וורן באפט: על אף שמניות יבמ ירדו – לא אמכור אותן

התוצאות המאכזבות של יבמ לא גורמות לבאפט, הרביעי בעשירי העולם, למשוך את ידיו מהחברה ● הוא אמר בראיון ל-CNBC, כי אמנם לא קנה מניות של הענק הכחול לאחר פרסום התוצאות, אולם גם לא מכר אותן, ואף ייתכן שיקנה מניות נוספות בעתיד ● יתירה מזאת, באפט, שאוחז ביותר מ-5% ממניות יבמ, אמר שהן "אולי הוסיפו קצת" לערך של תאגיד ברקשייר-הת'וואי, שבראשו הוא עומד

מסתערת על הענן. יבמ

וורן באפט לא ימכור את מניות יבמ (IBM) שברשותו, אף שהחברה החמיצה את תחזיות ההכנסות שלה – כך אמר בעצמו בסוף השבוע.

"לא אמכור את מניות יבמ", אמר באפט, יושב ראש ומנכ"ל תאגיד הענק ברקשייר-הת'וואי (Berkshire Hathaway), לרשת הטלוויזיה CNBC, לפני הפגישה השנתית של בעלי המניות של התאגיד, שנערכה אתמול (ש') באומהה, נברסקה. עם זאת הוא ציין שהתוצאות המאכזבות של יבמ הובילו לכך שהוא לא קנה מניות נוספות שלה.

החברה פרסמה את הדו"חות הכספיים שלה לפני מעט יותר משבועיים ומהם עולה, כי היא פתחה את השנה בירידות. הרווח הנקי שלה קטן ברבעון הראשון של 2013 ב-1% וההכנסות ירדו ב-5%. הענק הכחול פספס את תחזיות האנליסטים והציג ברבעון הראשון של השנה הכנסות בסך 23 מיליארד דולרים לעומת צפי של 25 מיליארד. כתוצאה מכך, ירדו מניותיה של יבמ ב-8% ביום שלמחרת פרסום הדו"חות.

עם זאת, נראה שבאפט לא התייאש מיבמ: הוא אמר בראיון, כי הוא עשוי לרכוש מניות נוספות של יבמ "מעת לעת". באפט אף אמר שמניות יבמ "אולי הוסיפו קצת" לערך של התאגיד ברבעון הראשון.

בנובמבר 2011 רכש באפט, שנחשב לידיד קרוב דווקא של ביל גייטס, ממייסדי מיקרוסופט (Microsoft), נתח של יותר מ-5% מיבמ תמורת 12 מיליארד דולרים. עד לאותה רכישה נודע גורו ההשקעות והרביעי ברשימת האנשים העשירים בעולם, עם הון של 53.5 מיליארד דולרים, בכך שהוא מושך את ידיו מהשקעות בחברות היי-טק. במקום זאת, הוא השקיע באותה התקופה בחברות שפועלות בענפים מסורתיים יותר, דוגמת מזון ומשקאות (קוקה קולה), אשראי (אמריקן אקספרס) וביטוח. בסוף שנות ה-90', בתקופת הגאות שקדמה להתנפצות של בועת ההיי-טק, אמר באפט למשקיעים, כי הוא לא מעוניין "לפעול בענף שבו יש לאחרים יתרון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים