סין: תוכנת זיהוי פנים איתרה חשוד אחד מתוך רבבות

תוכנת זיהוי פנים באמצעות מצלמות סייעה לרשויות הסיניות לאתר אדם ספציפי מתוך קהל של יותר מ-60 איש שנכחו בקונצרט פופ ● החשוד שבא ליהנות ומצא את עצמו בתא המעצר

חולשה בתכונת זיהוי הפנים. אילוסטרציה: ליה קולטירינה, BigStock

אדם בן 31 החשוד ב-"פשיעה בנושאי כספים" נעצר במהלך מופע פופ שהתקיים בסין בסוף השבוע שעבר, לאחר שהמשטרה המקומית השתמשה בטכנולוגיית זיהוי פנים (Facial Recognition) בכדי לאתר אותו בקהל הצופים העצום שפקד את האירוע – כך פורסם בסוף השבוע. החשוד, שזוהה רק כמר או, היה אחד מ-60 אלף המשתתפים במופע של כוכב הפופ ג'קי צ'אונג, שנערך בעיר נאנצ'אנג.

הטכנולוגיה המתקדמת אפשרה למצלמות שהוצבו בכניסה למתחם לאתר את החשוד, שלאחר שישב עם שאר חבריו בקהל נעצר על ידי המשטרה.

על פי ה-BBC, בסין פועלת רשת מעקב של מעל ל-170 מיליון מצלמות וידיאו במעגל סגור, שחלקן הגדול מצויד בטכנולוגיית זיהוי הפנים.

קצין המשטרה ג'ין לי סיפר לסוכנות הידיעות הסינית שינחואה (Xinhua) כי "החשוד נראה מופתע לחלוטין כאשר לקחנו אותו. הוא לא חשב שהמשטרה תוכל לתפוס אותו בקהל של 60 אלף איש – ומהר כל כך".

"מה בסדר או לא"

מעניין לגלות שכבר ב-2015 סרקה המשטרה הבריטית את פניהם של 90 אלף משתתפים בפסטיבל טירת דונינגטון (Castle Donnington), במסגרת מה שהוגדר כ-"הליכים חדשים נגד פשיעה". הייתה זו הפעם הראשונה שבה שימשה התוכנה – המבוססת על למידת מכונה ובינה מלאכותית – באירוע חוצות בבריטניה, והמשטרה הסבירה שהתמונות הושוו לבסיס נתונים שמכיל מידע על פושעים ידועים, שנוהגים לפעול בפסטיבלי מוזיקה ברחבי אירופה.

במהלך הופעת הלהקה שלו בפסטיבל בבריטניה מתח מאת'יו בלאמי, סולן מיוז (Muse), ביקורת על פעולות המשטרה, ועשה זאת בעיצומו של ביצוע השיר של הלהקה המרד. בלאמי אמר לקהל בזמנו: "שתז***ן משטרת לייסטרשייר על סריקת הפנים שלכם בלי שתדעו".

סיימון קול, מפקד המשטרה הראשי במחוז, השיב לביקורת וקבע כי זה התפקיד של הפרלמנט הבריטי להחליט "מה בסדר או לא" במונחים של עניינים כאלה של פרטיות ומניעת פשע.

כמו כן, זוהי אינה הפעם הראשונה ששלטונות סין נעזרים בטכנולוגיה המתקדמת לצורך מעצר חשודים. באוגוסט בשנה שעברה עצרה משטרת מחוז שאנדונג 25 חשודים באמצעות מערכת זיהוי הפנים שהופעלה בפסטיבל הבירה בינלאומי בצ'ינגדאו. הייחוד של המקרה הנוכחי הוא ביכולת בידוד וזיהוי החשוד המסוים מתוך קהל הרבבות העצום שנכח במקום.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. איתן ארבל

    רוב האנשים לא מודעים לסכנה שבכל הנושא הביומטרי. 1984 כבר כאן...

אירועים קרובים