מיקרוסופט משתדרגת בהגנה נגד כופרות

מערכת האבטחה של OneDrive תוכל לאבחן באופן אוטומטי כשכופרה תתחיל את הפעילות שלה בקבצים, ותשלח הודעה מתאימה למשתמשים הרלוונטיים

האם התקנות החדשות באמת ישמרו על הפרטיות? אילוסטרציה: Nata-Lia/BigStock

מיקרוסופט (Microsoft) הוסיפה אלמנט חדש של אבטחה לשירותי האחסון והדואר המקוונים שלה. מדובר בהגנות שמיועדות להתמודד בעיקר בתופעת הכופרות ובחטיפת קבצים – אך לא רק.

כחלק משיפור האבטחה, ניתן החל מסוף השבוע לבצע שחזור לאחור של קבצים שמאוחסנים בשירות OneDrive לגרסאות שמורות ישנות, עד חודש אחורה על קו הזמן. המטרה היא לאפשר למשתמשים להתמודד עם פגיעה בקבצים המקוונים שיכולה להיגרם עקב גלישה של קבצים נגועים בכופרה מהמחשב האישי לחשבון ברשת. במקרה כזה ניתן יהיה, כאמור, לבצע גלגול לאחור לקבצים שלא נגועים.

ויותר מכך, לפי מיקרוסופט, מערכת האבטחה של OneDrive תוכל לאבחן באופן אוטומטי כשכופרה תתחיל את הפעילות שלה בקבצים, ותשלח הודעה מתאימה למשתמשים הרלוונטיים.

אפשרויות הגנה חדשות משולבות

בעלי חשבון Office 365 יוכלו לבחור להשתמש בעוד כמה אפשרויות הגנה חדשות משולבות עבור OneDrive ושירות הדואר המקוון Outlook.com. מדובר בתוספת של הגנות שמיועדות לשמור על קבצים שמאוחסנים בענן של מיקרוסופט שמוצמדים להודעות דואר ב-Outlook, כולל אפשרות הצפנה מקצה לקצה.

בנוסף, ניתן יהיה בהמשך להגדיר סיסמאות עבור קישורים שמפנים לתיקיות או לקבצים מתוך הודעות דואר, כך שאפילו אם מישהו יראה את ההודעה בטעות, הוא לא יוכל לגשת לחומרים ללא הסיסמה הנדרשת.

מיקרוסופט אף מתכוונת בהמשך השנה להתחיל להוסיף את אפשרות ההגנה על הקישורים, ובדיקתם בהתאמה, גם ביישומים המשרדיים שלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים