרה שאתם רוצים ללכת לשם (וזה כדאי מאוד), רחוב הסדן 8.

בני וחנה פריזן עם ענת וסיון פרג'. צילום: סטודיו פרג'

בני וחנה פריזן עם ענת וסיון פרג'. צילום: סטודיו פרג'

אפשר למצוא בסטודיו צילומים של מיטב גדולי המדינה, וגם שועי עולם, בתחומים שונים – מדינאים, שחקנים, זמרים ואפילו מלכים. מדוד בן גוריון, עבור בחנה רובינא, רינה מור, תמי בן עמי, מייקל ג'קסון, ג'רי סיינפלד, גל גדות, ברברה סטרייסנד, מנחם בגין, יצחק רבין, שמעון פרס, אריאל שרון ושארל אזנבור, וכלה במלך חוסיין. וכמובן, צילומים מרהיבים של נופי ארצנו היפים. כולם עברו תחת המצלמות של הפרג'ים.

דני וז'נס גילרמן עם ענת וסיון פרג'. צילום: סטודיו פרג'

דני וז'נס גילרמן עם ענת וסיון פרג'. צילום: סטודיו פרג'

את כל אלה, לצד מצלמות היסטוריות ששימשו את מייסד פוטו פרג', הצלם סמי פרג', לאורך 60 שנות צילום ניתן לראות בגלריה שבמתחם. המתחם, שמסמל את כניסת המפעל של משפחת פרג' לעשור השביעי, עם חידושים רבים. כך, למשל, הוא כולל שני אולפני צילום ומתחם חדשני לצילומי סלפי – Selfi studio. יש בו גם גלריית צילומים המודפסים על מגוון חומרים ייחודיים לסטודיו ומוזיאון צילום, שבו ניתן לראות את התפתחות הצילום בארץ ב-70 השנים האחרונות. בנוסף, יתקיימו בו סדנאות בתחום הצילום, בשיתוף פוג'י פילם ישראל.

רונית ארבל, הבעלים של משרד יחסי הציבור ארבל תקשורת. צילום: סטודיו פרג'

רונית ארבל, הבעלים של משרד יחסי הציבור ארבל תקשורת. צילום: סטודיו פרג'

מי ומי באירוע הפתיחה?

בהשקת המתחם, שנערכה ביום ה' האחרון, הוצגה תערוכת צילומים של שלושה דורות למשפחת פרג' – סמי ז"ל, בנו, סיון, ודור ההמשך, ילדיהם של ענת וסיון – לי וסאן פרג'.

סיון פרג' עם דורון עמיחי. צילום: סטודיו פרג'

סיון פרג' עם דורון עמיחי. צילום: סטודיו פרג'

באירוע הפתיחה נכחו מאות אורחים מוכרים יותר ופחות, ביניהם: גונן אוסישקין, מנכ"ל אל על; מירה פיזצקי, ראשת אגף השיווק של חברת התעופה; אלי גליקמן, מנכ"ל צים; דני גילרמן, לשעבר שגריר ישראל באו"ם, ורעייתו, ז'נס; חנה פריזן, יו"רית דירקטוריון פעילים; אבישי קרואני, מנכ"ל פעילים; מאיר ברון וענת לוין; נאוה ואמנון דיק; זיו בירון, ראש חטיבת תכנון ואסטרטגיה בבנק דיסקונט; אילן שטילמן, מנהל BHI ישראל; תא"ל (מיל') אפרים לפיד, לשעבר דובר צה"ל ומפקד גלי צה"ל; יחזקאל שמעוני, מנכ"ל קבוצת החברות שמעוני; יוחנן צנגן, לשעבר מנכ"ל רשת; שרונה פיק ודניאל פדרמן ממלונות דן; צביקה ביידא, סמנכ"ל שירות הלקוחות של שופרסל; הפרסומאי גדעון עמיחי; הצ'ייסר, איתי הרמן; ד"ר טל בירון שנטל; רני רהב; רונית ארבל; רחלי גולדבלט; טלי אנג'ל; איתי אשכנזי; דובר רשות שדות התעופה, עפר לפלר, ורעייתו, טלי; אינגריד פלדמן; טל תאומים; קארן גילרמן; פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים – ועבדכם הנאמן; ורבים נוספים.

סיון פרג' עם אלי גליקמן. צילום: סטודיו פרג'

סיון פרג' עם אלי גליקמן. צילום: סטודיו פרג'

היה מהנה ומענג להיות נוכח בתערוכה ולראות את התמונות המרהיבות, שמהוות פסיפס היסטורי של 70 שנות המדינה שלנו. לעוד 70 שנים, ויותר, של צילומים ותיעוד.

סיון פרג' עם מירה פריצקי וגונן אוסישקין. צילום: סטודיו פרג'

סיון פרג' עם מירה פריצקי וגונן אוסישקין. צילום: סטודיו פרג'

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים