אחרי אפל: גם אמזון חצתה את שווי השוק של טריליון דולר

החברה עשתה זאת אתמול (ג') לזמן קצר, אולם לאחר מכן חזרה לרדת והותירה את אפל לבדה מעל הרף ● מומחים טוענים שאמזון יכולה לעקוף את אפל, כי היא עדיין לא מיצתה את פוטנציאל הצמיחה שלה

אמזון. צילום: BigStock

בפעם השנייה בהיסטוריה, חברה בורסאית כלשהי הגיעה לשווי שוק של יותר מטריליון דולר: אמש (ג') הייתה זו אמזון, שחצתה את הרף הזה לזמן קצר יחסית, אולם אחר כך שבה וירדה. בבוקר יום המסחר של אתמול (אחר הצהרים לפי שעון ישראל) הגיעה המנייה שלה לשער של 2,050.5 דולר – גבוה במעט מהשער של 2,050.27 דולר שאליו היא הייתה צריכה להגיע כדי לעבור את הרף. בסוף יום המסחר אמש עמד שער המנייה של אמזון על 2,039.51 דולר. נכון לכתיבת שורות אלה, היא ממשיכה לרדת וערכה עומד על קצת יותר מ-2,000 דולר, כלומר: שווי שוק של פחות מ-980 מיליארד.

החברה הראשונה שעברה את הרף של טריליון דולר הייתה אפל. כרגע מסתכם שווי השוק שלה בכ-1.1 טריליון דולר ואמזון מיד אחריה.

באמור, השווי של ענקית הקמעונות אמנם נמצא היום בירידה מההישג שהושג אתמול, אך לדעת מומחים, היא לא תישאר במקום השני הרבה זמן, שכן לדבריהם, היא נחסרת בשווי נמוך מערכה הריאלי.

אחד מאלה שסבורים כך הוא ג'ים קרמר, עורך ומגיש התכנית Mad money ברשת CNBC. לטענתו, מה שמריץ את המשקיעים בחברות מהסוג של אמזון הוא לא פוטנציאל הרווח שלה כי אם זה של הצמיחה, מה שנקרא בעגה המקצועית TAM (ר"ת Total Addressable Market – הפוטנציאל שלה בשווקים קיימים ובשווקים עתידיים).

לדבריו, יש שלאמזון שווקים פוטנציאליים שהיא לא פועלת בהם או שהיא עושה זאת במידה מועטה. משמעות הדבר היא שהחברה יכולה לצמוח הרבה יותר ממצבה כיום ולהגדיל את ההכנסות שלה בשיעור ניכר.

דוגמה הפוכה למה שצפוי למנייה של אמזון, לפי קרמר, היא זו של פייסבוק: מניית החברה ירדה ביותר מרבע בחודשיים האחרונים והיא ממשיכה לרדת גם בימים אלה. לטענתו, המשקיעים ברשת החברתית הדומיננטית הפוכים מאלה ששמים את כספם באמזון: הם מסתכלים על פוטנציאל הרווח יותר מאשר על אפשרויות הצמיחה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים