"העולם הולך לכיוון פעילות מחשוב אוטונומית"

"הדבר יביא לייעול התפקוד של מערכות המחשוב, לשיפור הביצועים ולמניעת שגיאות אנוש" אמר עוזי נבון, מנכ''ל אורקל ישראל

עוזי נבון, מנכ"ל אורקל ישראל הפורש. צילום: פלי הנמר

"עולם הטכנולוגיה הולך לכיוון פעילות מחשוב אוטונומית. זו כוללת שילוב של בינה מלאכותית ולימוד מכונה בתוך מערכות המחשוב. הדבר יביא לייעול התפקוד שלהן, לשיפור הביצועים ולמניעת שגיאות אנוש", כך אמר עוזי נבון, מנכ"ל אורקל ישראל.

נבון התראיין לאנשים ומחשבים במהלך כנס Oracle Open World 2018. הכנס נערך בשבוע שעבר במרכז הכנסים מוסקונה בסן פרנסיסקו. בכנס השתתפו 60,000 איש, שותפים עסקיים ובעיקר לקוחות. נבון עמד בראש המשלחת המקומית, שכללה כמאה ישראלים, רובם לקוחות ממגוון ארגונים וחברות ביניהן Yes, ויזה כאל, אוניברסיטת תל אביב, שירותי בריאות כללית, רפאל, אמדוקס, מלאנוקס, בנק ישראל, ארגונים פיננסיים, תעשיה, טלקו וכן יצואני תוכנה.

חמש הרצאות במסלולי הכנס השונים הועברו על ידי ישראלים: ארבע חברות הזנק מקומיות וכן הרצאה של עמי אהרונוביץ', יו"ר ארגון משתמשי אורקל בישראל.

"יותר ויותר שירותים אוטונומיים"

לדברי נבון, "נציע יותר ויותר שירותים אוטונומיים, השירות המרכזי הוא עבור בסיסי הנתונים, עבור DWH, מחסן הנתונים הארגוני וכן עבור מערכות תעבורת נתונים רגילות, OLTP. הרעיון הוא צמצום מספר הטעויות על ידי הפחתת הפעולות הרבות אשר נעשות כיום באופן ידני".

"הדבר ייעשה בצורה אוטומטית, עם יכולת התערבות אנושית. כך, לדוגמה תיקון עצמי, הטלאה עצמית, התקנות טלאי אבטחת מידע. יכולת זו מפנה את כוח האדם שחלק מזמנו התפנה, לעשות בארגון דברים שקשורים ליצירת ערך עסקי ולחדשנות", הוסיף.

נבון ציין כי "מה שמיוחד בנו הוא שאנו יכולים לתת פתרון בענן, פתרון רישוי מסורתי וכן פתרון היברידי המשלב בין שני העולמות. הענן שלנו הוא המתקדם בעולם וכעת אנו מציגים את הדור השני שלו. הדור הבא בענן מתאפיין בביצועים טובים יותר, שרידות גבוהה יותר ואבטחת מידע ברמה גבוהה יותר".

הוא הוסיף כי "אנו פונים לכלל הלקוחות הארגוניים, גם לקוחות אורקל וגם שאינם אורקל, והפנייה נעשית לארגונים בכל הגדלים, סטארט-אפים, ארגוני SMB וכן ארגוני אנטרפרייז. הענן שלנו מספק מענה לכל שכבות השירות – פלטפורמה כשירות, PaaS, תשתיות כשירות, IaaS, ותוכנה כשירות, SaaS.

"רואים יותר ויותר ארגונים עוברים מעננים מתחרים לענן של אורקל"

בין לקוחות אורקל בישראל מנה נבון את תמה פלסטיק, נשר, פראקסל, סנואובול, סודה סטרים, דלק, Wix, פיוניר וסרגון. לדברי נבון, "אנו רואים יותר ויותר ארגונים עוברים מעננים מתחרים לענן של אורקל. זה קורה בעיקר בגלל הביצועים הגבוהים יותר. אנו רואים לקוחות שלנו מעבירים חלק מעומסי העבודה שלהם, מהדטה סנטר שלהם לענן של אורקל. יותר מ-50% מבסיסי הנתונים בעולם הם של אורקל ובארץ הנתון הוא אף גבוה יותר".

"מי שיודע להריץ בסיסי נתונים טוב יותר מכולם זה אנחנו, וזה יתרוננו בענן. יש לנו בארץ לקוחות רבים, אשר מריצים עומסי עבודה שאינם אורקל – על הענן של אורקל. חלקם מריצים מערכות מבוססות קוד פתוח, על גבי הענן של אורקל. היתרון הגדול שלנו הוא ביכולת לפעול על שלושת המגרשים – תשתיות, פלטפורמות ותוכנה – כולן כשירות", אמר.

נבון סיכם באומרו כי "חווינו גידול בפעילות הסניף המקומי בשנה הכספית ואנו מצפים להמשיך במגמת הגידול ב-2019. התפיסה של מחשוב אוטונומי היא בשורה אמיתית. היא חלק מהמגמה הכלל עולמית של 'אוטונומי', בעולמות כלי הרכב, הרובוטים והאינטרנט של הדברים, IoT. אנו מובילים את המהפכה האוטונומית בעולם ה-IT".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים