וורן באפט ויבמ – כבר לא

ברקשייר-הת'וואי סיימה את הרומן שלה עם הענק הכחול ● במקביל, הגדיל המיליארדר את היקף ההשקעה שלו באפל

לא מתלהב מאפליקציות השקעות. וורן באפט. צילום: מארק הירשי, מתוך ויקיפדיה

תאגיד הענק ברקשייר-הת'וואי (Berkshire Hathaway), של המיליארדר וורן באפט סיים את הרומן שלו עם יבמ (IBM). במקביל, הוא הגדיל את היקף ההשקעה שלו באפל (Apple).

בקי קוויק, מגישה בכירה ברשת CNBC, שבאפט מתארח אצלה לא מעט, שאלה אותו בסוף השבוע אם ברקשייר מחזיקה במניות יבמ, והוא ענה בשלילה: "אני חושב שיש לנו אפס (מניות יבמ)". נכון לסוף 2017 תאגיד הענק החזיק ביותר משני מיליון דולרים ממניות יבמ, לאחר שמכר כ-94.5% ממניות הענק הכחול.

בשנת 2011 המשקיע המיליארדר באפט שם קץ להימנעות המפורסמת שלו מהשקעות בחברות היי-טק וכדרכו, עשה זאת בגדול – והודיע כי רכש נתח של יותר מ-5% ממניות יבמ, בסכום של 12 מיליארד דולר.

עד אז, באפט, ידיד קרוב של ביל גייטס, ממייסדי מיקרוסופט (Microsoft), העדיף להשקיע בחברות שפועלות בענפים מסורתיים יותר, דוגמת מזון ומשקאות (קוקה קולה, למשל), אשראי (אמריקן אקספרס) וביטוח.

פגיעה ישירה בין העיניים

בתקופת הגאות שקדמה להתנפצות של בועת ההיי-טק, אמר באפט למשקיעים כי הוא אינו מעוניין "לפעול בענף שבו יש לאחרים יתרון". בזמנו הסביר באפט, כי "אני לא רוצה להשקיע את כל זמני בשנה הקרובה בחשיבה על טכנולוגיה ועדיין לא להימנות על 100, 1,000 או 10,000 האנשים המבינים ביותר בתחומים אלה. זה רף שאינני יכול לעבור אותו. יש אנשים שיכולים אבל אני לא יכול. העובדה שאחרים מרוויחים סכומים גדולים בתחום זה אינה משנה כלל. יש מישהו שמרוויח הרבה כסף מפולי קקאו. אני לא מבין שום דבר בתחום זה".

לאחר רכישת מניות יבמ, אמר באפט בראיון ברשת CNBC, כי הוא "ספג פגיעה ישירה בין העיניים" נוכח היתרונות התחרותיים של יבמ, שמצליחה לגייס לקוחות חדשים ולשמור על הלקוחות הקיימים. החברה "מסייעת למחלקות מחשוב לפעול בצורה יעילה יותר", אמר באפט. כשם שחברות גדולות לא ממהרות להחליף פירמות לראיית חשבון או עריכת דין, כך גם מחלקות מיחשוב אינן ממהרות לעזוב את יבמ. "שיעור ההמשכיות גבוה", הסביר באפט את החלטתו להשקיע ביבמ.

במאי 2013 אמר באפט, גם אז לרשת הטלוויזיה CNBC, כי לא ימכור את מניות יבמ, למרות תוצאותיה הכספיות הלא-טובות. עם זאת הוא ציין שהתוצאות המאכזבות של יבמ הובילו לכך שהוא לא קנה מניות נוספות שלה.

לצד נטישת יבמ, תאגיד הענק בראשות באפט הגדיל את השקעתו באפל. נכון לסוף 2017 החזיקה ברקשייר הת'אוויי מניות של אפל, בשווי 28.2 מיליארד דולר.

בראיון בסוף השבוע אמר באפט כי ברקשייר רכשה עוד 75 מיליון מניות של אפל – לצד יותר מ-163 מיליון מניות שכבר היו ברשותה. כך, כיום, חלקה של ברקשייר באפל עומד על כ-42.5 מיליארד דולר. "אפל היא חברה שלא תיאמן", אמר באפט. "היא מרוויחה כמעט כפול מהחברה השנייה ברווחיותה בארצות הברית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים