וורן באפט רכש נתח של יותר מ-5% מיבמ תמורת 12 מיליארד דולרים

גורו ההשקעות ואחד האנשים העשירים בעולם נודע בכך שהוא מושך את ידיו מהשקעות בחברות היי-טק - עד עתה ● לדבריו, הוא "ספג פגיעה ישירה בין העיניים" כשבחן את היתרונות התחרותיים של יבמ, שנהנית מנאמנות גבוהה של הלקוחות

המשקיע המיליארדר וורן באפט שם קץ להימנעות המפורסמת שלו מהשקעות בחברות היי-טק וכדרכו, עשה זאת בגדול – והודיע כי רכש נתח של יותר מ-5% ממניות יבמ (IBM), בסכום של 12 מיליארד דולרים.

חברת ברקשייר התאוויי של וורן באפט רכשה מאז חודש מרץ 64 מיליון מניות יבמ, אשר מייצגות נתח של כ-5.4% מהון המניות של הענק הכחול, שלא מכבר חגג 100 שנים לפעילותו. הידיעה נחשפה בראיון עם באפט ששודר ביום ב' בערוץ החדשות הכלכליות CNBC.

באפט קיבל אישור מיוחד מהרשות האמריקנית לניירות ערך (SEC) לשמור על חשאיות הרכישה למספר חודשים. כעת, לאחר שהוסר מעטה החשאיות, הודיע באפט, כי רכש גם מניות של אינטל (Intel), דיירקט טי.וי (DirecTV), ג'נרל דיינאמיקס (General Dynamics) ו-CVS Caremark – אם כי הנתחים שרכש בחברות אלה קטנים יותר.

באפט נחשב לידיד קרוב של ביל גייטס, ממייסדי מיקרוסופט (Microsoft), אך עד כה העדיף להשקיע בחברות שפועלות בענפים מסורתיים יותר, דוגמת מזון ומשקאות (קוקה קולה, למשל), אשראי (אמריקן אקספרס) וביטוח. בתקופת הגאות שקדמה להתנפצות של בועת ההיי-טק אמר באפט למשקיעים כי הוא אינו מעוניין "לפעול בענף שבו יש לאחרים יתרון".

בזמנו הסביר באפט, כי "אני לא רוצה להשקיע את כל זמני בשנה הקרובה בחשיבה על טכנולוגיה ועדיין לא להימנות על 100, 1,000 או 10,000 האנשים המבינים ביותר בתחומים אלה. זה רף שאינני יכול לעבור אותו. יש אנשים שיכולים אבל אני לא יכול. העובדה שאחרים מרוויחים סכומים גדולים בתחום זה אינה משנה כלל. יש מישהו שמרוויח הרבה כסף מפולי קקאו. אני לא מבין שום דבר בתחום זה".

כעת, בראיון ברשת CNBC, אמר באפט כי הוא "ספג פגיעה ישירה בין העיניים" נוכח היתרונות התחרותיים של יבמ, שמצליחה לגייס לקוחות חדשים ולשמור על הלקוחות הקיימים. החברה "מסייעת למחלקות מיחשוב לפעול בצורה יעילה יותר", אמר באפט. כשם שחברות גדולות לא ממהרות להחליף פירמות לראיית חשבון או עריכת דין, כך גם מחלקות מיחשוב אינן ממהרות לעזוב את יבמ. "שיעור ההמשכיות גבוה", הסביר באפט את החלטתו להשקיע ביבמ.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים