אחד ממייסדי ווטסאפ: יש לסגור את פייסבוק

בריאן אקטון הצטרף לקוראים לסגור את ענקית הרשתות החברתיות, שקנתה את החברה שאותה ייסד, עקב פרשת דליפת המידע של 50 מיליון המשתמשים, לטובת שימוש בקמפיין של טראמפ

למחוק? צילום אילוסטרציה: ymgerman, BigStock

בריאן אקטון, ממייסדי ווטסאפ (WhatsApp), הצטרף בציוץ קצר בטוויטר (Twitter) לקריאה לסגור את פייסבוק (Facebook). אקטון מצטרף לרבים אחרים שטוענים שזמנה של פייסבוק עבר, לאחר שהתברר כי פרטיהם של יותר מ-50 מיליון משתמשים הפכו לכלי שימושי בידי חברת ניתוחי השוק קיימברדיג' אנליטיקה (Cambridge Analytica) בקמפיין הבחירות של 2016 בארצות הברית.

אקטון, שמכר את ווטסאפ לפייסבוק יחד עם שותפו, יאן קום, תמורת 22 מיליארד דולר – שמהם הלכו, על פי ההערכות, כשלושה מיליארד ישר לכיסו – משמש כיום כיו"ר סיגנל (Signal Foundation). ארגון זה אחראי לשירותי הודעות מידיות באותו שם שמתמקדות באבטחה, ובעיקר במניעה מארגונים ממשלתיים את האפשרות לרחרח בסביבה.

יצוין שאקטון, שעזב את פייסבוק לאחר שלוש שנים, לא בדיוק מרבה לצייץ. הציוץ הקודם שלו היה אמנם בחודש שעבר, אבל הוא נועד כדי להכריז על ההקמה של סיגנל, וזה שלפני כן פורסם באפריל 2016 – אז הוא עוד התייחס לווטסאפ.

בדף הפייסבוק שלו – שעדיין קיים, נכון לשעה זו – עדכון הסטטוס האחרון שרשום הוא מספטמבר 2015. נראה שהוא הגיע למסקנה שזמנה של פייסבוק עבר כבר מזמן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים