בעקבות החרם: האפליקציה של אלכס ג'ונס הפכה לפופולרית במיוחד

הקונספירטור מוחרם משלל אתרי ענק, מה שהביא לכך שהאפליקציה שלו התברגה במקום השלישי ברשימת יישומי החדשות המבוקשים ביותר השבוע ב-App Store וכבשה גם את Google Play ● האם היא הולכת להיות המגה להיט הבא?

אלכס ג'ונס. צילום: טיילר מרבלר, מתוך ויקיפדיה

לאחר שפייסבוק, יוטיוב ואפל הסירו באחרונה סרטונים ופודקאסטים של הקונספירטור האמריקני הימני הקיצוני אלכס ג'ונס, הפכה האפליקציה שלו, InfoWars, לאחת המבוקשות ביותר בארצות הברית.

אתמול (ד') הגיעה האפליקציה למקום הראשון בדירוג היישומים הטרנדיים ב-Google Play, מה שמשקף ללא ספק את המומנטום הפתאומי שלה, שהוא כנראה תוצר לוואי של החרמות הרבים על התכנים שאותם מפיץ ג'ונס. לפי הדיווחים וההערכות, האפליקציה זוכה כעת בסך הכל לבין 30 ל-40 אלף הורדות מדי יום.

גם בדירוג אפליקציות החדשות, InfoWars התמקמה גבוה – במקום השלישי ב-App Store ובחמישי אצל החנות המתחרה של גוגל, כשמשמעות הדבר היא שהיא ניצבת מעל לכל יישומי החדשות הקונבנציונאליים הבולטים. האפליקציה הגיעה למקום ה-66 הכולל בחנות של גוגל, למעט אפליקציות למשחקים, והגיעה למקום ה-49 בין כלל האפליקציות שמציעה אפל, מעל יישומים פופולריים כמו אלה של לינקדאין או eBay, או Google Docs.

זו אולי הסיבה המרכזית להחלטתה של אפל שלא להסיר את האפליקציה מחנותה. הענקית הודיעה אתמול כי InfoWars תישאר ב-App Store משום שלא נמצאה בה כל הפרה של מדיניות התוכן של החברה. עד להודעה זו אפל לא הסבירה את השארתה של האפליקציה בחנות, על אף שבתחילת השבוע היא הסירה את הגישה לכמה מהפודקאסטים של ג'ונס מ-iTunes, לאחר שלדבריה הם נמצאו כמפרים את חוקי החברה נגד דברי שטנה.

"אנחנו תומכים מאוד באפשרות להביע כל דעה באפליקציות המיוצגות ב-App Store, כל עוד הן מכבדות משתמשים עם דעות שונות, ממלאות את ההנחיות הברורות שלנו ומבטיחות שחנות האפליקציות שלנו היא מקום בטוח לכל", הבהירה אפל את התנהלותה בהצהרה ששלחה לרויטרס.

InfoWars היא אפליקציה שונה מהתכנים האחרים של ג'ונס שהוסרו על ידי חברות הטכנולוגיה עד כה, כיוון שהיא מכילה רק שידורים חוזרים, או אם תרצו הקלטות, של הפרקים שעלו בה באותו היום. משמעות הדבר היא שמכסת התוכן שנכללת בה קטנה בהרבה ולכן, אולי, אינה מכילה הפרה של הכללים. עם זאת, אפל הבטיחה שהיא עוקבת באופן קבוע אחרי כל האפליקציות כדי למנוע פרסום של תוכן שמפר את כלליה והתחייבה לבחון בשבע עיניים את התכנים המסוימים של היישום מבית ג'ונס.

יצוין שגם גוגל מותירה עדיין את InfoWars בחנות האפליקציות שלה וטרם סיפקה לכך הסבר.

טוויטר ממשיכה לאפשר לג'ונס לצייץ

בתוך כך, עוררה טוויטר התקוממות ציבורית על שלא חסמה את חשבונו של ג'ונס מהפלטפורמה שלה. מנכ"ל החברה, ג'ק דורסי, העניק אתמול ראיון רדיו בלעדי לשון האניטי מ-Fox News, על מנת להסביר כיצד החלטות כאלה בנושאי סינון תוכן מתקבלות ומבוצעות.

דורסי אמר כי כאשר הוא שוקל אם להסיר חשבונות קיצוניים מהאתר, הוא מסתמך על דיווחים ממשתמשים שחווים או מעידים על הטרדה ורק אז הרשת החברתית שלו בוחנת את "ההקשר של כל מה שקורה סביב העניין". לדבריו, "יכולות להיות קבוצות קיצוניות ואלימות שמנסות להגיע לשירות שלנו, ואנחנו לוקחים את זה בחשבון. אנחנו גם מסתכלים, במקרים מסוימים, על התנהגות מחוץ לפלטפורמה".

עוד לפני הניסיונות להבהיר את הלך התנהלותה של החברה שלו פרסם דורסי טוויטים שבהם כתב הסברים בנושא ג'ונס ואמר כי "אנחנו יודעים שזה קשה לרבים, אבל הסיבה פשוטה: הוא לא הפר את הכללים שלנו. נאכוף (את המדיניות – ג"פ) אם יעשה כן ונמשיך לקדם סביבת שיחה בריאה על ידי הבטחה שטוויטים לא יועצמו באופן מלאכותי".

דורסי כתב עוד שלשום: "האמת היא שהיינו נוראיים בהסבר ההחלטות שלנו בעבר. אנחנו מתקנים את זה. אנחנו מתכוונים לפעול כלפי ג'ונס באותו סטנדרט שבו אנחנו פועלים כלפי כל חשבון, ולא לנקוט פעולות חד פעמיות בכדי לגרום לנו להרגיש טוב בטווח הקצר, במה שעתיד להוסיף דלק לתיאוריות קונספירציה חדשות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים