עוד עזיבת בכיר בפייסבוק: הפעם – המייסד השותף של אוקולוס

ברנדן אירייבה, שותפו של לאקי פאלמר להקמת חברת המציאות המדומה - שהפכה למחלקת ה-VR של הענקית ממאנלו פארק אחרי שרכשה את החברה ב-2014 - עוזב לפי דיווחים שונים על רקע ביטול יציאת ה-Rift 2

ברנדן אירייבה מאוקולוס עוזב את פייסבוק

ברנדן אירייבה, אחד המייסדים השותפים שהקים את אוקולוס, עוזב את פייסבוק. ציטוט של "מקור קרוב לעניין", בדיווח של TechCrunch מציין כי הנטישה שלו קשורה לביטול פיתוח קסדת המציאות המדומה Rift 2, אם כי פייסבוק מכחישה סברה זו.

אירייבה עצמו לא סיפק הסברים לפרידה, שעל פניו נראית ידידותית. הוא טוען שנהנה מהשירות ביחידת ה-VR של פייסבוק, שהוא גאה על העבודה של אוקולוס בחברה ואף הודה למנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, על אמונתו בעתיד תחום המציאות המדומה.

אירייבה ייסד את חברת אוקולוס יחד עם לאקי פאלמר, נייט מיטשל ומייקל אנטונוב ב-2012. הייתה להם התחלה מהירה, עם גיוס של 2.4 מיליון דולר דרך קיקסטארטר כבר בחודש הראשון לקיום העסק. החברה נרכשה ב-2 מיליארד דולר על ידי פייסבוק ב-2014. לאקי עזב את פייסבוק בשנה שעברה, לאחר היעדרות ממושכת מעין הציבור בעקבות גילויים שהיה מעורב בפעילות פוליטית משונה – הוא מימן קבוצת טרולים פרו-טראמפ בשם Nimble America שפעלה ברשת.

בפוסט בפייסבוק, שאותו פרסם אתמול (ב'), אירייבה לא התייחס ספציפית לאף אחת מהסערות האחרונות שמתחוללות סביב החברה האם, אבל עזיבתו מגיעה זמן לא רב לאחר נטישות דומות מטעם בכירים אחרים שהחברות שלהן נרכשו על ידי ענקית הרשתות החברתיות – מייסדי אינסטגרם, קווין סיסטרום ומייק קריגר שנטשו את פייסבוק בסוף ספטמבר, ומייסד ווטסאפ, יאן קום, שעזב כבר בסוף אפריל. בנוסף, פייסבוק חוותה באחרונה שלל אירועים חמורים ביניהם פרשיית קיימברידג' אנליטיקה ופריצה ושימוש בנתונים אישיים, שבטבורן פגיעה בפרטיות המשתמשים, וששתיהן השפיעו קשות על אמון הציבור בה.

"זמן לטעון מצברים, להרהר ולהיות יצירתי"

בפוסט שלו ציין אירייבה כי העזיבה תהיה למעשה "ההפסקה הראשונה שלקחתי אחרי למעלה מ-20 שנה", וכי "הגיע הזמן לטעון מצברים, להרהר ולהיות יצירתי".

לפי הדיווחים בתקשורת, גם עזיבתו של ארייבה היא תוצר של חילוקי דעות על שינויים במוצרי פייסבוק. במקרה האחרון, החברה עברה באחרונה טלטלה ביחידת ה-VR שלה, שהוביל לביטול יצירת הדור הבא של קסדת המציאות הווירטואלית שהיה על הפרק, כך על פי TechCrunch.

לפי הדיווח, ההנהגה של פייסבוק מתרחקת ממכשירים אשר דורשים חיבור למחשב אישי לטובת קסדות All-in-one, כמו ה-Oculus Quest – קסדת המציאות המדומה העצמאית שעליה הודיעה פייסבוק בכנס Oculus Connect בטענה שבכוונתה להשיק את המוצר באביב 2019. קסדה זו אמורה להיות הניסיון הראשון של החברה להציע מערכת שאינה זקוקה לחיבור פיזי למחשב בכדי לפעול, וזה אומר שכוח המחשוב מרוכז כולל בערכה עצמה ושהוא יהיה מספיק חזק בכדי להציע תצוגת תלת-מימד חלקה ונקייה למשחקים.

במקביל להשקה המתוכננת של המוצר הזה, פייסבוק שלחה אתמול דואר אלקטרוני למשתמשי Oculus Rift, ובו הודיעה להם שהיא סוגרת את חנות הסרטים שלה לאלתר. סרטים שנרכשו או נשכרו לפני כן יהיו זמינים עד ה-20 בנובמבר, והמשתמשים יקבלו קרדיט חנות השווה או אפילו שווה יותר מערך הסרטים שנרכשו באמצעות ה-Oculus Video.

"במשך השנים ראינו איך אנשים משתמשים ב-VR לכל דבר, החל במשחקים ועד סרטים, ומתברר שבזמן שאנשים אוהבים להזרים מדיה למכשירים אחרים, ה-Rift משמשת בעיקר למשחקים", כתבה החברה והבהירה כי "תובנות אלו מביאות אותנו לבשר כיצד אנו תומכים בתכונות ויישומים חדשים וקיימים ברחבי הפלטפורמה".

עקב השינויים הללו, להשערת יודעי הדבר, אירייבה מצא את עצמו תוהה בנוגע לעתיד של אוקולוס, מה שגרם לעזיבה הנוכחית. פייסבוק פרסמה הצהרה שבה הוקירה את אירייבה על שבנה יחידת VR חזקה וצוות איכותי. "הוא דחף את ה-VR הרבה מעבר לגבולות של מה שאנשים חשבו שאפשר, וזה בזכות החזון שלו שכולנו עובדים כאן על מציאות מדומה היום. אנו אסירי תודה על מנהיגותו, על מסירותו לבניית הבלתי אפשרי, והוא יחסר לנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים