מייסדי אינסטגרם התפטרו מפייסבוק

השניים לא היו מעוניינים להמשיך בשירותם בשורות הענקית ממאנלו פארק, שרכשה את אפליקציית הרשת החברתית המצולמת המצליחה שלהם לפני שש שנים, והודיעו על העזיבה שסיבתה ככל הנראה חילוקי דיעות עם הבוס הגדול - מארק צוקרברג

תוספות וחידושים. אינסטגרם

קווין סיסטרום ומייק קריגר, מי שייסדו את אינסטגרם לפני שמונה שנים, עוזבים את שורות חברת האם, פייסבוק. הידיעה על עזיבתם פורסמה לראשונה בניו יורק טיימס, ואושרה בהצהרה שפרסם סיסטרום. הצמד התפטר מהחברה ויעזוב אותה פיזית בשבועות הקרובים.

סיסטרום הבהיר בהצהרה לתקשורת מהן התכניות של שני המייסדים הפורשים, שכוללות בעיקר בחירה לקחת הפסקה ולחשוב על הצעד הבא בקריירה. לפי סיסטרום: "אנחנו מתכננים לקחת קצת פסק זמן בכדי לחקור שוב את הסקרנות ואת היצירתיות שלנו. בניית דברים חדשים דורשת שניקח צעד לאחור, נבין מה מעורר בנו השראה ונתאים את זה למה שהעולם צריך; זה מה שאנחנו מתכוונים לעשות".

על אף שעד כה השמיעו סיסטרום ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, רק מילים טובות זה על זה, בלומברג מדווח כי מתח בין מייסדי אינסטגרם לבין הבוס שלהם על אופי האפליקציה והכיוון שאליו היא מתפתחת הוא שהסיבה לפרידה הנוכחית. הקרע הקונספטואלי החל והעמיק, כך מסתמן, בעיקר מאז שהשינויים שחלו באינסטה נראו כמתבססים בעיקר, לכאורה, על העתקת הפורמט המצליח של המתחרה סנאפצ'ט, ממנה שיבטה האפליקציה את פורמט הסטוריז המצליח. מקורות שציטט TechCrunch ציינו כי מתח זה החריף לאחר "התכסחות" עם צוקרברג על מידת האוטונומיה של סיסטרום וקריגר כמנהלים בחברה.

כדאי לזכור שאינסטגרם עברה כברת דרך מאז שהתפתחה לראשונה בשנת 2010 מיישום מקומי קטן שכונה Burbn לכדי רשת חברתית לשיתוף תמונות. היא נמכרה לפייסבוק תמורת מיליארד דולר בשנת 2012, וכיום מתגאה בכמיליארד משתמשים מכל רחבי העולם – מה שהופך אותה לרשת החברתית השלישית בגודלה בתבל.

כיום מהווה אינסטגרם חלק מכובד מאוד בעסק של פייסבוק, כשהצלחתה העצומה בהחלט נרשמת לזכות ההובלה, וכמובן ההשקעה הכספית, של הענקית ממאנלו פארק. אלא שכעת היא נשארת בלי האנשים שייסדו אותה, סיסטרום שכיהן עד היום כמנכ"ל אינסטגרם וקריגר שהיה סמנכ"ל הטכנולוגיה בחברה, כמו גם ללא ה-COO המקורית שלה, מארן לווין, שעזבה את משרתה מוקדם יותר החודש, אך במקרה שלה הבכירה דווקא נשארה בפייסבוק ועברה להוביל את תחום השותפויות שלה.

זמנים של התפטרויות בכירים בפייסבוק

לא ברור איך הפרישה של השניים תשפיע על היישום, אבל עוד יותר מעניין לציין שעזיבתם מגיעה בזמנים שבהם ראינו התפטרויות אחרות של מנהלים בכירים בפייסבוק, כשמרביתן נבעו ככל הנראה מקשיים בהתנהלות מול צוקרברג.

יאן קום ובריאן אקטון, מייסדיה של ווטסאפ – חברה אחרת שנרכשה על ידי פייסבוק – עזבו גם הם אותה. לפי הדיווח, קום מצא את עצמו בחילוקי דעות עם החברה האם בגלל בעיות הפרטיות ואבטחת נתוני המשתמש שבהן היא מסובכת באחרונה – תוצר לוואי של שערוריית קיימברידג' אנליטיקה. מנגד, אקטון יצא כנגד פייסבוק באופן חד וחלק מיד עם היוודע דבר הפרשייה, וקרא לסגור אותה כבר בחודש מרץ. גם קצין הביטחון הראשי שלה, אלכס סטימוס, נטש אותה השנה, ובשנה שעברה היה זה מייסד אוקלוס, לאקי פאלמר, שהתפטר לנוכח מאבק משפטי בשאלה האם אכן המציא את חומרת המציאות הוויראטולית שמכר לפייסבוק.

כפי שציין קריגר, רק מספר קטן של רשתות חברתיות הגיעו לציון הדרך של מיליארד משתמשים, וזה סימן להשפעה העצומה של אינסטגרם על העולם ומאוד מסקרן לראות האם השניים ימשיכו לשתף פעולה ואיזה "בייבי" חדש הם עתידים להביא לעולם בעתיד לבוא.

איך שלא יהיה, השניים עוזבים בתוך פרגון ורוח טובה, לפחות בכל האמור בהתנהלות שעל פני השטח. "אנו נשארים נרגשים לקראת העתיד של אינסטגרם ופייסבוק בשנים הקרובות, כשאנו הופכים ממנהיגים לשני משתמשים מתוך מיליארד", כתב סיסטרום. "אנחנו מצפים לראות מה אלה חברות חדשניות ויוצאות דופן אלו יעשו בהמשך".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים